vytisknout velikost písma Modely Toyota dostanú samočinné brzdenie ako štandard už o rok

Modely Toyota dostanú samočinné brzdenie ako štandard už o rok

Nedávno dorazila správa, podľa ktorej sa dvadsiatka výrobcov dohodla na zavedení systému samočinného núdzového brzdenia do štandardnej výbavy. Stať by sa tak malo k prvému septembru roku 2022. Dnes však prišla Toyota s vyhlásením, že túto novinku ponúkne pre všetky svoje modely už do konca budúceho roka.

Teda aby sme boli presní, Toyota sľubuje, že do konca budúceho roka budú mať takmer všetky modely tejto značky a značky Lexus systém Automatic Emergency Braking vo svojej výbave bez ohľadu na to, akú konkrétnu úroveň si zákazník zvolí.

Systém samočinného núdzového brzdenia je v prípade Toyoty súčasťou balíčka Safety Sense, ktorý obsahuje aj stráženie jazdných pruhov, adaptívny tempomat a asistentu diaľkových svetiel. V prípade Lexusu hovoríme o systéme Lexus Safety System+, pričom ten obsahuje to isté.

Zavádzanie samočinného núdzového brzdenia do štandardnej výbavy sa týka výhradne amerického trhu, rovnako ako toto vyhlásenie Toyoty, aj keď sa dá dosť dobre očakávať, že sa európske organizácie nechajú týmto nápadom veľmi rýchlo inšpirovať.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY