vytisknout velikost písma Na brzde: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Opäť sme sa zastavili na brzde, tentoraz sme však so sebou nevzali úplne nový automobil, ale naopak ojazdený. Testovaný Ford Mondeo s benzínovým dvojlitrom mal najazdených cez 170 000 km. Ako sa taká porcia prejaví na výkone motora?
Na brzde: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Meranie výkonu najrôznejších automobilov si u vás získalo veľkú obľubu, takže sme sa rozhodli, že skúsime tento seriál ešte trochu vylepšiť. Na brzdu sme vzali prvé ojazdené vozidlo, čo by mohla byť podľa nášho názoru vec ešte zaujímavejšia a vaše ohlasy na Facebooku to v podstate potvrdili. Každopádne je dôležité zdôrazniť, že výsledky tohto testu (a akékoľvek nasledujúce) sú iba orientačné. Je logické, že za niekoľko rokov výkon motora veľa ovplyvnia jednotliví majitelia a ich prístup k automobilu. Aby sme získali čo najlepšiu predstavu o tom, v akom technickom stave meraný exemplár je, pokúsime sa zakaždým zistiť čo najviac z jeho histórie.

Ako prvé ojazdené auto zavítalo na brzdu benzínový Ford Mondeo s karosériou kombi. Ten má pod kapotou atmosférický dvojliter Duratec - HE s maximálnym výkonom 145 koní dostupným pri 6000 ot. / Min. Náš konkrétny exemplár bol prvýkrát registrovaný v apríli roku 2001, od tej doby vystriedal štyroch majiteľov a do roku 2005 slúžil ako firemný automobil.

DSC_1497.JPGDSC_1499.JPG
Skúšané Mondeo má za sebou vyše 170 000 km, prvá registrácia prebehla v apríli 2001 a podľa servisnej knižky to vyzerá, že o neho bolo dobre postarané, čo sa nakoniec potvrdilo aj na brzde.

Na prvú servisnú prehliadku automobil dorazil v roku 2002, kedy mal najazdených 15 000 km a od tej doby bol pravidelne v servise každý rok. Zaujímavým údajom zo servisnej knižky je rok 2004, kedy sa toto auto v servise zastavilo hneď dvakrát. V januári malo na tachometri 48 000 km, v októbri to bolo 62 000 km. Posledný zápis je z minulého roka, keď tachometer ukazoval 162 200 km a kedy sa okrem iného menili aj sviečky a samozrejme olej.

Výkon sme tomuto Fordu Mondeo zmerali teda pri stave cca 175 000 km a úprimne sme boli veľmi zvedaví na to, ako nakoniec dopadne. Už samotná jazda v bežnej prevádzke prezrádzala, že motor bude vo veľmi dobrej kondícii, čo sa nakoniec aj potvrdilo. Na miesto sľubovaných 145 koní vykázal dvojlitrový štvorvalec 151 koní, a to pri 6800 ot. / Min.

Z grafu je dobre vidieť, že ten, kto chce z tejto jednotky dostať maximum, musí točiť motor až na samotný vrchol. Maximálny nameraný krútiaci moment potom má hodnotu 188 Nm pri 4476 ot. / Min.

mondeo_graf.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY