vytisknout velikost písma Modernizovaný Nissan Leaf oficiálne. Vďaka novým batériám prejde až 250 km

Modernizovaný Nissan Leaf oficiálne. Vďaka novým batériám prejde až 250 km

Zdá sa, že je dnešný deň vyložene zameraný na elektrické autá. Už sme tu mali tuning Tesly Model S, elektrický koncept Land Rover, Nissan Leaf v službách MDČR a v rovnakú chvíľu prichádza zhodou okolností opäť Nissan s predstavením modernizovanej verzie svojho elektrického hatchbacku. Facelift znamená pre Leaf hlavne nové batérie, ktoré umožnia dojazd až 250 kilometrov.

Nové akumulátory majú kapacitu 30 kWh, sú o 21 kg ťažšie ako tie súčasné, ale vonkajšie rozmery majú úplne zhodné. Predtým Leaf prešiel maximálne 150 km/h, po facelifte by to malo byť o sto kilometrov viac, čo by Leaf výrazne posunulo pred elektrických konkurentmi. Čo sa nabíjania týka, tam k žiadnym zmenám nedošlo. Na nové batérie sa vzťahuje záruka osem rokov alebo 160 000 km.

Leaf dostal v rámci faceliftu aj drobnosti typu bronzovej farby karosérie alebo systému NissanConnect EV, ktorý umožňuje cez smartfón kontrolovať stav nabitia vozidla a potrebu spustiť vyhrievanie alebo chladenie interiéru ešte v čase, keď je vozidlo pripojený do zásuvky.

Modernizovaný Leaf bude vyrábaný v britskom Sunderlande, prvé autá dorazia na trh v januári budúceho roka. Zatiaľ ale nie je celkom jasné, ako to bude s výbavou. Podľa skorších informácií budú nové batérie dostupné iba pre vyššiu výbavy, ale tiež sa môže stať, že konkrétne na slovenský trh dorazí iba jedna verzia. Uvidíme.

leaf_01.jpgleaf_03.jpgleaf_04.jpgleaf_05.jpgleaf_06.jpgleaf_07.jpgleaf_08.jpgleaf_09.jpgleaf_10.jpgleaf_11.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY