vytisknout velikost písma Na CES nechýba ani Toyota, priviezla koncept s palivovými článkami

Na CES nechýba ani Toyota, priviezla koncept s palivovými článkami

Toyota vystavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas štúdiu "autá budúcnosti". Futuristický sedan je poháňaný palivovými článkami, ktoré vyrábajú elektrinu z vodíka. Rovnako ako pri všetkých prototypoch s týmto typom pohonu pritom nevznikajú iné emisie než vodná para. 

toyota-ces-2014-2-2.jpg
Vodíková Toyota sa začne predávať už budúci rok

Koncept japonského výrobcu sa pýši použiteľným dojazdom aj dynamikou . S plnou nádržou vodíka by mal prejsť 500 km a zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne približne za 10 sekúnd. Doplnenie nádrže pritom podľa Toyoty trvá len tri až päť minút. (Čas potrebný na hľadanie čerpacie stanice ponúkajúce vodík v tom očividne započítaný nie je.)

"Autá na vodík vstúpia do našich životov oveľa skôr, než si mnoho ľudí myslí, a v ďaleko väčších počtoch, než ktokoľvek predpokladá," povedal viceprezident americkej Toyoty Bob Carter.

Toyota poháňaná palivovými článkami by sa mala objaviť v predaji už budúci rok. Najprv v Kalifornii, ktorá plánuje vybudovať 20 čerpacích staníc na vodík v roku 2015. Do roku 2024 by ich malo byť celkom sto.

Ešte tento rok sľubuje Toyota zverejniť názov modelu, jeho technické údaje i prognózu predajných výsledkov.

V roku 2015 chcú spustiť predaj áut poháňaných palivovými článkami aj Honda a Hyundai. Automobilky Mercedes, Ford a Renault oznámili začiatkom roku 2013 uzatvorenie dohody, ktorej výsledkom by mala byť sériová výroba vodíkových vozidiel týchto značiek do roku 2017.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY