vytisknout velikost písma Modely Toyota dostanú samočinné brzdenie ako štandard už o rok

Modely Toyota dostanú samočinné brzdenie ako štandard už o rok

Nedávno dorazila správa, podľa ktorej sa dvadsiatka výrobcov dohodla na zavedení systému samočinného núdzového brzdenia do štandardnej výbavy. Stať by sa tak malo k prvému septembru roku 2022. Dnes však prišla Toyota s vyhlásením, že túto novinku ponúkne pre všetky svoje modely už do konca budúceho roka.

Teda aby sme boli presní, Toyota sľubuje, že do konca budúceho roka budú mať takmer všetky modely tejto značky a značky Lexus systém Automatic Emergency Braking vo svojej výbave bez ohľadu na to, akú konkrétnu úroveň si zákazník zvolí.

Systém samočinného núdzového brzdenia je v prípade Toyoty súčasťou balíčka Safety Sense, ktorý obsahuje aj stráženie jazdných pruhov, adaptívny tempomat a asistentu diaľkových svetiel. V prípade Lexusu hovoríme o systéme Lexus Safety System+, pričom ten obsahuje to isté.

Zavádzanie samočinného núdzového brzdenia do štandardnej výbavy sa týka výhradne amerického trhu, rovnako ako toto vyhlásenie Toyoty, aj keď sa dá dosť dobre očakávať, že sa európske organizácie nechajú týmto nápadom veľmi rýchlo inšpirovať.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY