vytisknout velikost písma Na brzde: Prehľad všetkých doteraz zmeraných automobilov

Meranie reálneho výkonu na brzde je veľmi zaujímavé, takže aj tento rok sme sa vydali do skúšobne s celou radou testovacích automobilov. Celkom už ich počet dosiahol na 26. Kompletný prehľad nájdete v článku.
Na brzde: Prehľad všetkých doteraz zmeraných automobilov

Výkon je veľmi dôležitá vec a pre mnoho ľudí je to tiež jedno z hlavných kritérií pri výbere automobilu. Lenže nie vždy človek naozaj dostane to, čo sľubuje výrobca, čo jasne ukazuje rad našich meraní. Ich základné výsledky nájdete nižšie v tabuľke, kde sú aj odkazy na samostatné články, v ktorých sa o jednotlivých automobiloch dočítate podrobnosti.

Výsledky nemožno brať ako absolútne hodnoty, pretože je tu celý rad faktorov, ktoré finálne číslo môžu ovplyvniť. Úprimne nie je v našich silách zabezpečiť ani meranie jedného auta na viacerých skúšobniach, ani viac rovnakých modelov na jednej skúšobni, ani zhodné teploty a niekedy kvôli času ani rovnaké palivo (autá sú zapožičané na obmedzenú dobu, vyjazdiť prvú nádrž niekedy jednoducho nestihneme) a na brzdu sa musí s tým, čo do vozidla natankoval výrobcu. Nechceme (ani nemôžeme) robiť vedecké výskumy, namerané výsledky majú predovšetkým slúžiť pre vašej predstavu, ako na tom zhruba jednotlivé automobily sú.

V kontexte nameraných výsledkov pripomeňme nedávny článok, kedy sme využili dlhodobo testovaný Seat Leon ST Cupra a vybrali sa s ním na brzdu celkom trikrát, aby sme zistili, ako sa zmení výkon v závislosti na oktánovom číslo tankovaného benzínu. Lenže ani v tomto prípade výsledok nedopadol tak, ako by sme očakávali.

Mimochodom aktualizovaná tabuľka so všetkými meranými výsledkami zaznamenala zmenu pri automobiloch ponúkajúcich viac, než čo sľubuje výrobca. Predtým vládol tejto disciplíne Seat Leon ST Cupra, ktorý pridal 20 koní. V priebehu času sa ale cez neho dostalo BMW M3 (+31 k) a Audi RS3 Sportback. To na brzde vykázalo výkon vyšší o znateľných 38 koní. Najväčší záporný rozdiel zatiaľ stále drží BMW M550d s výsledkom -29 koní.

Model Oficiálny výkon (k) Nameraný výkon (k) Rozdiel (k)
Audi RS3 Sportback 367 405 38
BMW M135i xDrive 320 336 16
BMW M3 Sedan 431 462 31
BMW M550d 381 352 -29
Citroën C-Elysée 1.2 VTi 72 78 6
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi 180 178 -2
Ford Mondeo Kombi 2.0i (2001) 145 151 6
Kia cee'd 1.4 CVVT 100 110 10
Mini JCW Countryman 218 235 17
Nissan Juke Nismo 200 183 -17
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 180 170 -10
Seat Leon ST Cupra 280 280 300 20
Seat Leon ST Cupra 280 DSG 280 300 20
Subaru BRZ 200 185 -15
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 150 164 14
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 184 187 3
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 220 226 6
Škoda Octavia Combi RS 230 230 249 19
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 189 5
Škoda Rapid 1.4 TSI 122 130 8
Toyota GT86 200 189 -11
VW Amarok 2.0 BiTDI 180 178 -2
VW e-up! 82 95 13
VW Golf 1.2 TSI 85 91,3 6,3
VW Golf R Variant 300 318 18
VW Passat Variant 2.0 TDI (B8) 150 148 -2
Za možnosť dlhodobo merať výkon testovaných áut ďakujeme spoločnosti Dieselpower

brzda_04.jpgbrzda_07.jpgbrzda_03.jpgbrzda_25.jpgbrzda_15.jpgbrzda_20.jpgbrzda_14.jpgbrzda_10.jpgbrzda_06.jpgbrzda_24.jpgbrzda_21.jpgbrzda_27.jpgbrzda_05.jpgbrzda_23.jpgbrzda_08.jpgbrzda_17.jpgbrzda_12.jpgbrzda_02.jpgbrzda_16.jpgbrzda_11.jpgbrzda_22.jpgbrzda_18.jpgbrzda_09.jpgbrzda_13.jpgbrzda_01.jpgbrzda_19.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY