vytisknout velikost písma Na brzde: Nissan Juke Nismo

Nissan začal na slovenskom trhu predávať vrchol rady Juke verzie Nismo a tá má okrem iného priniesť vyšší výkon.
Na brzde: Nissan Juke Nismo

Nissan Juke Nismo sa ako najostrejší Juke v ponuke ukázal začiatkom roka na autosalóne v Tokiu. Oproti bežnému prevedeniu sa na karosérii objavil športovo strihaný nárazník, iná je tiež maska​​, diódy denného svietenia alebo zadná koncovka výfuku. Samozrejmosťou sú osemnásťpalcové zliatinové kolesá, športové sedadlá vo vnútri a upravený podvozok.

Okrem všetkého spomínaného sa ale máme tešiť aj na viac výkonu, ktorý produkuje preplňovaná benzínová jedna-šestka nesúca označenie MR16DDT. Tá štandardne poskytne 190 koní dostupných pri 5600 ot. / Min, respektíve vrchol krútiaceho momentu 240 Nm dostupný medzi 2000-5200 ot. / Min. Juke Nismo ale pridáva desať koní a 10 Nm navyše. Výkonové maximum sa posúva na 6000 ot. / Min a pásmo s maximálnym točivým momentom sa zúži na 2400-4800 ot. / Min. Určite to sú všetko zaujímavé fakty na overenie.

DSC_1431.JPGDSC_1433.JPG
Nissan Juke Nismo na sľubovaných 200 koní ani po niekoľkých pokusoch na brzde nedosiahol. 

Pre úplnosť ešte musím doplniť, že testovaná verzia dorazila s pohonom všetkých kolies. To okrem prítomnosti zadného aktívneho diferenciálu, ktorý dokáže v praxi výrazne ovplyvniť jazdné vlastnosti, znamená aj automatickú bezstupňovú prevodovku XTRONIC CVT-M7. Je veľká škoda, že sa manuál spája iba s pohonom prednej nápravy, ale bohužiaľ je to proste tak. Kto chce štvorkolku, ten sa musí zmieriť s niekedy trocha zvláštne fungujúcim automatom.

Nissan Juke Nismo sa stal ďalším z radu exemplárov, ktoré sme vzali na brzdu a premerali ich výkon. V tomto prípade sa ukázalo, že realita nie je taká slávna, ako sľubujú technické tabuľky. Po niekoľkých pokusoch sme namerali maximálnu hodnotu výkonu na miesto 200 koní iba 183 koní a vrchol krútiaceho momentu na miesto 250 Nm iba 239 Nm. Maximálneho výkonu dosiahol motor pri 5778 ot. / Min, na vrchol krútiaceho momentu sa motor dostal pri 4112 ot. / Min. Nameraný graf nájdete tak ako vždy pod článkom.

graf.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY