vytisknout velikost písma Na CES nechýba ani Toyota, priviezla koncept s palivovými článkami

Na CES nechýba ani Toyota, priviezla koncept s palivovými článkami

Toyota vystavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas štúdiu "autá budúcnosti". Futuristický sedan je poháňaný palivovými článkami, ktoré vyrábajú elektrinu z vodíka. Rovnako ako pri všetkých prototypoch s týmto typom pohonu pritom nevznikajú iné emisie než vodná para. 

toyota-ces-2014-2-2.jpg
Vodíková Toyota sa začne predávať už budúci rok

Koncept japonského výrobcu sa pýši použiteľným dojazdom aj dynamikou . S plnou nádržou vodíka by mal prejsť 500 km a zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne približne za 10 sekúnd. Doplnenie nádrže pritom podľa Toyoty trvá len tri až päť minút. (Čas potrebný na hľadanie čerpacie stanice ponúkajúce vodík v tom očividne započítaný nie je.)

"Autá na vodík vstúpia do našich životov oveľa skôr, než si mnoho ľudí myslí, a v ďaleko väčších počtoch, než ktokoľvek predpokladá," povedal viceprezident americkej Toyoty Bob Carter.

Toyota poháňaná palivovými článkami by sa mala objaviť v predaji už budúci rok. Najprv v Kalifornii, ktorá plánuje vybudovať 20 čerpacích staníc na vodík v roku 2015. Do roku 2024 by ich malo byť celkom sto.

Ešte tento rok sľubuje Toyota zverejniť názov modelu, jeho technické údaje i prognózu predajných výsledkov.

V roku 2015 chcú spustiť predaj áut poháňaných palivovými článkami aj Honda a Hyundai. Automobilky Mercedes, Ford a Renault oznámili začiatkom roku 2013 uzatvorenie dohody, ktorej výsledkom by mala byť sériová výroba vodíkových vozidiel týchto značiek do roku 2017.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY