vytisknout velikost písma Možno ani tento rok sa v Bonneville nepôjde. Je tam príliš málo soli

Možno ani tento rok sa v Bonneville nepôjde. Je tam príliš málo soli

V roku 2014 boli rýchlostné preteky na soľných pláňach v Bonneville zrušené kvôli silným dažďom, ktoré narušili dno vyschnutého jazera. Lenže ani po roku nie je povrch legendárnych soľných plání dostatočne spôsobilý k závodom.

S vrstvou soli v Bonneville je to podobné ako s ľadom. Je potrebná jej dostatočná hrúbka, aby uniesla váhu pretekárskeho auta. Usporiadateľ akcie vykonáva v súčasnej dobe merania a obáva sa, že povrch nie je dostatočne pevný. Zatiaľ čo inokedy mala vrstva soli hrúbku až jeden meter, teraz má na niektorých miestach sotva päť centimetrov, povedal pre Salt Lake Tribune usporiadateľ.

Pod vrstvou soli ale nie je pevná zem, ale veľmi jemné blato. Kto sa prepadne vrstvou soli, začne sa ďalej prepadať do blata. A to je niečo, čo asi nechcete riskovať v rýchlosti 500 km/h...

Usporiadateľ akcie hľadá vhodné miesto, ale vyzerá to, že sa nepodarí nájsť ani aspoň štyri míle (6,4 km) dlhý úsek, kde by sa mohli bezpečne organizovať tohtoročné preteky. Pritom v Bonneville sa bežne jazdí na minimálne 9 míľ (14,5 km) dlhej dráhe.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY