vytisknout velikost písma Na CES nechýba ani Toyota, priviezla koncept s palivovými článkami

Na CES nechýba ani Toyota, priviezla koncept s palivovými článkami

Toyota vystavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas štúdiu "autá budúcnosti". Futuristický sedan je poháňaný palivovými článkami, ktoré vyrábajú elektrinu z vodíka. Rovnako ako pri všetkých prototypoch s týmto typom pohonu pritom nevznikajú iné emisie než vodná para. 

toyota-ces-2014-2-2.jpg
Vodíková Toyota sa začne predávať už budúci rok

Koncept japonského výrobcu sa pýši použiteľným dojazdom aj dynamikou . S plnou nádržou vodíka by mal prejsť 500 km a zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne približne za 10 sekúnd. Doplnenie nádrže pritom podľa Toyoty trvá len tri až päť minút. (Čas potrebný na hľadanie čerpacie stanice ponúkajúce vodík v tom očividne započítaný nie je.)

"Autá na vodík vstúpia do našich životov oveľa skôr, než si mnoho ľudí myslí, a v ďaleko väčších počtoch, než ktokoľvek predpokladá," povedal viceprezident americkej Toyoty Bob Carter.

Toyota poháňaná palivovými článkami by sa mala objaviť v predaji už budúci rok. Najprv v Kalifornii, ktorá plánuje vybudovať 20 čerpacích staníc na vodík v roku 2015. Do roku 2024 by ich malo byť celkom sto.

Ešte tento rok sľubuje Toyota zverejniť názov modelu, jeho technické údaje i prognózu predajných výsledkov.

V roku 2015 chcú spustiť predaj áut poháňaných palivovými článkami aj Honda a Hyundai. Automobilky Mercedes, Ford a Renault oznámili začiatkom roku 2013 uzatvorenie dohody, ktorej výsledkom by mala byť sériová výroba vodíkových vozidiel týchto značiek do roku 2017.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY