vytisknout velikost písma Mladí vodiči sa viac boja ostatných vodičov než vlastnej smrti, ukázal prieskum

Povedali by ste, že budú mať začínajúci vodiči väčší strach z ostatných účastníkov premávky, než napríklad z pavúkov a hadov?
Mladí vodiči sa viac boja ostatných vodičov než vlastnej smrti, ukázal prieskum

Zaujímavý prieskum uskutočnila automobilka Ford medzi mladými vodičmi v Spojených štátoch. Výsledky sú možno aj trochu šokujúce, pretože začínajúcich vodiči majú väčší strach z ostatných nebezpečných vodičov než napríklad z vlastnej smrti či z pavúkov.

Prieskumu sa zúčastnilo vyše 1000 začínajúcich vodičov vo veku od 16 do 34 rokov (v niektorých amerických štátoch sa smie šoférovať už od šestnástich). Hneď 88% opýtaných uviedlo, že majú strach z ostatných nebezpečných vodičov. Vyzerá to, že imaginárny "piráti ciest" sa usadili aj v hlavách vodičov za oceánom.

Strach z ostatných vodičov dokonca prekonal inokedy obvyklé fóbie mladých ľudí, ako napríklad rozprávanie na verejnosti (75%), strach zo smrti (74%) a strach z pavúkov a hadov (zhodne 69%).

Ak bol okruh otázok zúžený len na obavy spojené s riadením auta, najviac sa začínajúci a mladí vodiči boja jazdy za zníženej viditeľnosti (83%) a potom namrznutej a zasneženej cesty (79%). Zvláštne, niektorí majitelia zadokoliek sa nemôžu takých podmienok celý rok dočkať...

Tri štvrtiny opýtaných tiež uviedli, že majú strach z parkovania do úzkej medzery a 74% sa bojí cúvania na rušnú ulicu. Sedemdesiat percent vodičov sa potom boja, že prehliadnu auto v mŕtvom uhle zrkadiel a 69% uvádza, že majú strach z toho, že sa na ceste stratí.

Zaujímavé tiež je, že veľký strach majú začínajúci vodiči z tých, ktorí sa nevenujú riadeniu, a zvádzajú to na moderné zábavné systémy v autách a mobilné telefóny. To by mohlo značiť, že si začínajúci vodiči hrozbu nepozornosti uvedomujú celkom dobre, aj keď štatistiky ukazujú, že práve medzi mladými vodičmi je nevenovanie sa riadeniu veľmi častou príčinou nehôd.

Naopak sa mladí vodiči neboja autonómnych vozidiel. Hneď polovica opýtaných z nich strach nemá vôbec a dokonca 52% z nich by radšej išlo autonómnym vozidlom, než aby museli riadiť sami.

Opýtaní si tiež myslia, že by sa mali automobilky snažiť pomôcť začínajúcim vodičom tieto fóbie prekonať napríklad zmenou dizajnu áut, aby z nich bolo lepšie vidieť a aby toľko nezvádzalo k nevenovaniu sa riadeniu. Napríklad 65% opýtaných by si určite do auta kúpilo automatický parkovací asistent, 62% potom systém stráženia mŕtvych uhlov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY