vytisknout velikost písma Motor z Hondy Civic Type-R alebo radšej osemvalec Hellcat?

V USA sú veľmi populárne individuálne prestavby a výmeny motorov. Teraz možno kúpiť nový motor zo Civicu Type-R aj osemvalec Hellcat. Lacná zábava to nie je, za osemvalec Hellcat dáte skoro 20-tisíc eur.
Motor z Hondy Civic Type-R alebo radšej osemvalec Hellcat?

Americká tuningová show SEMA býva spoľahlivým zdrojom bláznivých kreácií od šialených "rat rodov" po masívne pochrómované zdvihnuté SUV na tridsaťpalcových nízkoprofilových kolesách, ale sem tam sa objaví aj nejaká zaujímavá vec. Pretože sa Američania radi venujú individuálnym prestavbám a stavbe áut na zákazku, sú veľmi populárne balíčky celých motorov, tzv. "Crate engines" (dodávané na palete). Úplnou klasikou sú v tomto prípade osemvalce Chevrolet, ktoré sa za cenu okolo 6000 dolárov predávajú ako teplé rožky.

Teraz so samostatnými motormi prišla Honda a Dodge s Chryslerom. Honda konečne na americkom trhu ponúka preplňovaný štvorvalec K20C1 zo Civicu Type-R, ktorý je ladený na výkon 306 koní a poskytuje ešte ďalší priestor k úpravám. Motor dorazí kompletný vrátane elektroinštalácie a riadiacej jednotky. Cena? 6 520 dolárov.

Kto ale hľadá do svojej stavby niečo trochu väčšie, toho určite poteší, že koncern FCA automobiliek Fiat, Chrysler a Dodge začal predávať kompresorom preplňovaný osemvalec 6,2 litra, pre ktorý sa vžila prezývka Hellcat. Áno, to je to monštrum, ktoré má výkon 707 koní. Ale aby taký výkon motor naozaj mal, budete si musieť objednať ešte samostatný kit s elektronikou a riadiacou jednotkou.

A taká zábava rozhodne nie je lacná. Cena 19 530 dolárov za samostatný motor bez príslušenstva je už tak úplne mimo bežnej ceny stavebnicových motorov. A k tomu si ešte pripočítajte 2 195 dolárov za elektroniku. Chrysler uvádza, že motor Hellcat možno použiť aj pre klasické autá z 60. a 70. rokov a je prispôsobený pre zástavbu s manuálnou prevodovkou.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY