vytisknout velikost písma Mitsubishi ukazuje tri nové štúdie pre Tokio, všetko to sú SUV...

Zabudnite na Frankfurt: blíži sa autosalón v Tokiu, na ktorom si možno niektoré japonské automobilky budú chcieť trochu vylepšiť reputáciu...
Mitsubishi ukazuje tri nové štúdie pre Tokio, všetko to sú SUV...

Na autosalóne v Tokiu, ktorý svoje brány otvorí 23. novembra, predstaví hneď tri nové koncepčné štúdie, ktorých podobu naznačujú nové snímky. Všetky majú byť podľa tvrdenia výrobcu zamerané na "zodpovednosť k životnému prostrediu, potešenie z jazdy, pevnosť a bezpečnosť".

Mitsubishi koncepty pro Tokio 1.jpgMitsubishi koncepty pro Tokio 2.jpgMitsubishi koncepty pro Tokio 3.jpgMitsubishi koncepty pro Tokio 4.jpg
Zľava štúdia Mitsubishi Concept GC-PHEV, Concept XR-PHEV a Concept AR, dole potom iná kresba prvého z nich

Naznačiť majú tiež to, kam sa budú uberať kroky stylistov Mitsubishi v dohľadnej i vzdialenejšej dobe, všimneme si najmä tenkých a dlhých predných svetlometov a širokých chladičových masiek. Na skupinovej snímke uprostred stojí štúdia veľkého SUV Mitsubishi Concept GC-PHEV opatrená systémom pohonu všetkých kolies S-AWC známym napríklad z modelu Mitsubishi Outlander GT.

Úplne vľavo parkuje koncept kompaktného SUV Mitsubishi Concept XR-PHEV, ktorý má byť tiež osadený hybridnú pohonnú sústavou. Vynikať má ľahkú stavbou, elegantnými líniami pripomínajúcimi kupé a významným dôrazom na nízku spotrebu paliva. Trojicu nových štúdií Mitsubishi pripravenú pre tohtoročnú Tokio uzatvára Concept AR, ktorý má ponúknuť prednosti SUV s priestranným interiérom MPV. O jeho pohon sa postará kompaktný zážihový motor s priamym vstrekovaním benzínu a preplňovaním.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY