vytisknout velikost písma Mladí vodiči sa viac boja ostatných vodičov než vlastnej smrti, ukázal prieskum

Povedali by ste, že budú mať začínajúci vodiči väčší strach z ostatných účastníkov premávky, než napríklad z pavúkov a hadov?
Mladí vodiči sa viac boja ostatných vodičov než vlastnej smrti, ukázal prieskum

Zaujímavý prieskum uskutočnila automobilka Ford medzi mladými vodičmi v Spojených štátoch. Výsledky sú možno aj trochu šokujúce, pretože začínajúcich vodiči majú väčší strach z ostatných nebezpečných vodičov než napríklad z vlastnej smrti či z pavúkov.

Prieskumu sa zúčastnilo vyše 1000 začínajúcich vodičov vo veku od 16 do 34 rokov (v niektorých amerických štátoch sa smie šoférovať už od šestnástich). Hneď 88% opýtaných uviedlo, že majú strach z ostatných nebezpečných vodičov. Vyzerá to, že imaginárny "piráti ciest" sa usadili aj v hlavách vodičov za oceánom.

Strach z ostatných vodičov dokonca prekonal inokedy obvyklé fóbie mladých ľudí, ako napríklad rozprávanie na verejnosti (75%), strach zo smrti (74%) a strach z pavúkov a hadov (zhodne 69%).

Ak bol okruh otázok zúžený len na obavy spojené s riadením auta, najviac sa začínajúci a mladí vodiči boja jazdy za zníženej viditeľnosti (83%) a potom namrznutej a zasneženej cesty (79%). Zvláštne, niektorí majitelia zadokoliek sa nemôžu takých podmienok celý rok dočkať...

Tri štvrtiny opýtaných tiež uviedli, že majú strach z parkovania do úzkej medzery a 74% sa bojí cúvania na rušnú ulicu. Sedemdesiat percent vodičov sa potom boja, že prehliadnu auto v mŕtvom uhle zrkadiel a 69% uvádza, že majú strach z toho, že sa na ceste stratí.

Zaujímavé tiež je, že veľký strach majú začínajúci vodiči z tých, ktorí sa nevenujú riadeniu, a zvádzajú to na moderné zábavné systémy v autách a mobilné telefóny. To by mohlo značiť, že si začínajúci vodiči hrozbu nepozornosti uvedomujú celkom dobre, aj keď štatistiky ukazujú, že práve medzi mladými vodičmi je nevenovanie sa riadeniu veľmi častou príčinou nehôd.

Naopak sa mladí vodiči neboja autonómnych vozidiel. Hneď polovica opýtaných z nich strach nemá vôbec a dokonca 52% z nich by radšej išlo autonómnym vozidlom, než aby museli riadiť sami.

Opýtaní si tiež myslia, že by sa mali automobilky snažiť pomôcť začínajúcim vodičom tieto fóbie prekonať napríklad zmenou dizajnu áut, aby z nich bolo lepšie vidieť a aby toľko nezvádzalo k nevenovaniu sa riadeniu. Napríklad 65% opýtaných by si určite do auta kúpilo automatický parkovací asistent, 62% potom systém stráženia mŕtvych uhlov.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY