vytisknout velikost písma Možno ani tento rok sa v Bonneville nepôjde. Je tam príliš málo soli

Možno ani tento rok sa v Bonneville nepôjde. Je tam príliš málo soli

V roku 2014 boli rýchlostné preteky na soľných pláňach v Bonneville zrušené kvôli silným dažďom, ktoré narušili dno vyschnutého jazera. Lenže ani po roku nie je povrch legendárnych soľných plání dostatočne spôsobilý k závodom.

S vrstvou soli v Bonneville je to podobné ako s ľadom. Je potrebná jej dostatočná hrúbka, aby uniesla váhu pretekárskeho auta. Usporiadateľ akcie vykonáva v súčasnej dobe merania a obáva sa, že povrch nie je dostatočne pevný. Zatiaľ čo inokedy mala vrstva soli hrúbku až jeden meter, teraz má na niektorých miestach sotva päť centimetrov, povedal pre Salt Lake Tribune usporiadateľ.

Pod vrstvou soli ale nie je pevná zem, ale veľmi jemné blato. Kto sa prepadne vrstvou soli, začne sa ďalej prepadať do blata. A to je niečo, čo asi nechcete riskovať v rýchlosti 500 km/h...

Usporiadateľ akcie hľadá vhodné miesto, ale vyzerá to, že sa nepodarí nájsť ani aspoň štyri míle (6,4 km) dlhý úsek, kde by sa mohli bezpečne organizovať tohtoročné preteky. Pritom v Bonneville sa bežne jazdí na minimálne 9 míľ (14,5 km) dlhej dráhe.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY