vytisknout velikost písma Na brzde: Nissan Juke Nismo

Nissan začal na slovenskom trhu predávať vrchol rady Juke verzie Nismo a tá má okrem iného priniesť vyšší výkon.
Na brzde: Nissan Juke Nismo

Nissan Juke Nismo sa ako najostrejší Juke v ponuke ukázal začiatkom roka na autosalóne v Tokiu. Oproti bežnému prevedeniu sa na karosérii objavil športovo strihaný nárazník, iná je tiež maska​​, diódy denného svietenia alebo zadná koncovka výfuku. Samozrejmosťou sú osemnásťpalcové zliatinové kolesá, športové sedadlá vo vnútri a upravený podvozok.

Okrem všetkého spomínaného sa ale máme tešiť aj na viac výkonu, ktorý produkuje preplňovaná benzínová jedna-šestka nesúca označenie MR16DDT. Tá štandardne poskytne 190 koní dostupných pri 5600 ot. / Min, respektíve vrchol krútiaceho momentu 240 Nm dostupný medzi 2000-5200 ot. / Min. Juke Nismo ale pridáva desať koní a 10 Nm navyše. Výkonové maximum sa posúva na 6000 ot. / Min a pásmo s maximálnym točivým momentom sa zúži na 2400-4800 ot. / Min. Určite to sú všetko zaujímavé fakty na overenie.

DSC_1431.JPGDSC_1433.JPG
Nissan Juke Nismo na sľubovaných 200 koní ani po niekoľkých pokusoch na brzde nedosiahol. 

Pre úplnosť ešte musím doplniť, že testovaná verzia dorazila s pohonom všetkých kolies. To okrem prítomnosti zadného aktívneho diferenciálu, ktorý dokáže v praxi výrazne ovplyvniť jazdné vlastnosti, znamená aj automatickú bezstupňovú prevodovku XTRONIC CVT-M7. Je veľká škoda, že sa manuál spája iba s pohonom prednej nápravy, ale bohužiaľ je to proste tak. Kto chce štvorkolku, ten sa musí zmieriť s niekedy trocha zvláštne fungujúcim automatom.

Nissan Juke Nismo sa stal ďalším z radu exemplárov, ktoré sme vzali na brzdu a premerali ich výkon. V tomto prípade sa ukázalo, že realita nie je taká slávna, ako sľubujú technické tabuľky. Po niekoľkých pokusoch sme namerali maximálnu hodnotu výkonu na miesto 200 koní iba 183 koní a vrchol krútiaceho momentu na miesto 250 Nm iba 239 Nm. Maximálneho výkonu dosiahol motor pri 5778 ot. / Min, na vrchol krútiaceho momentu sa motor dostal pri 4112 ot. / Min. Nameraný graf nájdete tak ako vždy pod článkom.

graf.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY