vytisknout velikost písma Na brzde: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW

Škodu Octavia Scout sme už testovali s motorom 1.8 TSI. Nedávno sa nám na krátku chvíľu dostala do rúk verzie s vrcholným dieselom 2.0 TDI 135 kW. Využili sme túto príležitosť a vyrazili na brzdu.
Na brzde: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW

Naftový dvojliter disponujúci maximálnym výkonom 135 kW (184 koní) sa predstavil najprv v spojení s dieselovou verziou Octavie RS. Záujemcovia o kombináciu s bežnou Octaviou si museli chvíľu počkať, ale dočkali sa. Automobilka nasadila rovnakú pohonnú jednotku aj do ponuky pre verziu Scout. 

Tá je navyše vybavená pohonom všetkých kolies, čo len tak mimochodom znamená, že je "terénne" ladený Scout výrazne rýchlejší pri šprinte z nuly na stovku než jeho "športový" súrodenec. Ten totiž v kombinácii s automatickou prevodovkou zvládne túto disciplínu za 8,3 s, zatiaľ čo Scout je na stovke za 7,8 s. 

Vrcholný diesel v súčasnej ponuke pre Škodu Octavia vychádza z radu EA288. V oficiálnych materiáloch sa dočítate o vylepšenom vstrekovaní common-rail, vylepšenom turbodúchadle aj chladiči stlačeného vzduchu. Samozrejme nemôže chýbať ani oxidačný katalyzátor a filter pevných častíc. Škoda zároveň upozorňuje na znížené trenie motora okrem iného napríklad vďaka novým piestnym krúžkom.

octavia_07.JPGoctavia_15.JPG
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW aktuálne predstavuje to najlepšie, čo si pre tento model môžete zakúpiť. Na brzde motor ani náhodou nesklamal.

Tabuľkové parametre tohto motora sú nasledovné. Z objemu 1968 cm3 (pri rozmere vŕtanie x zdvih 81,0 x 95,5 mm a kompresným pomerom 15,8:1) dáva oficiálne maximálny výkon 135 kW (184 koní) dostupný v rozmedzí od 3500 do 4000 ot./min. Krútiaci moment predvedie svojich najvyšších 380 Nm medzi 1750 a 3000 ot./min. Aká je ale prax valcovej skúšobne spoločnosti Dieselpower? 

Motor rozhodne nesklamal. Výsledok vychádzajúci z opakovaných meraní pri vonkajšej teplote 16°C je 188,92 koní a plných 401,87 Nm. Nameraný výkon je teda vyšší o 2,7%, reálne hodnoty krútiaceho momentu u testovaného auta prevýšili sľubované maximum o 5,8%. 

Ako môžete vidieť na priloženom grafe, čo sa týka otáčok a krútiaceho momentu, uvádza Škoda v podstate reálne čísla odrážajúce nameranú skutočnosť. Pri 1750 ot./min motor už vykázal dokonca viac než sľubovaných 380 Nm a nad touto hodnotou sa pohyboval do zhruba 3500 ot./min.

Najvyšších 401,91 Nm bolo nameraných pri 2551 ot./min. Aj výkon zodpovedá realite. Cez 180 koní sa motor dostal zhruba pri 3250 ot./min a nad touto hodnotou vydržal približne do 4100 ot./min. Absolútne maximum bolo nameraných pri 3565 ot./min.

octavia_graf.jpg

octavia_01.JPGoctavia_02.JPGoctavia_04.JPGoctavia_05.JPGoctavia_06.JPGoctavia_07.JPGoctavia_09.JPGoctavia_10.JPGoctavia_12.JPGoctavia_14.JPGoctavia_15.JPG

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY