vytisknout velikost písma Mitsubishi Evo nebude. Je to dinosaurus v elektrickej dobe, hovorí automobilka

Mitsubishi Evo nebude. Je to dinosaurus v elektrickej dobe, hovorí automobilka

Kým Subaru uviedlo na trh "novú" generáciu svojho klasického modelu WRX STI, Mitsubishi už model Evo definitívne pochovalo. Síce sa sem tam objavia špekulácie o možnom nástupcovi, tu s dieselom, tam potom zase s trojvalcom a hybridným pohonom, ale šéf automobilky to rázne uťal.

Žiadne ďalšie Mitsubishi Evo nebude. "Je to dinosaurus v elektrickej dobe. Už nikdy nebude žiadne športové Mitsubishi so spaľovacím motorom," povedal šéf automobilky Osamu Masuko britskému magazínu Car. Automobilka sa podľa neho posúva niekam úplne inam a auto ako Evo už nemá vôbec žiadny zmysel.

Ak sa niekedy v budúcnosti objavia výkonné a športovo zamerané Mitsubishi, bude to pravdepodobne čistý elektromobil, maximálne plug-in hybrid s pomocným spaľovacím motorom. Ale zatiaľ také auto nie je ani v plánoch, aj keď sa o ňom občas hovorí.

Mitsubishi Lance Evo a neskôr len Evo prešlo počas dvadsiatich dvoch rokov existencie celkom desiatkou rôznych generácií. Mitsubishi sa ale teraz chce sústrediť na segment SUV a tiež na plne elektrická auta. Dôležitá bude tiež zmena obchodnej stratégie a marketingu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY