vytisknout velikost písma Na CES nechýba ani Toyota, priviezla koncept s palivovými článkami

Na CES nechýba ani Toyota, priviezla koncept s palivovými článkami

Toyota vystavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas štúdiu "autá budúcnosti". Futuristický sedan je poháňaný palivovými článkami, ktoré vyrábajú elektrinu z vodíka. Rovnako ako pri všetkých prototypoch s týmto typom pohonu pritom nevznikajú iné emisie než vodná para. 

toyota-ces-2014-2-2.jpg
Vodíková Toyota sa začne predávať už budúci rok

Koncept japonského výrobcu sa pýši použiteľným dojazdom aj dynamikou . S plnou nádržou vodíka by mal prejsť 500 km a zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne približne za 10 sekúnd. Doplnenie nádrže pritom podľa Toyoty trvá len tri až päť minút. (Čas potrebný na hľadanie čerpacie stanice ponúkajúce vodík v tom očividne započítaný nie je.)

"Autá na vodík vstúpia do našich životov oveľa skôr, než si mnoho ľudí myslí, a v ďaleko väčších počtoch, než ktokoľvek predpokladá," povedal viceprezident americkej Toyoty Bob Carter.

Toyota poháňaná palivovými článkami by sa mala objaviť v predaji už budúci rok. Najprv v Kalifornii, ktorá plánuje vybudovať 20 čerpacích staníc na vodík v roku 2015. Do roku 2024 by ich malo byť celkom sto.

Ešte tento rok sľubuje Toyota zverejniť názov modelu, jeho technické údaje i prognózu predajných výsledkov.

V roku 2015 chcú spustiť predaj áut poháňaných palivovými článkami aj Honda a Hyundai. Automobilky Mercedes, Ford a Renault oznámili začiatkom roku 2013 uzatvorenie dohody, ktorej výsledkom by mala byť sériová výroba vodíkových vozidiel týchto značiek do roku 2017.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY