vytisknout velikost písma Mladí vodiči sa viac boja ostatných vodičov než vlastnej smrti, ukázal prieskum

Povedali by ste, že budú mať začínajúci vodiči väčší strach z ostatných účastníkov premávky, než napríklad z pavúkov a hadov?
Mladí vodiči sa viac boja ostatných vodičov než vlastnej smrti, ukázal prieskum

Zaujímavý prieskum uskutočnila automobilka Ford medzi mladými vodičmi v Spojených štátoch. Výsledky sú možno aj trochu šokujúce, pretože začínajúcich vodiči majú väčší strach z ostatných nebezpečných vodičov než napríklad z vlastnej smrti či z pavúkov.

Prieskumu sa zúčastnilo vyše 1000 začínajúcich vodičov vo veku od 16 do 34 rokov (v niektorých amerických štátoch sa smie šoférovať už od šestnástich). Hneď 88% opýtaných uviedlo, že majú strach z ostatných nebezpečných vodičov. Vyzerá to, že imaginárny "piráti ciest" sa usadili aj v hlavách vodičov za oceánom.

Strach z ostatných vodičov dokonca prekonal inokedy obvyklé fóbie mladých ľudí, ako napríklad rozprávanie na verejnosti (75%), strach zo smrti (74%) a strach z pavúkov a hadov (zhodne 69%).

Ak bol okruh otázok zúžený len na obavy spojené s riadením auta, najviac sa začínajúci a mladí vodiči boja jazdy za zníženej viditeľnosti (83%) a potom namrznutej a zasneženej cesty (79%). Zvláštne, niektorí majitelia zadokoliek sa nemôžu takých podmienok celý rok dočkať...

Tri štvrtiny opýtaných tiež uviedli, že majú strach z parkovania do úzkej medzery a 74% sa bojí cúvania na rušnú ulicu. Sedemdesiat percent vodičov sa potom boja, že prehliadnu auto v mŕtvom uhle zrkadiel a 69% uvádza, že majú strach z toho, že sa na ceste stratí.

Zaujímavé tiež je, že veľký strach majú začínajúci vodiči z tých, ktorí sa nevenujú riadeniu, a zvádzajú to na moderné zábavné systémy v autách a mobilné telefóny. To by mohlo značiť, že si začínajúci vodiči hrozbu nepozornosti uvedomujú celkom dobre, aj keď štatistiky ukazujú, že práve medzi mladými vodičmi je nevenovanie sa riadeniu veľmi častou príčinou nehôd.

Naopak sa mladí vodiči neboja autonómnych vozidiel. Hneď polovica opýtaných z nich strach nemá vôbec a dokonca 52% z nich by radšej išlo autonómnym vozidlom, než aby museli riadiť sami.

Opýtaní si tiež myslia, že by sa mali automobilky snažiť pomôcť začínajúcim vodičom tieto fóbie prekonať napríklad zmenou dizajnu áut, aby z nich bolo lepšie vidieť a aby toľko nezvádzalo k nevenovaniu sa riadeniu. Napríklad 65% opýtaných by si určite do auta kúpilo automatický parkovací asistent, 62% potom systém stráženia mŕtvych uhlov.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY