vytisknout velikost písma Mitsubishi i-MiEV: elektromobil v USA výrazne lacnejší

Automobilka Mitsubishi predstavila vylepšené prevedenie svojho kompaktného elektromobilu.
Mitsubishi i-MiEV: elektromobil v USA výrazne lacnejší

Malé elektromobily Peugeot iOn a Citroën C-Zero sa občas objavia aj na našich cestách, avšak ich výroba bola po slabých predajoch pred rokom ukončená. Išlo pritom o adaptáciu japonského modelu Mitsubishi i-MiEV, s ktorým sa obidve francúzske vozidlá vyrábali na spoločnej linke továrne v Mizušime. Mal to byť prelom modelu i-MiEV do Európy, ale teraz sa zdá, že japonský originál pokračuje cestou životom už osamotený.

Mitsubishi i Miev 2014.jpg
Modernizované Mitsubishi i-MiEV to v USA skúša s výrazne zníženou cenou a dotáciami od federálnej vlády

Na jar budúceho roka si budú môcť zákazníci v USA kúpiť vylepšené prevedenie modelu Mitsubishi i-MiEV, ktoré bude o plných 6 130 dolárov lacnejšie ako jeho rovnomenný predchodca. Novinka sa na prvý pohľad vyznačuje upravenou prednou časťou karosérie s hmlovkami v prednom nárazníku a novými zliatinovými ráfikmi.

Interiér sa dočkal nových materiálov a farebných kombinácií, ako aj vyhrievaných sedadiel alebo kožou potiahnutého volantu. Drobné úpravy zaznamenala aj batéria. Zrejme najvýznamnejšou modifikáciou je ale zníženie predajnej ceny. Kým doterajšie prevedenie štartovalo na odvážne sume 29 125 dolárov, to nové má začínať na 22 995 dolároch.

Ani to ale nie je konečná suma, federálne dotácie totiž obstarávacie náklady na nový Mitsubishi i-MiEV stlačia až na 15 495 dolárov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY