vytisknout velikost písma Môže byť Volkswagen Amarok rýchlejší ako Golf GTI?

Austrálska pobočka automobilky Volkswagen sa postarala o pomerne zaujímavý Amarok. Ten na okruhu Eastern Creek zajazdil lepší čas než Golf GTI. Vozidlo sa samozrejme neobišiel bez úprav, motor ale zostal sériový.
Môže byť Volkswagen Amarok rýchlejší ako Golf GTI?

Volkswagen Golf GTI je medzi automobilmi kategórie hot-hatch legendou. Síce dnes zďaleka nepatrí medzi najrýchlejšie autá tohto segmentu, ale pomalý rozhodne nie je, takže by ste mu ako súpera pre jazdu na okruhu asi vybrali nejaký iný automobil ako terénny Amarok. Austrálska pobočka nemeckej automobilky sa však rozhodla demonštrovať ono staré známe "keď sa chce, tak to ide" v praxi.

V Sydney, presne povedané na okruhu Eastern Creek, sa každý rok koná akcia s názvom World Time Attack Challenge. Austrálska pobočka automobilky VW zostavila tím zložený prevažne z učňov a dala im neľahkú úlohu. Mali upraviť terénny Amarok tak, aby na rovnakej trati v rámci rovnakej akcie zajazdil lepší čas, než aký tu predtým zajazdil práve Golf GTI. To sa napokon aj podarilo.

Úpravy sa dotkli napríklad interiéru, kde kvôli hmotnosti zostali len naozaj potrebné veci. Znížený podvozok dostal tlmiče Bilstein, patrične výkonné brzdy dodala spoločnosť AP Brakes a nechýba ani adekvátne obutie. Motoru sa ale žiadne zmeny netýkajú. Pod kapotou zostal sériový vrcholný šesťvalec ponúkajúci parametre 180 kW (245 k) a 550 Nm.

Výsledný čas na okruhu Eastern Creek má nakoniec hodnotu 1:57,1 a je tak zhruba o dve sekundy lepší v porovnaní s Golfom GTI. Budúci rok údajne dôjde k ďalšiemu vylepšeniu tejto hodnoty. Mal by to byť podstatne menší problém, pretože tentoraz príde rad na Golf R.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY