vytisknout velikost písma MOTIV.e: Gordon Murray sa vracia s ďalším elektromobilom

Britská spoločnosť Gordon Murray Design v spolupráci s japonskou Yamahou predstavila nový elektromobil. Jazdiť má cez 100 km/h.
MOTIV.e: Gordon Murray sa vracia s ďalším elektromobilom

Meno britského konštruktéra Gordona Murraya našim čitateľom predstavovať nemusíme, pripomeňme snáď len, že práve on stojí za stavbou legendárneho superšportu McLaren F1. Murray sa spolu s kolegami zo svojej firmy Gordon Murray Design v posledných rokoch sústreďuje na vývoj kompaktných elektromobilov, spomeňme napríklad jeho výstavby T.25 City Car alebo T.27, s ktorými sa v dohľadnej dobe počíta pre sériovú výrobu.

Murray Yamaha MOTIV 02.jpgMurray Yamaha MOTIV 03.jpgMurray Yamaha MOTIV 04.jpgMurray Yamaha MOTIV 05.jpgMurray Yamaha MOTIV 01.jpg
Elegantne poňatá štúdia minivozu do mesta

Teraz firma Gordon Murray Design spojila svoje sily s konštruktérmi značky Yamaha a na práve prebiehajúcom autosalóne v Tokiu uviedla úplne novú štúdiu MOTIV.e. Ide o zaujímavý mestské miniauto s dôsledne zaoblenou karosériou, ktorá čiastočne pripomína základné proporcie Smartu ForTwo. Voz zvezie dvojmiestnu posádku a povrchové diely jeho karosérie sú pre zníženie hmotnosti vyrobené z plastov.

Murray Yamaha MOTIV 07.jpgMurray Yamaha MOTIV 08.jpgMurray Yamaha MOTIV 06.jpg
Pracovisko vodiča pôsobí prekvapivo dynamickým dojmom

Voz MOTIV.e je 2 690 mm ​​dlhý, 1 470 mm široký a 1 480 mm vysoký a jeho pohotovostná hmotnosť činí 730 kg vrátane batérií. Elektromotor podľa tvrdenia výrobcu dosiahne krátkodobého výkonu 25 kW a krútiaci moment až 896 Nm. Energiu mu dodáva li-iónový akumulátor 8,8 kWh (podobná hodnota ako pri dieselelektrickom hybride VW Twin-Up!), Ktorý možno z domácej siete plne dobiť už za 3 hodiny. Najvyššia rýchlosť má byť viac než 105 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za menej ako 15 s a na jedno nabitie vozidlo prejde približne 160 km.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY