vytisknout velikost písma Modely Toyota dostanú samočinné brzdenie ako štandard už o rok

Modely Toyota dostanú samočinné brzdenie ako štandard už o rok

Nedávno dorazila správa, podľa ktorej sa dvadsiatka výrobcov dohodla na zavedení systému samočinného núdzového brzdenia do štandardnej výbavy. Stať by sa tak malo k prvému septembru roku 2022. Dnes však prišla Toyota s vyhlásením, že túto novinku ponúkne pre všetky svoje modely už do konca budúceho roka.

Teda aby sme boli presní, Toyota sľubuje, že do konca budúceho roka budú mať takmer všetky modely tejto značky a značky Lexus systém Automatic Emergency Braking vo svojej výbave bez ohľadu na to, akú konkrétnu úroveň si zákazník zvolí.

Systém samočinného núdzového brzdenia je v prípade Toyoty súčasťou balíčka Safety Sense, ktorý obsahuje aj stráženie jazdných pruhov, adaptívny tempomat a asistentu diaľkových svetiel. V prípade Lexusu hovoríme o systéme Lexus Safety System+, pričom ten obsahuje to isté.

Zavádzanie samočinného núdzového brzdenia do štandardnej výbavy sa týka výhradne amerického trhu, rovnako ako toto vyhlásenie Toyoty, aj keď sa dá dosť dobre očakávať, že sa európske organizácie nechajú týmto nápadom veľmi rýchlo inšpirovať.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY