vytisknout velikost písma Na brzde: Nissan Juke Nismo

Nissan začal na slovenskom trhu predávať vrchol rady Juke verzie Nismo a tá má okrem iného priniesť vyšší výkon.
Na brzde: Nissan Juke Nismo

Nissan Juke Nismo sa ako najostrejší Juke v ponuke ukázal začiatkom roka na autosalóne v Tokiu. Oproti bežnému prevedeniu sa na karosérii objavil športovo strihaný nárazník, iná je tiež maska​​, diódy denného svietenia alebo zadná koncovka výfuku. Samozrejmosťou sú osemnásťpalcové zliatinové kolesá, športové sedadlá vo vnútri a upravený podvozok.

Okrem všetkého spomínaného sa ale máme tešiť aj na viac výkonu, ktorý produkuje preplňovaná benzínová jedna-šestka nesúca označenie MR16DDT. Tá štandardne poskytne 190 koní dostupných pri 5600 ot. / Min, respektíve vrchol krútiaceho momentu 240 Nm dostupný medzi 2000-5200 ot. / Min. Juke Nismo ale pridáva desať koní a 10 Nm navyše. Výkonové maximum sa posúva na 6000 ot. / Min a pásmo s maximálnym točivým momentom sa zúži na 2400-4800 ot. / Min. Určite to sú všetko zaujímavé fakty na overenie.

DSC_1431.JPGDSC_1433.JPG
Nissan Juke Nismo na sľubovaných 200 koní ani po niekoľkých pokusoch na brzde nedosiahol. 

Pre úplnosť ešte musím doplniť, že testovaná verzia dorazila s pohonom všetkých kolies. To okrem prítomnosti zadného aktívneho diferenciálu, ktorý dokáže v praxi výrazne ovplyvniť jazdné vlastnosti, znamená aj automatickú bezstupňovú prevodovku XTRONIC CVT-M7. Je veľká škoda, že sa manuál spája iba s pohonom prednej nápravy, ale bohužiaľ je to proste tak. Kto chce štvorkolku, ten sa musí zmieriť s niekedy trocha zvláštne fungujúcim automatom.

Nissan Juke Nismo sa stal ďalším z radu exemplárov, ktoré sme vzali na brzdu a premerali ich výkon. V tomto prípade sa ukázalo, že realita nie je taká slávna, ako sľubujú technické tabuľky. Po niekoľkých pokusoch sme namerali maximálnu hodnotu výkonu na miesto 200 koní iba 183 koní a vrchol krútiaceho momentu na miesto 250 Nm iba 239 Nm. Maximálneho výkonu dosiahol motor pri 5778 ot. / Min, na vrchol krútiaceho momentu sa motor dostal pri 4112 ot. / Min. Nameraný graf nájdete tak ako vždy pod článkom.

graf.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY