vytisknout velikost písma Možno ani tento rok sa v Bonneville nepôjde. Je tam príliš málo soli

Možno ani tento rok sa v Bonneville nepôjde. Je tam príliš málo soli

V roku 2014 boli rýchlostné preteky na soľných pláňach v Bonneville zrušené kvôli silným dažďom, ktoré narušili dno vyschnutého jazera. Lenže ani po roku nie je povrch legendárnych soľných plání dostatočne spôsobilý k závodom.

S vrstvou soli v Bonneville je to podobné ako s ľadom. Je potrebná jej dostatočná hrúbka, aby uniesla váhu pretekárskeho auta. Usporiadateľ akcie vykonáva v súčasnej dobe merania a obáva sa, že povrch nie je dostatočne pevný. Zatiaľ čo inokedy mala vrstva soli hrúbku až jeden meter, teraz má na niektorých miestach sotva päť centimetrov, povedal pre Salt Lake Tribune usporiadateľ.

Pod vrstvou soli ale nie je pevná zem, ale veľmi jemné blato. Kto sa prepadne vrstvou soli, začne sa ďalej prepadať do blata. A to je niečo, čo asi nechcete riskovať v rýchlosti 500 km/h...

Usporiadateľ akcie hľadá vhodné miesto, ale vyzerá to, že sa nepodarí nájsť ani aspoň štyri míle (6,4 km) dlhý úsek, kde by sa mohli bezpečne organizovať tohtoročné preteky. Pritom v Bonneville sa bežne jazdí na minimálne 9 míľ (14,5 km) dlhej dráhe.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY