vytisknout velikost písma Mitsubishi eX: Budúce ASX má dva motory a kamery namiesto zrkadiel

Mitsubishi eX: Budúce ASX má dva motory a kamery namiesto zrkadiel

Mitsubishi vezie na autosalón v Tokiu koncept eX, o ktorom sa hovorí ako o ukážke dizajnu chystanej novej generácie modelu ASX. Nová štúdia okrem dizajnu ale prezentuje aj napríklad elektrický pohon pracujúci s dvojicou motorov alebo novo poňatý interiér.

S konkrétnymi technickými údajmi ale automobilka zatiaľ šetrí. Zverejnila iba základné údaje, podľa ktorých je automobil dlhý 4240 mm, široký 1780 mm a vysoký 1575 mm. Na každej náprave je jeden elektromotor, pričom každý ponúkne 70 kW (95 k). Lítium-iónové akumulátory majú kapacitu 45 kWh a dojazd by mal dosahovať na 400 kilometrov.

Štúdia eX potom dostala napríklad aj kamery nahrádzajúce bočné zrkadlá i vnútorné spätné zrkadlo. Zaujímavosťou sú tiež dve prenosné batérie umiestnené do stredovej konzoly, ktoré bude údajne možné použiť na rôzne účely mimo automobilu. Autosalón v Tokiu štartuje 28. októbra.

ex_img_19.jpgex_1.jpgex_4.jpgex_2.jpgex_3.jpgex_5.jpgex_6.jpgex_7.jpgex_8.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY