vytisknout velikost písma Mitsubishi nahradí Lancer sedanom od Renaultu alebo Nissanu

Mitsubishi nahradí Lancer sedanom od Renaultu alebo Nissanu

Mitsubishi Lancer nie je príliš úspešný model. Vlastne je to na európskom trhu v segmente C celkom veľký a smutný prepadák. Kým napríklad Volkswagen predáva mesačne v priemere cez 40 000 Golfov, Mitsubishi sotva dosiahne na tri tisícky predaných kusov Lanceru.

S vylepšením pozície na trhu má značke Mitsubishi pomôcť partnerstvo s alianciou Renault-Nissan, z ktorého majú v najbližších rokoch vzísť dve autá. Väčší sedan postavený na báze Renaultu Latitude je určený pre Áziu a Severnú Ameriku, menší sedan segmentu C potom zamieri do Európy.

Všetky tri automobilky zatiaľ iba potvrdili spoluprácu, presnejšie dáta ohľadom menšieho sedanu pre Európu zatiaľ nespresnili. No asi najlogickejšie je použitie novej platformy CMF-CD, na ktorej jazdí nový Qashqai, X-Trail a Espace. Na rovnakej platforme príde aj v roku 2016 nový Renault Mégane.

Mitsubishi ešte odmieta potvrdiť, či sa bude jednať o samostatný model alebo len o Renault alebo Nissan s inou značkou na kapote. Rovnako tak japonská automobilka nepotvrdila, kde by sa mal pre Európu určený sedan segmentu C vyrábať.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY