vytisknout velikost písma Modernizovaný Nissan Leaf oficiálne. Vďaka novým batériám prejde až 250 km

Modernizovaný Nissan Leaf oficiálne. Vďaka novým batériám prejde až 250 km

Zdá sa, že je dnešný deň vyložene zameraný na elektrické autá. Už sme tu mali tuning Tesly Model S, elektrický koncept Land Rover, Nissan Leaf v službách MDČR a v rovnakú chvíľu prichádza zhodou okolností opäť Nissan s predstavením modernizovanej verzie svojho elektrického hatchbacku. Facelift znamená pre Leaf hlavne nové batérie, ktoré umožnia dojazd až 250 kilometrov.

Nové akumulátory majú kapacitu 30 kWh, sú o 21 kg ťažšie ako tie súčasné, ale vonkajšie rozmery majú úplne zhodné. Predtým Leaf prešiel maximálne 150 km/h, po facelifte by to malo byť o sto kilometrov viac, čo by Leaf výrazne posunulo pred elektrických konkurentmi. Čo sa nabíjania týka, tam k žiadnym zmenám nedošlo. Na nové batérie sa vzťahuje záruka osem rokov alebo 160 000 km.

Leaf dostal v rámci faceliftu aj drobnosti typu bronzovej farby karosérie alebo systému NissanConnect EV, ktorý umožňuje cez smartfón kontrolovať stav nabitia vozidla a potrebu spustiť vyhrievanie alebo chladenie interiéru ešte v čase, keď je vozidlo pripojený do zásuvky.

Modernizovaný Leaf bude vyrábaný v britskom Sunderlande, prvé autá dorazia na trh v januári budúceho roka. Zatiaľ ale nie je celkom jasné, ako to bude s výbavou. Podľa skorších informácií budú nové batérie dostupné iba pre vyššiu výbavy, ale tiež sa môže stať, že konkrétne na slovenský trh dorazí iba jedna verzia. Uvidíme.

leaf_01.jpgleaf_03.jpgleaf_04.jpgleaf_05.jpgleaf_06.jpgleaf_07.jpgleaf_08.jpgleaf_09.jpgleaf_10.jpgleaf_11.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY