vytisknout velikost písma Mini si patentovalo značky Maxi a Mini-Maxi, bude stavať aj autá pre hasičov

Ženevská štúdia Mini Clubman Concept potvrdila, že značka Mini bude expandovať aj medzi väčšie kategórie automobilov. Ale tým to len začína...
Mini si patentovalo značky Maxi a Mini-Maxi, bude stavať aj autá pre hasičov

Už pri prvej jazde s novým Mini (F56) sme konštatovali, že vozidlo je oproti svojmu predchodcovi vo všetkých ohľadoch väčšie. To býva u medzigeneračných obmien celkom bežné, aj keď sa tento trend postupne spomaľuje s dôrazom na obmedzovanie spotreby paliva a emisií CO2. Značka Mini ale naozaj mieri vyššie smerom k väčším a drahším autám, na ktorých má materský koncern BMW Group väčšie marže.

minimaxi%20copy.jpgMini logoa.jpg
Mini-Maxi ako kompaktný hasičský špeciál Clubman Forte a nové registrované logo značky Maxi

Jedným z prvých hmatateľných dôkazov sa stal tento rok v Ženeve prezentovaný a sériovej verzii už blízky koncept Mini Clubman, ktorý oproti existujúcej generácii disponuje štvoricou plnohodnotných bočných dverí a základnými proporciami karosérie nemá ďaleko ku Škode Fabia Combi. Nový Clubman si síce zachová typický kruhový element na stredu palubnej dosky, ten je však menší ako doteraz, pričom vlastne dizajn celého vozidla mieri k "dospelejším" kategóriám automobilov.

Práve nový Clubman by sa mal stať vôbec prvým automobilom značky, ktorý bude ponúkaný v novo zriadenej divízii Mini Commercial Vehicles reprezentovanej novo zavedenou značkou Maxi, ktorá bude lepšie zodpovedať povahe pripravovaného sortimentu. Ako je vidieť zo snímky z patentového úradu, nové vozidlá budú disponovať pôvodným znakom Mini, avšak so stredom vybaveným už menom Maxi.

Nový Maxi Clubman sa vo svojej sériovej verzii predstaví zrejme už na jesennom autosalóne v Paríži, ale tým to nekončí. Už na nasledujúcom autosalóne v Ženeve má byť uvedená nová podskupina Mini-Maxi špecializovaná na výrobu špeciálnych automobilov pre hasičské zbory. Tie majú osloviť najmä priaznivou cenou danou priamym odvodením špeciálov z veľkosériových vozidiel. Prvým modelom značky Mini-Maxi sa stane typ Mini-Maxi Clubman Forte, ktorého zatiaľ jedinú snímku vám ako vôbec prvý a úplne exkluzívne prinášame.

Expanzia automobiliek mimo zavedené teritórium je dnes v zápase o každého zákazníka bežným javom. Pripomeňme, že česká automobilka Škoda Auto v okolí fínskeho mesta Vuouppjärvi ešte stále testuje svoje prvé sériové "štvordverové kupé" Škoda Superb Sportback...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY