vytisknout velikost písma MW X6 už nie je jediné. Mercedes predstavuje GLE Coupé

MW X6 už nie je jediné. Mercedes predstavuje GLE Coupé
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLE Coupé
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz GLE Coupé

Automobilka BMW vytvorila pred rokmi s uvedením modelu X6 v podstate nový segment kombinujúci veľké SUV a kupé. Recept sa to ukázal byť veľmi úspešný, čo väčšinou vedie k tomu, že sa skôr alebo neskôr pridá nejaká iná značka. A ako prvý sa po BMW pridal Mercedes, ktorý predstavuje model GLE Coupé.

Najprv drobné vysvetlenie na označenie vozidla. Mercedes všetky svoje crossovery, SUV a off-roady po novom značí tak, že ich meno začína písmenom G. Rodina týchto vozidiel teda zahŕňa modely GLA, GLC, GLE, GLE Coupé, GLS a G. Prvý a posledný model poznáme, GLC je nové označenie pre GLK (je to SUV v triede C), GLE je nové označenie pre ML (SUV v segmente E) a GLS bolo predtým označované ako GL (SUV v triede S).

Z toho je zrejmé, ako GLE Coupé vzniklo. Automobilka vzala základ z ML (teda novo z GLE) a na ten nasadila karosériu kupé. Výsledok si môžete prezrieť v priloženej galérii. Z profilu auto pripomína X6, ale inak takú karosériu asi urobiť nemožno. GLE Coupé meria na dĺžku 4900 mm, široké je 2003 mm, vysoké 1731 mm a rázvor náprav dosahuje na 2915 mm.

Mercedes sľubuje veľmi priestranný interiér. Z toho, čo sa píše v tlačovej správe, jasne vyplýva, že by malo byť GLE Coupé vnútri väčšie ako BMW X6. Priestor tu nájde päť cestujúcich, pričom tí zadní sa môžu tešiť na nebývalo veľkú šírku interiéru. Maximálny objem batožinového priestoru činí 1650 litrov, čo má byť svetový rekord v kategórii kupé, keď teda pristúpite na porovnávanie týchto SUV s klasickými zástupcami segmentu kupé.

Na úvod sa bude GLE Coupé ponúkať v kombinácii s naftovým šesťvalcom disponujúcim výkonom 190 kW (258 k) a krútiacim momentom 620 Nm, benzínovou alternatívou je verzia 400 4MATIC, ktorá má pod kapotou nový dvakrát preplňovaný šesťvalec s výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 480 Nm. Zatiaľ najsilnejšou verziou je GLE 450 AMG, ktorá ponúkne benzínový šesťvalec naladený na 270 kW (367 k) a 520 Nm.

Všetky verzie majú deväťstupňovú automatickú prevodovku a pohon 4MATIC. U klasických prevedení pracuje systém pohonu 4x4 so základným pomerom 50:50, 450 AMG uprednostňuje zadnú nápravu (40:60). Výstavná premiéra prebehne začiatkom budúceho roka v Detroite.

gle_04.jpggle_05.jpggle_06.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY