vytisknout velikost písma Mitsubishi Evo nebude. Je to dinosaurus v elektrickej dobe, hovorí automobilka

Mitsubishi Evo nebude. Je to dinosaurus v elektrickej dobe, hovorí automobilka

Kým Subaru uviedlo na trh "novú" generáciu svojho klasického modelu WRX STI, Mitsubishi už model Evo definitívne pochovalo. Síce sa sem tam objavia špekulácie o možnom nástupcovi, tu s dieselom, tam potom zase s trojvalcom a hybridným pohonom, ale šéf automobilky to rázne uťal.

Žiadne ďalšie Mitsubishi Evo nebude. "Je to dinosaurus v elektrickej dobe. Už nikdy nebude žiadne športové Mitsubishi so spaľovacím motorom," povedal šéf automobilky Osamu Masuko britskému magazínu Car. Automobilka sa podľa neho posúva niekam úplne inam a auto ako Evo už nemá vôbec žiadny zmysel.

Ak sa niekedy v budúcnosti objavia výkonné a športovo zamerané Mitsubishi, bude to pravdepodobne čistý elektromobil, maximálne plug-in hybrid s pomocným spaľovacím motorom. Ale zatiaľ také auto nie je ani v plánoch, aj keď sa o ňom občas hovorí.

Mitsubishi Lance Evo a neskôr len Evo prešlo počas dvadsiatich dvoch rokov existencie celkom desiatkou rôznych generácií. Mitsubishi sa ale teraz chce sústrediť na segment SUV a tiež na plne elektrická auta. Dôležitá bude tiež zmena obchodnej stratégie a marketingu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY