vytisknout velikost písma Morgan AR Plus 4 dostal vôbec prvýkrát motor Cosworth

Morgan AR Plus 4 dostal vôbec prvýkrát motor Cosworth
Zoznam kapitol
  1. Morgan AR Plus 4
  2. Fotogaléria: Morgan AR Plus 4

Aj britská retro klasika Morgan musí inovovať. A tak je tu nový model Morgan AR Plus 4, ktorý sa predstavil počas pretekov klasických vozidiel na okruhu Silverstone. Novinku bude vyrábať závodná divízia automobilky AR Motorsport.

morgan (1).jpgmorgan (2).jpgmorgan (6).jpgmorgan (7).jpgVôbec prvýkrát sa pod kapotou cestného Morganu objavuje motor Cosworth. Aj keď si dala spoločnosť AR Motorsport pripravujúca pretekársky program značky Morgan záležať, je model AR Plus 4 pomerne komfortné auto

Vôbec prvýkrát sa pod kapotu cestného Morganu nasťahoval motor Cosworth. Jedná sa o štvorvalec 2,0 l ladený na zaujímavých 225 koní. Nemôže chýbať klasická manuálna prevodovka a auto dostalo kratší stály prevod, aby bolo možné potenciál motora lepšie využiť napríklad na okruhu.

Aj keď sa Morgan AR Plus 4 inšpiruje v klasických pretekárskych autách, je vybavený pomerne luxusne a nechýba ani dodatočná hluková izolácia pre väčší komfort posádky. Aj tak má ale Morgan hmotnosť len asi 900 kg, takže sa s ním štvorvalec príliš nenadrie.

Spoločnosť AR motorsport vyvinula nové brzdy a nový nastaviteľný podvozok, ale chrómované detaily a hrubé koberce v interiéri ukazujú na to, že toto nie je surové okruhové náčinie. Morgan vyrobí len päťdesiat áut a už sa mu vraj hromadia objednávky. Základná cena je 55 000 libier.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY