vytisknout velikost písma Možno ani tento rok sa v Bonneville nepôjde. Je tam príliš málo soli

Možno ani tento rok sa v Bonneville nepôjde. Je tam príliš málo soli

V roku 2014 boli rýchlostné preteky na soľných pláňach v Bonneville zrušené kvôli silným dažďom, ktoré narušili dno vyschnutého jazera. Lenže ani po roku nie je povrch legendárnych soľných plání dostatočne spôsobilý k závodom.

S vrstvou soli v Bonneville je to podobné ako s ľadom. Je potrebná jej dostatočná hrúbka, aby uniesla váhu pretekárskeho auta. Usporiadateľ akcie vykonáva v súčasnej dobe merania a obáva sa, že povrch nie je dostatočne pevný. Zatiaľ čo inokedy mala vrstva soli hrúbku až jeden meter, teraz má na niektorých miestach sotva päť centimetrov, povedal pre Salt Lake Tribune usporiadateľ.

Pod vrstvou soli ale nie je pevná zem, ale veľmi jemné blato. Kto sa prepadne vrstvou soli, začne sa ďalej prepadať do blata. A to je niečo, čo asi nechcete riskovať v rýchlosti 500 km/h...

Usporiadateľ akcie hľadá vhodné miesto, ale vyzerá to, že sa nepodarí nájsť ani aspoň štyri míle (6,4 km) dlhý úsek, kde by sa mohli bezpečne organizovať tohtoročné preteky. Pritom v Bonneville sa bežne jazdí na minimálne 9 míľ (14,5 km) dlhej dráhe.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY