Výkon je veľmi dôležitá vec a pre mnoho ľudí je to tiež jedno z hlavných kritérií pri výbere automobilu. Lenže nie vždy človek naozaj dostane to, čo sľubuje výrobca, čo jasne ukazuje rad našich meraní. Ich základné výsledky nájdete nižšie v tabuľke, kde sú aj odkazy na samostatné články, v ktorých sa o jednotlivých automobiloch dočítate podrobnosti.
Výsledky nemožno brať ako absolútne hodnoty, pretože je tu celý rad faktorov, ktoré finálne číslo môžu ovplyvniť. Úprimne nie je v našich silách zabezpečiť ani meranie jedného auta na viacerých skúšobniach, ani viac rovnakých modelov na jednej skúšobni, ani zhodné teploty a niekedy kvôli času ani rovnaké palivo (autá sú zapožičané na obmedzenú dobu, vyjazdiť prvú nádrž niekedy jednoducho nestihneme) a na brzdu sa musí s tým, čo do vozidla natankoval výrobcu. Nechceme (ani nemôžeme) robiť vedecké výskumy, namerané výsledky majú predovšetkým slúžiť pre vašej predstavu, ako na tom zhruba jednotlivé automobily sú.
V kontexte nameraných výsledkov pripomeňme nedávny článok, kedy sme využili dlhodobo testovaný Seat Leon ST Cupra a vybrali sa s ním na brzdu celkom trikrát, aby sme zistili, ako sa zmení výkon v závislosti na oktánovom číslo tankovaného benzínu. Lenže ani v tomto prípade výsledok nedopadol tak, ako by sme očakávali.
Mimochodom aktualizovaná tabuľka so všetkými meranými výsledkami zaznamenala zmenu pri automobiloch ponúkajúcich viac, než čo sľubuje výrobca. Predtým vládol tejto disciplíne Seat Leon ST Cupra, ktorý pridal 20 koní. V priebehu času sa ale cez neho dostalo BMW M3 (+31 k) a Audi RS3 Sportback. To na brzde vykázalo výkon vyšší o znateľných 38 koní. Najväčší záporný rozdiel zatiaľ stále drží BMW M550d s výsledkom -29 koní.

























