vytisknout velikost písma Mitsubishi Outlander 2016 je Octavia RS230 vo verzii SUV [prvé jazdné dojmy]

Outlander je síce na trhu ešte len tri roky, ale už má za sebou dva facelifty. Ten aktuálne priniesol viac ako stovku zmien a jednu veľmi zaujímavú novinku týkajúcu sa pohonu všetkých kolies.
Mitsubishi Outlander 2016 je Octavia RS230 vo verzii SUV [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Čo je nové? To by ste nečakali
  2. Motory a viac pohodlia, Cena od 22 510 eur
  3. Mitsubishi Outlander 2016: Fotogaléria

Tretia generácia Mitsubishi Outlander sa predstavila v roku 2012. Určite si na to spomeniete, pretože sa všade písalo o tom, ako je toto auto dizajnovo nepodarené. Možno aj preto čoskoro prišiel prvý facelift, ktorý vzhľad vozidla trochu upravil.

Dnes máme rok 2015 a Outlander dostal ďalšiu modernizáciu, lenže tentoraz už sa nebavíme len o opravách vzhľadu. Mitisubishi vykonalo viac ako stovku zmien, pričom zmeny to sú tak rozsiahle, že sama automobilka označuje Outlander 2016 za novú generáciu.

Čo je nové? To by ste nečakali

Nie, naozaj nemám v pláne tu vypisovať zoznam čítajúci stovku položiek, vezmem to stručne. Výrazne sa zmenil dizajn automobilu, upravoval sa aj interiér, pár noviniek sa týka aj motorov, ktoré teraz samozrejme plnia normu Euro 6, zapracovalo sa však aj na odhlučnení, podvozku a tá najväčšia novinka sa týka pohonu všetkých kolies.

_DSC0722.jpg_DSC0726.jpgNová tvár, ktorá má odkazovať do histórie automobilky, Outlanderu pristane. Po novom môže mať vozidlo diódové hlavné svetlá a diódy nájdete aj vzadu

Vrcholná výbava Instyle totiž po novom dostala samosvor na prednú nápravu. Áno, v podstate ide o rovnakú vec, akou sa nedávno chválila Octavia RS230. V kategórii týchto SUV ide o záležitosť mierne povedané dosť neobvyklú, ktorá dáva Outlanderu oproti ostatným vskutku nečakanú výhodu - výborné jazdné vlastnosti. No povedzte, napadlo by vás takto od pohľadu, že práve toto nafúknuté auto bude chcieť presvedčiť zákazníkov o svojich kvalitách rýchlymi prejazdmi zákrutou?

Systém funguje rovnako ako v spomínanej Octavii. Diferenciál dostal navyše sadu lamiel, pomocou ktorej sa riadi jeho svornosť. Auto som si vyskúšal na trase dlhej približne 140 kilometrov. Aby som sa priznal, kým som nevedel, že nový Outlander dostal túto vychytávku, nespoznal by som to. Lenže to má veľmi jednoduché vysvetlenie. Aby ste prínos samosvorného diferenciálu vpredu využili, musíte pridať v zákrute plyn a to je v takto veľkom SUV trochu proti prírode.

_DSC0736.jpg_DSC0739.jpgZabudnite na dizajnové inovácie a podobné hlúposti. Hlavnou novinkou pre Outlander 2016 je samosvor na prednej náprave a teda skvelé jazdné vlastnosti v zákrutách

Lenže ako to vyskúšate, okamžite spoznáte, že pohon všetkých kolies S-AWC funguje výborne. Obzvlášť, keď vypnete stabilizáciu a zbavíte sa tak zásahov kontroly trakcie, ktorá vám v zákrutách brzdí kolesá. Až potom sa diferenciál naplno oprie do vonkajšieho kolesa a Outlander preletí zákrutu spôsobom, aký by ste od neho ani náhodou nečakali. Otázkou samozrejme je, či zákazníci túto výhodu vôbec využijú, ale to je vedľajšie. Navyše sa samosvorný diferenciál hodí aj pri rozjazdoch na klzkom povrchu.

Nečakane dobré jazdné vlastnosti má na svedomí aj upravený podvozok, ktorý je ďalší z radu noviniek tohto faceliftu. Auto dostalo tuhšiu nápravnicu, tlmiče i pružiny. A ako asi očakávate, celkovo je vďaka tomu Outlander tuhší. Ale nie je to prehnané a ponúkaný komfort je aj na osemnásťpalcových kolesách veľmi slušný.

'Musím otvorene priznať, že som na prezentáciu omladeného Outlandera nešiel s veľkým očakávaním, ale vrátil som sa veľmi milo prekvapený. Ešte teraz sa trochu usmievam pri spomienke na to, ako možno túto prerastenú krabicu posadiť do zákruty a ako sa nič nestane. Tak to skúsime ešte rýchlejšie a ono sa zase nič nestalo. Naozaj veľmi zaujímavé...

_DSC0738.jpg_DSC0747.jpg_DSC0743.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY