vytisknout velikost písma Na brzde: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Opäť sme sa zastavili na brzde, tentoraz sme však so sebou nevzali úplne nový automobil, ale naopak ojazdený. Testovaný Ford Mondeo s benzínovým dvojlitrom mal najazdených cez 170 000 km. Ako sa taká porcia prejaví na výkone motora?
Na brzde: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Meranie výkonu najrôznejších automobilov si u vás získalo veľkú obľubu, takže sme sa rozhodli, že skúsime tento seriál ešte trochu vylepšiť. Na brzdu sme vzali prvé ojazdené vozidlo, čo by mohla byť podľa nášho názoru vec ešte zaujímavejšia a vaše ohlasy na Facebooku to v podstate potvrdili. Každopádne je dôležité zdôrazniť, že výsledky tohto testu (a akékoľvek nasledujúce) sú iba orientačné. Je logické, že za niekoľko rokov výkon motora veľa ovplyvnia jednotliví majitelia a ich prístup k automobilu. Aby sme získali čo najlepšiu predstavu o tom, v akom technickom stave meraný exemplár je, pokúsime sa zakaždým zistiť čo najviac z jeho histórie.

Ako prvé ojazdené auto zavítalo na brzdu benzínový Ford Mondeo s karosériou kombi. Ten má pod kapotou atmosférický dvojliter Duratec - HE s maximálnym výkonom 145 koní dostupným pri 6000 ot. / Min. Náš konkrétny exemplár bol prvýkrát registrovaný v apríli roku 2001, od tej doby vystriedal štyroch majiteľov a do roku 2005 slúžil ako firemný automobil.

DSC_1497.JPGDSC_1499.JPG
Skúšané Mondeo má za sebou vyše 170 000 km, prvá registrácia prebehla v apríli 2001 a podľa servisnej knižky to vyzerá, že o neho bolo dobre postarané, čo sa nakoniec potvrdilo aj na brzde.

Na prvú servisnú prehliadku automobil dorazil v roku 2002, kedy mal najazdených 15 000 km a od tej doby bol pravidelne v servise každý rok. Zaujímavým údajom zo servisnej knižky je rok 2004, kedy sa toto auto v servise zastavilo hneď dvakrát. V januári malo na tachometri 48 000 km, v októbri to bolo 62 000 km. Posledný zápis je z minulého roka, keď tachometer ukazoval 162 200 km a kedy sa okrem iného menili aj sviečky a samozrejme olej.

Výkon sme tomuto Fordu Mondeo zmerali teda pri stave cca 175 000 km a úprimne sme boli veľmi zvedaví na to, ako nakoniec dopadne. Už samotná jazda v bežnej prevádzke prezrádzala, že motor bude vo veľmi dobrej kondícii, čo sa nakoniec aj potvrdilo. Na miesto sľubovaných 145 koní vykázal dvojlitrový štvorvalec 151 koní, a to pri 6800 ot. / Min.

Z grafu je dobre vidieť, že ten, kto chce z tejto jednotky dostať maximum, musí točiť motor až na samotný vrchol. Maximálny nameraný krútiaci moment potom má hodnotu 188 Nm pri 4476 ot. / Min.

mondeo_graf.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY