vytisknout velikost písma Na CES nechýba ani Toyota, priviezla koncept s palivovými článkami

Na CES nechýba ani Toyota, priviezla koncept s palivovými článkami

Toyota vystavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas štúdiu "autá budúcnosti". Futuristický sedan je poháňaný palivovými článkami, ktoré vyrábajú elektrinu z vodíka. Rovnako ako pri všetkých prototypoch s týmto typom pohonu pritom nevznikajú iné emisie než vodná para. 

toyota-ces-2014-2-2.jpg
Vodíková Toyota sa začne predávať už budúci rok

Koncept japonského výrobcu sa pýši použiteľným dojazdom aj dynamikou . S plnou nádržou vodíka by mal prejsť 500 km a zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne približne za 10 sekúnd. Doplnenie nádrže pritom podľa Toyoty trvá len tri až päť minút. (Čas potrebný na hľadanie čerpacie stanice ponúkajúce vodík v tom očividne započítaný nie je.)

"Autá na vodík vstúpia do našich životov oveľa skôr, než si mnoho ľudí myslí, a v ďaleko väčších počtoch, než ktokoľvek predpokladá," povedal viceprezident americkej Toyoty Bob Carter.

Toyota poháňaná palivovými článkami by sa mala objaviť v predaji už budúci rok. Najprv v Kalifornii, ktorá plánuje vybudovať 20 čerpacích staníc na vodík v roku 2015. Do roku 2024 by ich malo byť celkom sto.

Ešte tento rok sľubuje Toyota zverejniť názov modelu, jeho technické údaje i prognózu predajných výsledkov.

V roku 2015 chcú spustiť predaj áut poháňaných palivovými článkami aj Honda a Hyundai. Automobilky Mercedes, Ford a Renault oznámili začiatkom roku 2013 uzatvorenie dohody, ktorej výsledkom by mala byť sériová výroba vodíkových vozidiel týchto značiek do roku 2017.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY