vytisknout velikost písma Na brzde: Volkswagen Passat Variant GTE

Rodina Volkswagenu Passat sa pred časom rozrástla o hybridnú verziu GTE. V rámci klasického redakčného testu sme vyrazili aj na brzdu zistiť, ako je to s výkonom hybridného systému.
Na brzde: Volkswagen Passat Variant GTE
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Režim E-Mode
  2. Režim Hybrid, Režim GTE

Volkswagen Passat v prevedení GTE využíva rovnako ako Golf GTE ako základ svojho hybridného systému motor 1.4 TSI. Tomu pomáha elektromotor a všetko to dohromady spája nová automatická šesťstupňová prevodovka, ktorú automobilka vyvinula priamo pre hybridné vozidlá a ktorú dostal ako prvý Golf GTE

Táto prevodovka má tri spojky, kedy dve pracujú v podstate rovnako, ako u iných dvojspojek, tá tretia potom obstaráva pripájanie a odpájanie spaľovacieho motora od elektromotora a prevodovky. Ak je táto spojka pripojená, vozidlo poháňa spaľovací motor, prípadne ho poháňa s elektromotorom dohromady. Zároveň je tiež táto spojka využívaná na roztáčanie benzínového štvorvalca elektromotorom. Všetky tri spojky sú uložené v olejovom kúpeli.

gte_1.jpggte_4.jpggte_5.jpgPassat Variant GTE je ďalšie auto, s ktorým sme vyrazili merať výkon. Prítomnosť plug-in hybridného systému schopného aj úplne elektrickej jazdy urobila toto meranie ešte zaujímavejším

Základné parametre sú nasledovné. Spaľovací motor vyprodukuje 115 kW (156 k) v rozmedzí od päť do šiestich tisíc otáčok, krútiaci moment vrcholí hodnotou 250 Nm, ktorá by mala byť oficiálne dostupná od 1600 do 3500 ot. Elektromotor potom pridá ďalších 85 kW a 330 Nm, pričom maximálne sa vie roztočiť na 7000 ot.

Celkovo sľubuje Volkswagen parametre systému 160 kW (218 k) a 400 Nm, čo nie je úplne málo. Kombík zvládne šprint na stovku už za 7,6 s (sedan je o 0,2 s rýchlejší) a maximálna rýchlosť dosahuje na 225 km/h. To všetko pri oficiálnej kombinovanej spotrebe 1,6 l/100 km.

Všetci určite tušia, že so spotrebou to bude niekoľkonásobne inak, ale to si necháme na test. Problematické je to však aj s dostupnými výkonmi, pretože ako sa ukázalo pri meraní u kolegov zo spoločnosti Dieselpower, veľa záleží na zvolenom jazdnom režime.

gte_6.jpggte_2.jpggte_7.jpgOkrem klasických režimov jazdy známych z bežných Volkswagenov tu máte ešte ďalšie štyri režimy. Jeden umožní čisto elektrickú jazdu, ďalší je hybridný, tretí ponúkne dobíjanie spaľovacím motorom a režim GTE donúti k maximálnemu zapojeniu obidva motory

V režime E-Mode 67 kW

Ak máte batérie aspoň trochu nabité, systém po naštartovaní (respektíve aktivácii) rovno prejde do elektrického režimu jazdy, kedy pracuje iba elektromotor. Dynamika určite nie je zlá, bez problému môžete ísť bez asistencie spaľovacie jednotky aj po diaľnici, no obmedzovač vás nepustí cez 130 km/h a to je tiež dôvod, prečo na brzde elektromotor nedosiahol svoj udávaný výkon. Vrchol krútiaceho momentu je teoreticky dostupný od nulových otáčok elektromotora, maximum výkonu prichádza neskôr (VW bohužiaľ neudáva presnú hodnotu).

emode.jpgTakto vyzerá výsledok pri meraní v čisto elektrickom režime. Krútiaci moment udávané maximum dokonca prekročil, maximálny výkon je ale nižší, pretože vozidlo utne v rozlete obmedzovač, ktorý vás v tomto režime nepustí cez 130 km/h

Obmedzovač rýchlosti ale uťal elektromotor na hodnote 1907 ot., kedy pri meraní dosiahol výkone 67 kW (92 k). Naopak vrchol krútiaceho momentu nastúpi svoje maximum od 1200 ot, pričom na brzde mu bola nameraná hodnota 348 Nm, teda o 18 Nm viac než to, čo udáva výrobca. Dôvod, prečo nemáme v grafe 348 Nm už od nuly, je prostý. Pneumatiky nie sú schopné preniesť taký príval krútiaceho momentu na valce, čo sa dobre ukázalo už skôr pri meraní elektrického VW e-up !, kde mal elektromotor podobný nástup a kde sme tiež bez úspechu skúšali merať z pokoja s vypnutou kontrolou trakcie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY