vytisknout velikost písma MTM predstavuje Audi S8 schopné rozbehnúť sa až na 325 km/h

MTM predstavuje Audi S8 schopné rozbehnúť sa až na 325 km/h

Spoločnosť MTM prišla s veľmi zaujímavou úpravou, ktorá používa ako základ Audi S8. Po zásahu technikov je vlajková loď automobilky Audi schopná pokoriť stovku za menej ako 3,5 sekundy a maximálne sa rozbehnúť na 325 km/h. A to je hodnota daná obmedzovačom!

Štandardné Audi S8 disponuje výkonom 382 kW (520 k), MTM S8 Talladega, ako sa toto monštrum volá, ponúka 559 kW (760 k) dostupných pri 5950 ot./min a vrchol krútiaceho momentu 945 Nm (štandardom je 650 Nm) dostupný od 1700 do 5500 ot./min. V praxi upravená limuzína od Audi zvládne stovku za 3,48 sekundy, 200 km/h ide 10,51 s po štarte a maximálne sa rozbehne na 325 km/h.

Maximálna rýchlosť je ale obmedzená vzhľadom na pneumatiky. MTM S8 Talladega by údajne nemala mať problém ani s rýchlosťou 350 km/h. Ak máte záujem o zvýšenie výkonu na spomínaných 559 kW (760 k), pripravte si 35 000 eur. Ďalších 2200 eur zaplatíte za úpravu podvozku, 6300 eur stoja 21" kolesá a za aerodynamický bodykit vytiahnete 15 000 eur. Sčítané a podčiarknuté, auto na fotkách má hodnotu v prepočte 188 460 eur.

mtm_audi_01.jpgmtm_audi_02.jpgmtm_audi_03.jpgmtm_audi_04.jpgmtm_audi_05.jpgmtm_audi_06.jpgmtm_audi_07.jpgmtm_audi_08.jpgmtm_audi_09.jpgmtm_audi_10.jpgmtm_audi_11.jpgmtm_audi_12.jpgmtm_audi_13.jpgmtm_audi_14.jpgmtm_audi_15.jpgmtm_audi_16.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY