vytisknout velikost písma Mitsubishi Outlander 2016 je Octavia RS230 vo verzii SUV [prvé jazdné dojmy]

Outlander je síce na trhu ešte len tri roky, ale už má za sebou dva facelifty. Ten aktuálne priniesol viac ako stovku zmien a jednu veľmi zaujímavú novinku týkajúcu sa pohonu všetkých kolies.
Mitsubishi Outlander 2016 je Octavia RS230 vo verzii SUV [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Čo je nové? To by ste nečakali
  2. Motory a viac pohodlia, Cena od 22 510 eur
  3. Mitsubishi Outlander 2016: Fotogaléria

Tretia generácia Mitsubishi Outlander sa predstavila v roku 2012. Určite si na to spomeniete, pretože sa všade písalo o tom, ako je toto auto dizajnovo nepodarené. Možno aj preto čoskoro prišiel prvý facelift, ktorý vzhľad vozidla trochu upravil.

Dnes máme rok 2015 a Outlander dostal ďalšiu modernizáciu, lenže tentoraz už sa nebavíme len o opravách vzhľadu. Mitisubishi vykonalo viac ako stovku zmien, pričom zmeny to sú tak rozsiahle, že sama automobilka označuje Outlander 2016 za novú generáciu.

Čo je nové? To by ste nečakali

Nie, naozaj nemám v pláne tu vypisovať zoznam čítajúci stovku položiek, vezmem to stručne. Výrazne sa zmenil dizajn automobilu, upravoval sa aj interiér, pár noviniek sa týka aj motorov, ktoré teraz samozrejme plnia normu Euro 6, zapracovalo sa však aj na odhlučnení, podvozku a tá najväčšia novinka sa týka pohonu všetkých kolies.

_DSC0722.jpg_DSC0726.jpgNová tvár, ktorá má odkazovať do histórie automobilky, Outlanderu pristane. Po novom môže mať vozidlo diódové hlavné svetlá a diódy nájdete aj vzadu

Vrcholná výbava Instyle totiž po novom dostala samosvor na prednú nápravu. Áno, v podstate ide o rovnakú vec, akou sa nedávno chválila Octavia RS230. V kategórii týchto SUV ide o záležitosť mierne povedané dosť neobvyklú, ktorá dáva Outlanderu oproti ostatným vskutku nečakanú výhodu - výborné jazdné vlastnosti. No povedzte, napadlo by vás takto od pohľadu, že práve toto nafúknuté auto bude chcieť presvedčiť zákazníkov o svojich kvalitách rýchlymi prejazdmi zákrutou?

Systém funguje rovnako ako v spomínanej Octavii. Diferenciál dostal navyše sadu lamiel, pomocou ktorej sa riadi jeho svornosť. Auto som si vyskúšal na trase dlhej približne 140 kilometrov. Aby som sa priznal, kým som nevedel, že nový Outlander dostal túto vychytávku, nespoznal by som to. Lenže to má veľmi jednoduché vysvetlenie. Aby ste prínos samosvorného diferenciálu vpredu využili, musíte pridať v zákrute plyn a to je v takto veľkom SUV trochu proti prírode.

_DSC0736.jpg_DSC0739.jpgZabudnite na dizajnové inovácie a podobné hlúposti. Hlavnou novinkou pre Outlander 2016 je samosvor na prednej náprave a teda skvelé jazdné vlastnosti v zákrutách

Lenže ako to vyskúšate, okamžite spoznáte, že pohon všetkých kolies S-AWC funguje výborne. Obzvlášť, keď vypnete stabilizáciu a zbavíte sa tak zásahov kontroly trakcie, ktorá vám v zákrutách brzdí kolesá. Až potom sa diferenciál naplno oprie do vonkajšieho kolesa a Outlander preletí zákrutu spôsobom, aký by ste od neho ani náhodou nečakali. Otázkou samozrejme je, či zákazníci túto výhodu vôbec využijú, ale to je vedľajšie. Navyše sa samosvorný diferenciál hodí aj pri rozjazdoch na klzkom povrchu.

Nečakane dobré jazdné vlastnosti má na svedomí aj upravený podvozok, ktorý je ďalší z radu noviniek tohto faceliftu. Auto dostalo tuhšiu nápravnicu, tlmiče i pružiny. A ako asi očakávate, celkovo je vďaka tomu Outlander tuhší. Ale nie je to prehnané a ponúkaný komfort je aj na osemnásťpalcových kolesách veľmi slušný.

'Musím otvorene priznať, že som na prezentáciu omladeného Outlandera nešiel s veľkým očakávaním, ale vrátil som sa veľmi milo prekvapený. Ešte teraz sa trochu usmievam pri spomienke na to, ako možno túto prerastenú krabicu posadiť do zákruty a ako sa nič nestane. Tak to skúsime ešte rýchlejšie a ono sa zase nič nestalo. Naozaj veľmi zaujímavé...

_DSC0738.jpg_DSC0747.jpg_DSC0743.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY