vytisknout velikost písma Motocykle z Frankfurtu do tretice: Horex VR6 opäť na scéne

Značka priviezla pomerne výrazne aktualizovanú verziu modelu VR6. Úprav sa dočka aj vzhľad stroja, hnací agregát a konštrukcia.
Motocykle z Frankfurtu do tretice: Horex VR6 opäť na scéne

Na autosalóne IAA 2015 mali premiéru najmenej tri motocykle, ktoré zatiaľ nebolo možné vidieť nikde inde: Ducati Monster 1200 R, MV Agusta F3 800 AMG a Horex VR6. Posledný menovaný je zatiaľ posledným výsledkom pokusov o znovuzrodenie tradičnej nemeckej značky, ktoré sa datujú do roku 2010.

Horex18059_CMYK_ret_1920-1030x579.jpgHorex18097_CMYK_ret_19201-1030x579.jpg
Horex VR6 už po zásahoch nového majiteľa 3C-Carbon Group

Horex chcel vtedy ponúkať zákazníkom exkluzívny motocykel, poháňaný kompresorom preplňovaným šesťvalcom. Názov VR6 odkazoval (podobne ako v prípade rovnako označeného Golfu) na koncepciu motora s úzkym roztvorením rad valcov - V ako vidlicový, R ako radový. V septembri 2014 však Horex požiadal o ochranu pred veriteľmi a ku koncu roka prepustil všetkých zamestnancov. To však nebol koniec.

Nová nadej

Tento rok značku prevzala spoločnosť 3C-Carbon Group, ktorá do Frankfurtu priviezla pomerne výrazne aktualizovanú verziu modelu VR6. Úprav sa dočkal vzhľad stroja, hnací agregát aj konštrukcia.

Šesťvalec s objemom 1218 cm3 posilnil o 7 kW, na 125 kW (170 k), krútiaci moment dosahuje hodnotu 138 Nm. Je usadený v hliníkovom mostovom ráme. Predná upside-down vidlica aj zadná jednoramenná kyvná vidlica je odpružená plne nastaviteľnými jednotkami Öhlins. Brzdy Brembo (vpredu 2x 320 mm so štvorpiestikovými strmeňmi) sú sériovo osadené systémom ABS.

Horex17920_1920-1030x579.jpgHorex18205_ret_CMYK_klein-1030x579.jpg
Motor posilnil o 10 koní, hmotnosť klesla o výrazných 30 kg

Z hľadiska jazdných vlastností a ovládateľnosti je asi najvýznamnejšou novinkou zníženie hmotnosti stroja. 221 kg bez náplní síce stále nie je úplne mušia váha, ale úbytok 30 kg sa musí pri jazde prejaviť zásadným spôsobom.

Do predaja ešte tento rok

Horex VR6, ktorý vidíte na fotografiách, je z úvodnej série Silver Edition. Má veľa karbónových detailov, LED svetlá alebo parádny výfuk, ktorý nie je aftermarket, ale vlastnej výroby. Firma plánuje vyrobiť iba 33 kusov Silver Edition, predaj má začať v poslednom štvrťroku 2015. Cena zatiaľ zverejnená nebola.

Horex17961_19201-1030x579.jpgHorex18092_ret_CMYK_klein-1030x579.jpg
Úvodná séria znovuzrodeného Horexu nesie názov Silver Edition

Pôvodný Horex bol založený v roku 1920. S vojnovou prestávkou vyrábal motocykle až do 60. rokov, kedy ho prevzal Daimler-Benz a výrobu zastavil. Asi najznámejším modelom bol stroj s rozkošne nemeckým názvom Imperator. Poháňal ho radový dvojvalec OHC s objemom 500 cm3. 

Horex17860_ret_CMYK_klein-1030x579.jpgHorex18208_ret_CMYK_klein-1030x579.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY