vytisknout velikost písma Môže byť vôbec Toyota Prius športová? Tuneri si myslí, že áno

Na technike sa nič zásadné nemení, tuning od Tom's Racing sa obmedzuje len na vzhľad.
Môže byť vôbec Toyota Prius športová? Tuneri si myslí, že áno

Nová generácia hybridu Toyota Prius dostala tuningový paket. Japonská spoločnosť Tom's Racing zjavne žije v presvedčení, že aj tento hybrid môže byť športový. Alebo to máme brať ako recesiu? Nech už je to akokoľvek, tento kit na nový Prius sa bude oficiálne predávať.

000.jpg003.jpgAk vám už tak výrazný predný nárazník nestačí, môžete si na neho nechať namontovať atrapu aerodynamického loga. Podobný kus plastu je k dispozicii aj na bočné prahy

Na technike sa nič zásadné nemení. Spaľovací motor Toyota Prius tak bude mať stále rovnakých 72 kW (98 k) výkonu a termálne účinnosť cez 40%.

Tuning od Tom 's Racing sa obmedzuje len na vzhľad. Okrem nárazníkov a prahov dostane Prius aj iné kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami a komickú štvoricu koncoviek výfuku. Ale poznáte to, čím viac koncoviek, tým viac tuningu...

004.jpg001.jpgŠtyri koncovky výfuku sú presne to, čo Toyota Prius potrebuje. Bez nich by nebola dostatočne "športová". Výkon hybridného systému sa meniť nebude

Štvrtá generácia Toyoty Prius je aktuálne uvedená na svetové trhy. Pod kapotou má stále štvorvalec 1,8 l pracujúci v upravenom Atkinsonovom cykle. Toyota sľubuje nižšiu spotrebu paliva, vylepšené jazdné vlastnosti, vyššiu kultivovanosť a komfort a dokonca aj lepšie a komunikatívnejšie riadenie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY