vytisknout velikost písma Mitsuoka Orochi Final Edition: japonský excentrik sa lúči

Že ste ani nevedeli, že sa niečo také vôbec vyrába? To nič, predáva sa výhradne v Japonsku...
Mitsuoka Orochi Final Edition: japonský excentrik sa lúči

Keď sa povie Mitsuoka, vybavia sa väčšine z nás najmä prekarosované vozidlá Nissan Micra alebo Mazda MX-5 s povedzme nie príliš vábne pôsobiacim dizajnom, ktorý odkazuje na klasické európske automobily. Avšak už od roku 2001 sa vyrába aj kupé Mitsuoka Orochi (dostupné aj v prevedení roadster), ktoré je originálnou konštrukciou využívajúcou niektorých prvkov a postupov z niekdajšej Hondy NSX.

Mitsuoka Orochi 1.jpgMitsuoka Orochi 2.jpgMitsuoka Orochi 4.jpgMitsuoka Orochi 6.jpgMitsuoka Orochi 8.jpgMitsuoka Orochi 9.jpg
Lúčenie po trinástich rokoch výroby: Mitsuoka Orochi Final Edition

Pred zadnou nápravou tohto modelu sa aj po rokoch stále nachádza vidlicový, atmosféricky plnený šesťvalec Toyota s objemom 3,3 l, výkonom 233 koní (172 kW) a krútiacim momentom 328 Nm. Nadväzuje naň päťstupňová samočinná prevodovka prenášajúca krútiaci moment na kolesá zadnej nápravy. S cenou začínajúcou v prepočte na sume 91 tisíc eur v týchto dňoch vstúpila do predajov rozlúčková séria v podobe modelu Mitsuoka Orochi Final Edition.

Presnejšie povedané, pôjde celkovo o päť sérií, ktoré budú vybavené napríklad dodatočnými spojlermi vpredu aj vzadu alebo špeciálnymi devätnásťpalcovými liatymi ráfikmi. Interiéry všetkých budú čalúnené dvojfarebnou kombináciou kože a Alcantary, dekoračnými panelmi so striebristým povrchom a volanty dostanú obšitie Alcantarou.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY