vytisknout velikost písma Mitsubishi Outlander 2016 je Octavia RS230 vo verzii SUV [prvé jazdné dojmy]

Outlander je síce na trhu ešte len tri roky, ale už má za sebou dva facelifty. Ten aktuálne priniesol viac ako stovku zmien a jednu veľmi zaujímavú novinku týkajúcu sa pohonu všetkých kolies.
Mitsubishi Outlander 2016 je Octavia RS230 vo verzii SUV [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Čo je nové? To by ste nečakali
  2. Motory a viac pohodlia, Cena od 22 510 eur
  3. Mitsubishi Outlander 2016: Fotogaléria

Tretia generácia Mitsubishi Outlander sa predstavila v roku 2012. Určite si na to spomeniete, pretože sa všade písalo o tom, ako je toto auto dizajnovo nepodarené. Možno aj preto čoskoro prišiel prvý facelift, ktorý vzhľad vozidla trochu upravil.

Dnes máme rok 2015 a Outlander dostal ďalšiu modernizáciu, lenže tentoraz už sa nebavíme len o opravách vzhľadu. Mitisubishi vykonalo viac ako stovku zmien, pričom zmeny to sú tak rozsiahle, že sama automobilka označuje Outlander 2016 za novú generáciu.

Čo je nové? To by ste nečakali

Nie, naozaj nemám v pláne tu vypisovať zoznam čítajúci stovku položiek, vezmem to stručne. Výrazne sa zmenil dizajn automobilu, upravoval sa aj interiér, pár noviniek sa týka aj motorov, ktoré teraz samozrejme plnia normu Euro 6, zapracovalo sa však aj na odhlučnení, podvozku a tá najväčšia novinka sa týka pohonu všetkých kolies.

_DSC0722.jpg_DSC0726.jpgNová tvár, ktorá má odkazovať do histórie automobilky, Outlanderu pristane. Po novom môže mať vozidlo diódové hlavné svetlá a diódy nájdete aj vzadu

Vrcholná výbava Instyle totiž po novom dostala samosvor na prednú nápravu. Áno, v podstate ide o rovnakú vec, akou sa nedávno chválila Octavia RS230. V kategórii týchto SUV ide o záležitosť mierne povedané dosť neobvyklú, ktorá dáva Outlanderu oproti ostatným vskutku nečakanú výhodu - výborné jazdné vlastnosti. No povedzte, napadlo by vás takto od pohľadu, že práve toto nafúknuté auto bude chcieť presvedčiť zákazníkov o svojich kvalitách rýchlymi prejazdmi zákrutou?

Systém funguje rovnako ako v spomínanej Octavii. Diferenciál dostal navyše sadu lamiel, pomocou ktorej sa riadi jeho svornosť. Auto som si vyskúšal na trase dlhej približne 140 kilometrov. Aby som sa priznal, kým som nevedel, že nový Outlander dostal túto vychytávku, nespoznal by som to. Lenže to má veľmi jednoduché vysvetlenie. Aby ste prínos samosvorného diferenciálu vpredu využili, musíte pridať v zákrute plyn a to je v takto veľkom SUV trochu proti prírode.

_DSC0736.jpg_DSC0739.jpgZabudnite na dizajnové inovácie a podobné hlúposti. Hlavnou novinkou pre Outlander 2016 je samosvor na prednej náprave a teda skvelé jazdné vlastnosti v zákrutách

Lenže ako to vyskúšate, okamžite spoznáte, že pohon všetkých kolies S-AWC funguje výborne. Obzvlášť, keď vypnete stabilizáciu a zbavíte sa tak zásahov kontroly trakcie, ktorá vám v zákrutách brzdí kolesá. Až potom sa diferenciál naplno oprie do vonkajšieho kolesa a Outlander preletí zákrutu spôsobom, aký by ste od neho ani náhodou nečakali. Otázkou samozrejme je, či zákazníci túto výhodu vôbec využijú, ale to je vedľajšie. Navyše sa samosvorný diferenciál hodí aj pri rozjazdoch na klzkom povrchu.

Nečakane dobré jazdné vlastnosti má na svedomí aj upravený podvozok, ktorý je ďalší z radu noviniek tohto faceliftu. Auto dostalo tuhšiu nápravnicu, tlmiče i pružiny. A ako asi očakávate, celkovo je vďaka tomu Outlander tuhší. Ale nie je to prehnané a ponúkaný komfort je aj na osemnásťpalcových kolesách veľmi slušný.

'Musím otvorene priznať, že som na prezentáciu omladeného Outlandera nešiel s veľkým očakávaním, ale vrátil som sa veľmi milo prekvapený. Ešte teraz sa trochu usmievam pri spomienke na to, ako možno túto prerastenú krabicu posadiť do zákruty a ako sa nič nestane. Tak to skúsime ešte rýchlejšie a ono sa zase nič nestalo. Naozaj veľmi zaujímavé...

_DSC0738.jpg_DSC0747.jpg_DSC0743.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY