vytisknout velikost písma Modely Renault RS možno dostanú hybridný pohon

Modely Renault RS možno dostanú hybridný pohon

Sacrebleu! Už aj Renaulty s označením RS budú hybridy. Automobilka sa totiž nijako netají svojimi plánmi využiť skúsenosti zo série Formula E, pre ktorú práve divízia Renaultsport pripravuje monoposty. Ale na hybridný Renault s logom RS si budeme musieť ešte chvíľu počkať.

Produktový manažér divízie elektrických vozidiel Ben Fletcher potvrdil magazínu Top Gear, že sa automobilka skutočne takýmito plánmi zaoberá. Podľa jeho slov je ale potrebné sa na budúce Renaulty RS s hybridným pohonom pozerať ako na McLaren P1 alebo Porsche 918.

Dá sa teda očakávať prítomnosť elektromotorov a batérií nie len za účelom zníženia emisií posadnutého démonom CO2, ale hlavne kvôli zvýšeniu výkonu. Otázka je, ako veľké to zvýšenie výkonu bude musieť byť, aby sa kompenzoval nárast hmotnosti so všetkými tými akumulátormi a elektromotory.

Do prvého hybridného Renault RS je určite ešte ďaleko. Auto nie je v plánoch ani pre ďalšie generácie Méganu alebo Clia. Skôr sa ale bude postupovať tzv. salámovou metódou. Len sa pozrite na Clio RS dnes. Automatická prevodovka, preplňovaný downsizovaný motor ... To sú veci, ktoré boli ešte pred pár rokmi v divízii Renaultsport zakázané tabu.
A ako sme na novom Cliu RS videli, proste to nefunguje tak, ako sme u Renaultov RS zvyknutí.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY