vytisknout velikost písma Modely Renault RS možno dostanú hybridný pohon

Modely Renault RS možno dostanú hybridný pohon

Sacrebleu! Už aj Renaulty s označením RS budú hybridy. Automobilka sa totiž nijako netají svojimi plánmi využiť skúsenosti zo série Formula E, pre ktorú práve divízia Renaultsport pripravuje monoposty. Ale na hybridný Renault s logom RS si budeme musieť ešte chvíľu počkať.

Produktový manažér divízie elektrických vozidiel Ben Fletcher potvrdil magazínu Top Gear, že sa automobilka skutočne takýmito plánmi zaoberá. Podľa jeho slov je ale potrebné sa na budúce Renaulty RS s hybridným pohonom pozerať ako na McLaren P1 alebo Porsche 918.

Dá sa teda očakávať prítomnosť elektromotorov a batérií nie len za účelom zníženia emisií posadnutého démonom CO2, ale hlavne kvôli zvýšeniu výkonu. Otázka je, ako veľké to zvýšenie výkonu bude musieť byť, aby sa kompenzoval nárast hmotnosti so všetkými tými akumulátormi a elektromotory.

Do prvého hybridného Renault RS je určite ešte ďaleko. Auto nie je v plánoch ani pre ďalšie generácie Méganu alebo Clia. Skôr sa ale bude postupovať tzv. salámovou metódou. Len sa pozrite na Clio RS dnes. Automatická prevodovka, preplňovaný downsizovaný motor ... To sú veci, ktoré boli ešte pred pár rokmi v divízii Renaultsport zakázané tabu.
A ako sme na novom Cliu RS videli, proste to nefunguje tak, ako sme u Renaultov RS zvyknutí.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY