vytisknout velikost písma Môže byť Volkswagen Amarok rýchlejší ako Golf GTI?

Austrálska pobočka automobilky Volkswagen sa postarala o pomerne zaujímavý Amarok. Ten na okruhu Eastern Creek zajazdil lepší čas než Golf GTI. Vozidlo sa samozrejme neobišiel bez úprav, motor ale zostal sériový.
Môže byť Volkswagen Amarok rýchlejší ako Golf GTI?

Volkswagen Golf GTI je medzi automobilmi kategórie hot-hatch legendou. Síce dnes zďaleka nepatrí medzi najrýchlejšie autá tohto segmentu, ale pomalý rozhodne nie je, takže by ste mu ako súpera pre jazdu na okruhu asi vybrali nejaký iný automobil ako terénny Amarok. Austrálska pobočka nemeckej automobilky sa však rozhodla demonštrovať ono staré známe "keď sa chce, tak to ide" v praxi.

V Sydney, presne povedané na okruhu Eastern Creek, sa každý rok koná akcia s názvom World Time Attack Challenge. Austrálska pobočka automobilky VW zostavila tím zložený prevažne z učňov a dala im neľahkú úlohu. Mali upraviť terénny Amarok tak, aby na rovnakej trati v rámci rovnakej akcie zajazdil lepší čas, než aký tu predtým zajazdil práve Golf GTI. To sa napokon aj podarilo.

Úpravy sa dotkli napríklad interiéru, kde kvôli hmotnosti zostali len naozaj potrebné veci. Znížený podvozok dostal tlmiče Bilstein, patrične výkonné brzdy dodala spoločnosť AP Brakes a nechýba ani adekvátne obutie. Motoru sa ale žiadne zmeny netýkajú. Pod kapotou zostal sériový vrcholný šesťvalec ponúkajúci parametre 180 kW (245 k) a 550 Nm.

Výsledný čas na okruhu Eastern Creek má nakoniec hodnotu 1:57,1 a je tak zhruba o dve sekundy lepší v porovnaní s Golfom GTI. Budúci rok údajne dôjde k ďalšiemu vylepšeniu tejto hodnoty. Mal by to byť podstatne menší problém, pretože tentoraz príde rad na Golf R.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY