vytisknout velikost písma Na brzde: Volkswagen Passat Variant GTE

Rodina Volkswagenu Passat sa pred časom rozrástla o hybridnú verziu GTE. V rámci klasického redakčného testu sme vyrazili aj na brzdu zistiť, ako je to s výkonom hybridného systému.
Na brzde: Volkswagen Passat Variant GTE
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Režim E-Mode
  2. Režim Hybrid, Režim GTE

Volkswagen Passat v prevedení GTE využíva rovnako ako Golf GTE ako základ svojho hybridného systému motor 1.4 TSI. Tomu pomáha elektromotor a všetko to dohromady spája nová automatická šesťstupňová prevodovka, ktorú automobilka vyvinula priamo pre hybridné vozidlá a ktorú dostal ako prvý Golf GTE

Táto prevodovka má tri spojky, kedy dve pracujú v podstate rovnako, ako u iných dvojspojek, tá tretia potom obstaráva pripájanie a odpájanie spaľovacieho motora od elektromotora a prevodovky. Ak je táto spojka pripojená, vozidlo poháňa spaľovací motor, prípadne ho poháňa s elektromotorom dohromady. Zároveň je tiež táto spojka využívaná na roztáčanie benzínového štvorvalca elektromotorom. Všetky tri spojky sú uložené v olejovom kúpeli.

gte_1.jpggte_4.jpggte_5.jpgPassat Variant GTE je ďalšie auto, s ktorým sme vyrazili merať výkon. Prítomnosť plug-in hybridného systému schopného aj úplne elektrickej jazdy urobila toto meranie ešte zaujímavejším

Základné parametre sú nasledovné. Spaľovací motor vyprodukuje 115 kW (156 k) v rozmedzí od päť do šiestich tisíc otáčok, krútiaci moment vrcholí hodnotou 250 Nm, ktorá by mala byť oficiálne dostupná od 1600 do 3500 ot. Elektromotor potom pridá ďalších 85 kW a 330 Nm, pričom maximálne sa vie roztočiť na 7000 ot.

Celkovo sľubuje Volkswagen parametre systému 160 kW (218 k) a 400 Nm, čo nie je úplne málo. Kombík zvládne šprint na stovku už za 7,6 s (sedan je o 0,2 s rýchlejší) a maximálna rýchlosť dosahuje na 225 km/h. To všetko pri oficiálnej kombinovanej spotrebe 1,6 l/100 km.

Všetci určite tušia, že so spotrebou to bude niekoľkonásobne inak, ale to si necháme na test. Problematické je to však aj s dostupnými výkonmi, pretože ako sa ukázalo pri meraní u kolegov zo spoločnosti Dieselpower, veľa záleží na zvolenom jazdnom režime.

gte_6.jpggte_2.jpggte_7.jpgOkrem klasických režimov jazdy známych z bežných Volkswagenov tu máte ešte ďalšie štyri režimy. Jeden umožní čisto elektrickú jazdu, ďalší je hybridný, tretí ponúkne dobíjanie spaľovacím motorom a režim GTE donúti k maximálnemu zapojeniu obidva motory

V režime E-Mode 67 kW

Ak máte batérie aspoň trochu nabité, systém po naštartovaní (respektíve aktivácii) rovno prejde do elektrického režimu jazdy, kedy pracuje iba elektromotor. Dynamika určite nie je zlá, bez problému môžete ísť bez asistencie spaľovacie jednotky aj po diaľnici, no obmedzovač vás nepustí cez 130 km/h a to je tiež dôvod, prečo na brzde elektromotor nedosiahol svoj udávaný výkon. Vrchol krútiaceho momentu je teoreticky dostupný od nulových otáčok elektromotora, maximum výkonu prichádza neskôr (VW bohužiaľ neudáva presnú hodnotu).

emode.jpgTakto vyzerá výsledok pri meraní v čisto elektrickom režime. Krútiaci moment udávané maximum dokonca prekročil, maximálny výkon je ale nižší, pretože vozidlo utne v rozlete obmedzovač, ktorý vás v tomto režime nepustí cez 130 km/h

Obmedzovač rýchlosti ale uťal elektromotor na hodnote 1907 ot., kedy pri meraní dosiahol výkone 67 kW (92 k). Naopak vrchol krútiaceho momentu nastúpi svoje maximum od 1200 ot, pričom na brzde mu bola nameraná hodnota 348 Nm, teda o 18 Nm viac než to, čo udáva výrobca. Dôvod, prečo nemáme v grafe 348 Nm už od nuly, je prostý. Pneumatiky nie sú schopné preniesť taký príval krútiaceho momentu na valce, čo sa dobre ukázalo už skôr pri meraní elektrického VW e-up !, kde mal elektromotor podobný nástup a kde sme tiež bez úspechu skúšali merať z pokoja s vypnutou kontrolou trakcie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY