vytisknout velikost písma MOTIV.e: Gordon Murray sa vracia s ďalším elektromobilom

Britská spoločnosť Gordon Murray Design v spolupráci s japonskou Yamahou predstavila nový elektromobil. Jazdiť má cez 100 km/h.
MOTIV.e: Gordon Murray sa vracia s ďalším elektromobilom

Meno britského konštruktéra Gordona Murraya našim čitateľom predstavovať nemusíme, pripomeňme snáď len, že práve on stojí za stavbou legendárneho superšportu McLaren F1. Murray sa spolu s kolegami zo svojej firmy Gordon Murray Design v posledných rokoch sústreďuje na vývoj kompaktných elektromobilov, spomeňme napríklad jeho výstavby T.25 City Car alebo T.27, s ktorými sa v dohľadnej dobe počíta pre sériovú výrobu.

Murray Yamaha MOTIV 02.jpgMurray Yamaha MOTIV 03.jpgMurray Yamaha MOTIV 04.jpgMurray Yamaha MOTIV 05.jpgMurray Yamaha MOTIV 01.jpg
Elegantne poňatá štúdia minivozu do mesta

Teraz firma Gordon Murray Design spojila svoje sily s konštruktérmi značky Yamaha a na práve prebiehajúcom autosalóne v Tokiu uviedla úplne novú štúdiu MOTIV.e. Ide o zaujímavý mestské miniauto s dôsledne zaoblenou karosériou, ktorá čiastočne pripomína základné proporcie Smartu ForTwo. Voz zvezie dvojmiestnu posádku a povrchové diely jeho karosérie sú pre zníženie hmotnosti vyrobené z plastov.

Murray Yamaha MOTIV 07.jpgMurray Yamaha MOTIV 08.jpgMurray Yamaha MOTIV 06.jpg
Pracovisko vodiča pôsobí prekvapivo dynamickým dojmom

Voz MOTIV.e je 2 690 mm ​​dlhý, 1 470 mm široký a 1 480 mm vysoký a jeho pohotovostná hmotnosť činí 730 kg vrátane batérií. Elektromotor podľa tvrdenia výrobcu dosiahne krátkodobého výkonu 25 kW a krútiaci moment až 896 Nm. Energiu mu dodáva li-iónový akumulátor 8,8 kWh (podobná hodnota ako pri dieselelektrickom hybride VW Twin-Up!), Ktorý možno z domácej siete plne dobiť už za 3 hodiny. Najvyššia rýchlosť má byť viac než 105 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za menej ako 15 s a na jedno nabitie vozidlo prejde približne 160 km.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY