vytisknout velikost písma Na brzde: Volkswagen Passat Variant GTE

Rodina Volkswagenu Passat sa pred časom rozrástla o hybridnú verziu GTE. V rámci klasického redakčného testu sme vyrazili aj na brzdu zistiť, ako je to s výkonom hybridného systému.
Na brzde: Volkswagen Passat Variant GTE
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Režim E-Mode
  2. Režim Hybrid, Režim GTE

Volkswagen Passat v prevedení GTE využíva rovnako ako Golf GTE ako základ svojho hybridného systému motor 1.4 TSI. Tomu pomáha elektromotor a všetko to dohromady spája nová automatická šesťstupňová prevodovka, ktorú automobilka vyvinula priamo pre hybridné vozidlá a ktorú dostal ako prvý Golf GTE

Táto prevodovka má tri spojky, kedy dve pracujú v podstate rovnako, ako u iných dvojspojek, tá tretia potom obstaráva pripájanie a odpájanie spaľovacieho motora od elektromotora a prevodovky. Ak je táto spojka pripojená, vozidlo poháňa spaľovací motor, prípadne ho poháňa s elektromotorom dohromady. Zároveň je tiež táto spojka využívaná na roztáčanie benzínového štvorvalca elektromotorom. Všetky tri spojky sú uložené v olejovom kúpeli.

gte_1.jpggte_4.jpggte_5.jpgPassat Variant GTE je ďalšie auto, s ktorým sme vyrazili merať výkon. Prítomnosť plug-in hybridného systému schopného aj úplne elektrickej jazdy urobila toto meranie ešte zaujímavejším

Základné parametre sú nasledovné. Spaľovací motor vyprodukuje 115 kW (156 k) v rozmedzí od päť do šiestich tisíc otáčok, krútiaci moment vrcholí hodnotou 250 Nm, ktorá by mala byť oficiálne dostupná od 1600 do 3500 ot. Elektromotor potom pridá ďalších 85 kW a 330 Nm, pričom maximálne sa vie roztočiť na 7000 ot.

Celkovo sľubuje Volkswagen parametre systému 160 kW (218 k) a 400 Nm, čo nie je úplne málo. Kombík zvládne šprint na stovku už za 7,6 s (sedan je o 0,2 s rýchlejší) a maximálna rýchlosť dosahuje na 225 km/h. To všetko pri oficiálnej kombinovanej spotrebe 1,6 l/100 km.

Všetci určite tušia, že so spotrebou to bude niekoľkonásobne inak, ale to si necháme na test. Problematické je to však aj s dostupnými výkonmi, pretože ako sa ukázalo pri meraní u kolegov zo spoločnosti Dieselpower, veľa záleží na zvolenom jazdnom režime.

gte_6.jpggte_2.jpggte_7.jpgOkrem klasických režimov jazdy známych z bežných Volkswagenov tu máte ešte ďalšie štyri režimy. Jeden umožní čisto elektrickú jazdu, ďalší je hybridný, tretí ponúkne dobíjanie spaľovacím motorom a režim GTE donúti k maximálnemu zapojeniu obidva motory

V režime E-Mode 67 kW

Ak máte batérie aspoň trochu nabité, systém po naštartovaní (respektíve aktivácii) rovno prejde do elektrického režimu jazdy, kedy pracuje iba elektromotor. Dynamika určite nie je zlá, bez problému môžete ísť bez asistencie spaľovacie jednotky aj po diaľnici, no obmedzovač vás nepustí cez 130 km/h a to je tiež dôvod, prečo na brzde elektromotor nedosiahol svoj udávaný výkon. Vrchol krútiaceho momentu je teoreticky dostupný od nulových otáčok elektromotora, maximum výkonu prichádza neskôr (VW bohužiaľ neudáva presnú hodnotu).

emode.jpgTakto vyzerá výsledok pri meraní v čisto elektrickom režime. Krútiaci moment udávané maximum dokonca prekročil, maximálny výkon je ale nižší, pretože vozidlo utne v rozlete obmedzovač, ktorý vás v tomto režime nepustí cez 130 km/h

Obmedzovač rýchlosti ale uťal elektromotor na hodnote 1907 ot., kedy pri meraní dosiahol výkone 67 kW (92 k). Naopak vrchol krútiaceho momentu nastúpi svoje maximum od 1200 ot, pričom na brzde mu bola nameraná hodnota 348 Nm, teda o 18 Nm viac než to, čo udáva výrobca. Dôvod, prečo nemáme v grafe 348 Nm už od nuly, je prostý. Pneumatiky nie sú schopné preniesť taký príval krútiaceho momentu na valce, čo sa dobre ukázalo už skôr pri meraní elektrického VW e-up !, kde mal elektromotor podobný nástup a kde sme tiež bez úspechu skúšali merať z pokoja s vypnutou kontrolou trakcie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY