vytisknout velikost písma Modely Renault RS možno dostanú hybridný pohon

Modely Renault RS možno dostanú hybridný pohon

Sacrebleu! Už aj Renaulty s označením RS budú hybridy. Automobilka sa totiž nijako netají svojimi plánmi využiť skúsenosti zo série Formula E, pre ktorú práve divízia Renaultsport pripravuje monoposty. Ale na hybridný Renault s logom RS si budeme musieť ešte chvíľu počkať.

Produktový manažér divízie elektrických vozidiel Ben Fletcher potvrdil magazínu Top Gear, že sa automobilka skutočne takýmito plánmi zaoberá. Podľa jeho slov je ale potrebné sa na budúce Renaulty RS s hybridným pohonom pozerať ako na McLaren P1 alebo Porsche 918.

Dá sa teda očakávať prítomnosť elektromotorov a batérií nie len za účelom zníženia emisií posadnutého démonom CO2, ale hlavne kvôli zvýšeniu výkonu. Otázka je, ako veľké to zvýšenie výkonu bude musieť byť, aby sa kompenzoval nárast hmotnosti so všetkými tými akumulátormi a elektromotory.

Do prvého hybridného Renault RS je určite ešte ďaleko. Auto nie je v plánoch ani pre ďalšie generácie Méganu alebo Clia. Skôr sa ale bude postupovať tzv. salámovou metódou. Len sa pozrite na Clio RS dnes. Automatická prevodovka, preplňovaný downsizovaný motor ... To sú veci, ktoré boli ešte pred pár rokmi v divízii Renaultsport zakázané tabu.
A ako sme na novom Cliu RS videli, proste to nefunguje tak, ako sme u Renaultov RS zvyknutí.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY