vytisknout velikost písma Možno ani tento rok sa v Bonneville nepôjde. Je tam príliš málo soli

Možno ani tento rok sa v Bonneville nepôjde. Je tam príliš málo soli

V roku 2014 boli rýchlostné preteky na soľných pláňach v Bonneville zrušené kvôli silným dažďom, ktoré narušili dno vyschnutého jazera. Lenže ani po roku nie je povrch legendárnych soľných plání dostatočne spôsobilý k závodom.

S vrstvou soli v Bonneville je to podobné ako s ľadom. Je potrebná jej dostatočná hrúbka, aby uniesla váhu pretekárskeho auta. Usporiadateľ akcie vykonáva v súčasnej dobe merania a obáva sa, že povrch nie je dostatočne pevný. Zatiaľ čo inokedy mala vrstva soli hrúbku až jeden meter, teraz má na niektorých miestach sotva päť centimetrov, povedal pre Salt Lake Tribune usporiadateľ.

Pod vrstvou soli ale nie je pevná zem, ale veľmi jemné blato. Kto sa prepadne vrstvou soli, začne sa ďalej prepadať do blata. A to je niečo, čo asi nechcete riskovať v rýchlosti 500 km/h...

Usporiadateľ akcie hľadá vhodné miesto, ale vyzerá to, že sa nepodarí nájsť ani aspoň štyri míle (6,4 km) dlhý úsek, kde by sa mohli bezpečne organizovať tohtoročné preteky. Pritom v Bonneville sa bežne jazdí na minimálne 9 míľ (14,5 km) dlhej dráhe.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY