vytisknout velikost písma Modely Renault RS možno dostanú hybridný pohon

Modely Renault RS možno dostanú hybridný pohon

Sacrebleu! Už aj Renaulty s označením RS budú hybridy. Automobilka sa totiž nijako netají svojimi plánmi využiť skúsenosti zo série Formula E, pre ktorú práve divízia Renaultsport pripravuje monoposty. Ale na hybridný Renault s logom RS si budeme musieť ešte chvíľu počkať.

Produktový manažér divízie elektrických vozidiel Ben Fletcher potvrdil magazínu Top Gear, že sa automobilka skutočne takýmito plánmi zaoberá. Podľa jeho slov je ale potrebné sa na budúce Renaulty RS s hybridným pohonom pozerať ako na McLaren P1 alebo Porsche 918.

Dá sa teda očakávať prítomnosť elektromotorov a batérií nie len za účelom zníženia emisií posadnutého démonom CO2, ale hlavne kvôli zvýšeniu výkonu. Otázka je, ako veľké to zvýšenie výkonu bude musieť byť, aby sa kompenzoval nárast hmotnosti so všetkými tými akumulátormi a elektromotory.

Do prvého hybridného Renault RS je určite ešte ďaleko. Auto nie je v plánoch ani pre ďalšie generácie Méganu alebo Clia. Skôr sa ale bude postupovať tzv. salámovou metódou. Len sa pozrite na Clio RS dnes. Automatická prevodovka, preplňovaný downsizovaný motor ... To sú veci, ktoré boli ešte pred pár rokmi v divízii Renaultsport zakázané tabu.
A ako sme na novom Cliu RS videli, proste to nefunguje tak, ako sme u Renaultov RS zvyknutí.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY