vytisknout velikost písma MW X6 už nie je jediné. Mercedes predstavuje GLE Coupé

MW X6 už nie je jediné. Mercedes predstavuje GLE Coupé
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLE Coupé
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz GLE Coupé

Automobilka BMW vytvorila pred rokmi s uvedením modelu X6 v podstate nový segment kombinujúci veľké SUV a kupé. Recept sa to ukázal byť veľmi úspešný, čo väčšinou vedie k tomu, že sa skôr alebo neskôr pridá nejaká iná značka. A ako prvý sa po BMW pridal Mercedes, ktorý predstavuje model GLE Coupé.

Najprv drobné vysvetlenie na označenie vozidla. Mercedes všetky svoje crossovery, SUV a off-roady po novom značí tak, že ich meno začína písmenom G. Rodina týchto vozidiel teda zahŕňa modely GLA, GLC, GLE, GLE Coupé, GLS a G. Prvý a posledný model poznáme, GLC je nové označenie pre GLK (je to SUV v triede C), GLE je nové označenie pre ML (SUV v segmente E) a GLS bolo predtým označované ako GL (SUV v triede S).

Z toho je zrejmé, ako GLE Coupé vzniklo. Automobilka vzala základ z ML (teda novo z GLE) a na ten nasadila karosériu kupé. Výsledok si môžete prezrieť v priloženej galérii. Z profilu auto pripomína X6, ale inak takú karosériu asi urobiť nemožno. GLE Coupé meria na dĺžku 4900 mm, široké je 2003 mm, vysoké 1731 mm a rázvor náprav dosahuje na 2915 mm.

Mercedes sľubuje veľmi priestranný interiér. Z toho, čo sa píše v tlačovej správe, jasne vyplýva, že by malo byť GLE Coupé vnútri väčšie ako BMW X6. Priestor tu nájde päť cestujúcich, pričom tí zadní sa môžu tešiť na nebývalo veľkú šírku interiéru. Maximálny objem batožinového priestoru činí 1650 litrov, čo má byť svetový rekord v kategórii kupé, keď teda pristúpite na porovnávanie týchto SUV s klasickými zástupcami segmentu kupé.

Na úvod sa bude GLE Coupé ponúkať v kombinácii s naftovým šesťvalcom disponujúcim výkonom 190 kW (258 k) a krútiacim momentom 620 Nm, benzínovou alternatívou je verzia 400 4MATIC, ktorá má pod kapotou nový dvakrát preplňovaný šesťvalec s výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 480 Nm. Zatiaľ najsilnejšou verziou je GLE 450 AMG, ktorá ponúkne benzínový šesťvalec naladený na 270 kW (367 k) a 520 Nm.

Všetky verzie majú deväťstupňovú automatickú prevodovku a pohon 4MATIC. U klasických prevedení pracuje systém pohonu 4x4 so základným pomerom 50:50, 450 AMG uprednostňuje zadnú nápravu (40:60). Výstavná premiéra prebehne začiatkom budúceho roka v Detroite.

gle_04.jpggle_05.jpggle_06.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY