vytisknout velikost písma Mitsubishi ASX prvýkrát s kombináciou vznetového motora a "automatu"

Kompaktný crossover Mitsubishi ASX je od tejto chvíle na slovenskom trhu k dispozícii konečne aj s automatickou prevodovkou.
Mitsubishi ASX prvýkrát s kombináciou vznetového motora a "automatu"

Obľúbené ľahké SUV Mitsubishi ASX prešlo faceliftom naposledy v polovici minulého roka, avšak výrobca sa ho snaží držať v kondícii aj priebežnými technickými modifikáciami. Vôbec po prvýkrát je tak teraz Mitsubishi ASX k dispozícii aj s automatickou prevodovkou. Dodávaná bude výhradne v kombinácii s väčším motorom 2.2 DI-D. V skutočnosti má objem 2,3 l a dosahuje síce rovnakého výkonu ako už známy 1,8 DI-D (150 koní/110 kW), ale ponúka o 60 Nm vyššiu špičku krútiaceho momentu (360 Nm) pri nižších otáčkach (1 500 až 2 750 ot./min. vs. 2 000 až 3 000 ot./min pri 1,8 DI-D).

003.jpg346140622.jpgASX AT.jpg
Mitsubishi ASX dostalo motor a automatickú prevodovku z väčšieho Outlanderu

Šesťstupňová automatická prevodovka INVECS-II je prevzatá z väčšieho a konštrukčne novšieho modelu Mitsubishi Outlander. Oproti prevedeniu ASX 1,8 DI-D s manuálnou prevodovkou je nové ASX 2,2 DI-D/AT o 0,8 s pomalšie v zrýchlení z 0 na 100 km/h (10,8 s) a najvyššia rýchlosť je o 8 km/h nižšia (190 km/ h), ale priemerná spotreba v kombinovanom cykle má byť aj cez o 25 kg vyššiu hmotnosť len o 0,2 l/100 km vyššia (5,8 l/100 km).

Vo stupni výbavy Intense stojí Mitsubishi ASX 2,2 DI-D/AT v akčnom cenníku 25 tisíc eur, čo je o celkom prijateľných 1 500 € viac ako ASX 1,8 DI-D s manuálne radenou prevodovkou. Pohon všetkých kolies je pri oboch variantochsamozrejmosťou, "predokolka" je totiž vyhradená len zážihovej variante ASX 1,6 aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY