vytisknout velikost písma Na českých diaľniciach bude možné jazdiť 150 km/h. Návrh prešiel snemovňou

Na českých diaľniciach bude možné jazdiť 150 km/h. Návrh prešiel snemovňou

Poslanci v Čechách dnes schválili novelu cestného zákona, v rámci ktorej sa okrem iného má na vybraných úsekoch ciest prvej triedy zvýšiť rýchlosť zo súčasných 90 km/h na 110 km/h. Okrem toho ale prešiel aj návrh, podľa ktorého sa zvýši rýchlosť aj na diaľniciach. Po novom by tak bolo možné jazdiť rýchlosťou až 150 km/h.

Maximálna povolená rýchlosť 150 km/h na diaľniciach sa bude opäť týkať iba vybraných úsekov, presný zoznam však zatiaľ neexistuje. Logicky ale pôjde o nové úseky a navyše by sa rýchlostný limit upravoval podľa aktuálnych podmienok. Teda 150 km/h bude povolených len pri slabej prevádzke a dobrom počasí.

Je ale otázkou, ako nakoniec bude vyzerať prax. Samotný minister dopravy Dan Ťok totiž podľa e15.cz so zvýšením rýchlosti na 150 km/h nesúhlasí. Lenže prípadné konkrétne úseky, kde by bolo možné jazdiť rýchlejšie, musí schváliť práve ministerstvo dopravy.

Ako príklad diaľnice, kde by bolo možné zvýšiť rýchlosť na 150 km/h, je uvádzaný napríklad úsek D11 medzi Poděbradmi a Hradcom Králové, časť D3 alebo D1 medzi Lipníkom nad Bečvou a Ostravou.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY