vytisknout velikost písma Modernizovaný Peugeot Boxer vstupuje na slovenský trh

Modernizovaný Peugeot Boxer vstupuje na slovenský trh

Okrem Peugeotu 308 SW začína francúzska automobilka na slovenskom trhu predávať aj modernizovaný Boxer. Ten dostal v rámci faceliftu nielen vylepšený dizajn a viac výbavy, ale aj spevnenú karosériu alebo upravené brzdy. Osobná varianta štartuje na cene 26 tisíc eur. Rovnaké prevedenie staršie verzie začínalo s čiastkou 27 173 eur.

Najviditeľnejšou zmenou je prepracovaná predná časť a interiér. Tá je kvalitnejšia, nájdeme v nej nové čalúnenie, kožou potiahnutý volant a iné audiosystémy.

Dôležitejšiu novinku však predstavuje zosilnená karoséria. Pracovalo sa na prednej časti strechy, uchytení bočných stĺpikov a na podlahe. Nová je tiež bočné koľajnica a posilnené sú takisto dorazy a pojazdy bočných dverí. Celkovo Peugeot udáva o 30% lepšiu odolnosť karosérie voči deformácii v porovnaní so starým Boxerom.

Peugeot následne zapracoval na brzdách, ktoré sú zosilnené, nové je uchytenie tlmičov a prepracovaný je taktiež vetrací otvor pod predným sklom. Okrem ESP Boxer ponúkne tempomat s obmedzovačom rýchlosti, kontrolu tlaku v pneumatikách, cúvaciu kameru, systém varovania pri opustení jazdného pruhu a asistenta pre zjazd svahov.

Zabudnúť nesmieme ani na motory. Ponuka obsahuje jednotky 2.2 HDi (110 k, 130 k) a vrcholný trojliter HDi (180 k). V rámci faceliftu bol nasadený nový systém vstrekovania, ktorý obstarala spoločnosť Continental. Po novom tiež prichádza dva-dvojka vybavená systémom štart/stop.

K dispozícii sú dĺžky L1 - L4 a výšky H1 - H3.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY