vytisknout velikost písma Multimediálne systémy výrazne rozptyľujú vodiča. Najviac Audi, Tesla a Volvo

Prieskum ukázal, že používanie multimediálnych systémov vodiča výrazne rozptyľuje. Niektoré funkcie "zabavia" vodiča na viac ako 40 sekúnd. Najhoršie je zadávanie cieľov do navigácie. Najmenej užívateľsky prívetivé multimediálne systémy má Audi Q7, Volvo XC60 alebo napríklad Tesla Model S.
Multimediálne systémy výrazne rozptyľujú vodiča. Najviac Audi, Tesla a Volvo

Multimediálne systémy sú dnes síce veľmi obľúbené a občas sa zdá, že sú pre niektoré automobilky dôležitejšie ako vozidlo samotné, lenže z pohľadu bezpečnosti až tak prínosné nie sú. Čím viac funkcií má vodič k dispozícii, tým viac si nájde dôvodov, prečo prestať sledovať cestu pred sebou. Najnovší výskum vzniknutý zo spolupráce nadácie AAA a univerzity v Utahu je len ďalším dôkazom.

V rámci amerického výskumu bolo sledovaných 120 vodičov vo veku 21 až 36 rokov, ktorí postupne vyskúšali tridsať nových automobilov modelového roku 2017. Každý účastník musel plniť rôzne úlohy, ako napríklad zavolať na určené číslo alebo zadať do navigácie cieľ. Výsledky sú viac než zaujímavé.

Práve zadávanie cieľov do navigácie sa ukázalo ako najviac problematické, kedy v niektorých prípadoch vodiči prestali sledovať svoje okolie na viac ako 40 sekúnd. Z tohto dôvodu bola tiež navigácia vyhlásená za funkciu, ktorá vodiča rozptyľuje najviac. Druhou najhoršou záležitosťou je z tohto pohľadu písanie textových správ, mierne vás za volantom bude údajne rozptyľovať ladenie rádiovej stanice, respektíve telefonovanie a najmenej rozptyľujúce je počúvanie hudby.

Americký výskum sa tiež zameral na multimediálne systémy ako také. Tridsať testovaných multimediálnych systémov bolo rozdelených do štyroch kategórií podľa toho, koľko vyžadujú pozornosti. V kategórii vyžadujúcej veľmi nízku pozornosť sa neumiestnilo žiadne testované auto. V druhej najlepšej skupine (mierne rozptýlenie) nájdeme z u nás známych áut Hyundai Santa Fe alebo Toyotu Corolla.

Tretia skupina (vysoké rozptýlenie) zahŕňa napríklad Toyotu RAV4, Jeep Compass alebo Jeep Grand Cherokee a vôbec najhoršie na tom podľa tohto prieskumu sú modely Audi Q7, Mazda3, Honda Civic, Tesla Model S alebo Volvo XC60, ktoré skončili v štvrtej skupine (veľmi vysoké rozptýlenie).

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY