vytisknout velikost písma Mladí vodiči sa viac boja ostatných vodičov než vlastnej smrti, ukázal prieskum

Povedali by ste, že budú mať začínajúci vodiči väčší strach z ostatných účastníkov premávky, než napríklad z pavúkov a hadov?
Mladí vodiči sa viac boja ostatných vodičov než vlastnej smrti, ukázal prieskum

Zaujímavý prieskum uskutočnila automobilka Ford medzi mladými vodičmi v Spojených štátoch. Výsledky sú možno aj trochu šokujúce, pretože začínajúcich vodiči majú väčší strach z ostatných nebezpečných vodičov než napríklad z vlastnej smrti či z pavúkov.

Prieskumu sa zúčastnilo vyše 1000 začínajúcich vodičov vo veku od 16 do 34 rokov (v niektorých amerických štátoch sa smie šoférovať už od šestnástich). Hneď 88% opýtaných uviedlo, že majú strach z ostatných nebezpečných vodičov. Vyzerá to, že imaginárny "piráti ciest" sa usadili aj v hlavách vodičov za oceánom.

Strach z ostatných vodičov dokonca prekonal inokedy obvyklé fóbie mladých ľudí, ako napríklad rozprávanie na verejnosti (75%), strach zo smrti (74%) a strach z pavúkov a hadov (zhodne 69%).

Ak bol okruh otázok zúžený len na obavy spojené s riadením auta, najviac sa začínajúci a mladí vodiči boja jazdy za zníženej viditeľnosti (83%) a potom namrznutej a zasneženej cesty (79%). Zvláštne, niektorí majitelia zadokoliek sa nemôžu takých podmienok celý rok dočkať...

Tri štvrtiny opýtaných tiež uviedli, že majú strach z parkovania do úzkej medzery a 74% sa bojí cúvania na rušnú ulicu. Sedemdesiat percent vodičov sa potom boja, že prehliadnu auto v mŕtvom uhle zrkadiel a 69% uvádza, že majú strach z toho, že sa na ceste stratí.

Zaujímavé tiež je, že veľký strach majú začínajúci vodiči z tých, ktorí sa nevenujú riadeniu, a zvádzajú to na moderné zábavné systémy v autách a mobilné telefóny. To by mohlo značiť, že si začínajúci vodiči hrozbu nepozornosti uvedomujú celkom dobre, aj keď štatistiky ukazujú, že práve medzi mladými vodičmi je nevenovanie sa riadeniu veľmi častou príčinou nehôd.

Naopak sa mladí vodiči neboja autonómnych vozidiel. Hneď polovica opýtaných z nich strach nemá vôbec a dokonca 52% z nich by radšej išlo autonómnym vozidlom, než aby museli riadiť sami.

Opýtaní si tiež myslia, že by sa mali automobilky snažiť pomôcť začínajúcim vodičom tieto fóbie prekonať napríklad zmenou dizajnu áut, aby z nich bolo lepšie vidieť a aby toľko nezvádzalo k nevenovaniu sa riadeniu. Napríklad 65% opýtaných by si určite do auta kúpilo automatický parkovací asistent, 62% potom systém stráženia mŕtvych uhlov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY