vytisknout velikost písma Na Bentley Bentayga sa aktuálne čaká rok. automobilka nestíha

Na Bentley Bentayga sa aktuálne čaká rok. automobilka nestíha

Bentley Bentayga je v súčasnosti najrýchlejším a údajne aj najluxusnejším SUV na trhu. Ako sa dalo dopredu očakávať, aj cez vysokú obstarávaciu cenu vzali zákazníci toto auto útokom a dopyt ďaleko prevýšil to, s čím automobilka počítala. Pokiaľ si tak aktuálnu Bentaygu objednáte, budete si musieť počkať zhruba rok.

Pôvodne totiž Bentley počítalo s výrobou 3600 exemplárov ročne, lenže to sa veľmi rýchlo ukázalo ako nedostatočné, takže bola produkcia navýšená na 5500 exemplárov za rok. Ako ale zaznelo z úst šéfa tejto značky Wolfganga Duerheimera počas ženevského autosalónu, Bentley stále eviduje cez desať tisíc objednávok.

Bentley tak hľadá spôsoby, ako výrobu svojho historicky prvého SUV ďalej urýchliť. Automobilka ako taká by údajne bola schopná produkovať Bentaygu v rýchlejšom tempe, problémy však majú menší dodávatelia. Napriek tomu by sa mala tento rok produkcia aspoň trochu urýchliť.

Derheimer dodal, že sa Bentley bude snažiť poradovník skrátiť, ako to len pôjde a tiež že ide o príjemné problémy.

Bentayga sa predstavila v septembri minulého roka na autosalóne vo Frankfurte, výroba bola oficiálne zahájená na konci novembra s tým, že prvé exempláre dorazili k svojim zákazníkom v januári tohto roku. Bentayga používa dvanásťvalec s výkonom 447 kW (608 k), akcelerácia 0-100 km/h prebehne za 4,1 s a maximálna rýchlosť činí 301 km/h.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY