vytisknout velikost písma Na brzde: Nissan Juke Nismo

Nissan začal na slovenskom trhu predávať vrchol rady Juke verzie Nismo a tá má okrem iného priniesť vyšší výkon.
Na brzde: Nissan Juke Nismo

Nissan Juke Nismo sa ako najostrejší Juke v ponuke ukázal začiatkom roka na autosalóne v Tokiu. Oproti bežnému prevedeniu sa na karosérii objavil športovo strihaný nárazník, iná je tiež maska​​, diódy denného svietenia alebo zadná koncovka výfuku. Samozrejmosťou sú osemnásťpalcové zliatinové kolesá, športové sedadlá vo vnútri a upravený podvozok.

Okrem všetkého spomínaného sa ale máme tešiť aj na viac výkonu, ktorý produkuje preplňovaná benzínová jedna-šestka nesúca označenie MR16DDT. Tá štandardne poskytne 190 koní dostupných pri 5600 ot. / Min, respektíve vrchol krútiaceho momentu 240 Nm dostupný medzi 2000-5200 ot. / Min. Juke Nismo ale pridáva desať koní a 10 Nm navyše. Výkonové maximum sa posúva na 6000 ot. / Min a pásmo s maximálnym točivým momentom sa zúži na 2400-4800 ot. / Min. Určite to sú všetko zaujímavé fakty na overenie.

DSC_1431.JPGDSC_1433.JPG
Nissan Juke Nismo na sľubovaných 200 koní ani po niekoľkých pokusoch na brzde nedosiahol. 

Pre úplnosť ešte musím doplniť, že testovaná verzia dorazila s pohonom všetkých kolies. To okrem prítomnosti zadného aktívneho diferenciálu, ktorý dokáže v praxi výrazne ovplyvniť jazdné vlastnosti, znamená aj automatickú bezstupňovú prevodovku XTRONIC CVT-M7. Je veľká škoda, že sa manuál spája iba s pohonom prednej nápravy, ale bohužiaľ je to proste tak. Kto chce štvorkolku, ten sa musí zmieriť s niekedy trocha zvláštne fungujúcim automatom.

Nissan Juke Nismo sa stal ďalším z radu exemplárov, ktoré sme vzali na brzdu a premerali ich výkon. V tomto prípade sa ukázalo, že realita nie je taká slávna, ako sľubujú technické tabuľky. Po niekoľkých pokusoch sme namerali maximálnu hodnotu výkonu na miesto 200 koní iba 183 koní a vrchol krútiaceho momentu na miesto 250 Nm iba 239 Nm. Maximálneho výkonu dosiahol motor pri 5778 ot. / Min, na vrchol krútiaceho momentu sa motor dostal pri 4112 ot. / Min. Nameraný graf nájdete tak ako vždy pod článkom.

graf.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY