vytisknout velikost písma Na brzde: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Opäť sme sa zastavili na brzde, tentoraz sme však so sebou nevzali úplne nový automobil, ale naopak ojazdený. Testovaný Ford Mondeo s benzínovým dvojlitrom mal najazdených cez 170 000 km. Ako sa taká porcia prejaví na výkone motora?
Na brzde: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Meranie výkonu najrôznejších automobilov si u vás získalo veľkú obľubu, takže sme sa rozhodli, že skúsime tento seriál ešte trochu vylepšiť. Na brzdu sme vzali prvé ojazdené vozidlo, čo by mohla byť podľa nášho názoru vec ešte zaujímavejšia a vaše ohlasy na Facebooku to v podstate potvrdili. Každopádne je dôležité zdôrazniť, že výsledky tohto testu (a akékoľvek nasledujúce) sú iba orientačné. Je logické, že za niekoľko rokov výkon motora veľa ovplyvnia jednotliví majitelia a ich prístup k automobilu. Aby sme získali čo najlepšiu predstavu o tom, v akom technickom stave meraný exemplár je, pokúsime sa zakaždým zistiť čo najviac z jeho histórie.

Ako prvé ojazdené auto zavítalo na brzdu benzínový Ford Mondeo s karosériou kombi. Ten má pod kapotou atmosférický dvojliter Duratec - HE s maximálnym výkonom 145 koní dostupným pri 6000 ot. / Min. Náš konkrétny exemplár bol prvýkrát registrovaný v apríli roku 2001, od tej doby vystriedal štyroch majiteľov a do roku 2005 slúžil ako firemný automobil.

DSC_1497.JPGDSC_1499.JPG
Skúšané Mondeo má za sebou vyše 170 000 km, prvá registrácia prebehla v apríli 2001 a podľa servisnej knižky to vyzerá, že o neho bolo dobre postarané, čo sa nakoniec potvrdilo aj na brzde.

Na prvú servisnú prehliadku automobil dorazil v roku 2002, kedy mal najazdených 15 000 km a od tej doby bol pravidelne v servise každý rok. Zaujímavým údajom zo servisnej knižky je rok 2004, kedy sa toto auto v servise zastavilo hneď dvakrát. V januári malo na tachometri 48 000 km, v októbri to bolo 62 000 km. Posledný zápis je z minulého roka, keď tachometer ukazoval 162 200 km a kedy sa okrem iného menili aj sviečky a samozrejme olej.

Výkon sme tomuto Fordu Mondeo zmerali teda pri stave cca 175 000 km a úprimne sme boli veľmi zvedaví na to, ako nakoniec dopadne. Už samotná jazda v bežnej prevádzke prezrádzala, že motor bude vo veľmi dobrej kondícii, čo sa nakoniec aj potvrdilo. Na miesto sľubovaných 145 koní vykázal dvojlitrový štvorvalec 151 koní, a to pri 6800 ot. / Min.

Z grafu je dobre vidieť, že ten, kto chce z tejto jednotky dostať maximum, musí točiť motor až na samotný vrchol. Maximálny nameraný krútiaci moment potom má hodnotu 188 Nm pri 4476 ot. / Min.

mondeo_graf.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY