vytisknout velikost písma Mini si patentovalo značky Maxi a Mini-Maxi, bude stavať aj autá pre hasičov

Ženevská štúdia Mini Clubman Concept potvrdila, že značka Mini bude expandovať aj medzi väčšie kategórie automobilov. Ale tým to len začína...
Mini si patentovalo značky Maxi a Mini-Maxi, bude stavať aj autá pre hasičov

Už pri prvej jazde s novým Mini (F56) sme konštatovali, že vozidlo je oproti svojmu predchodcovi vo všetkých ohľadoch väčšie. To býva u medzigeneračných obmien celkom bežné, aj keď sa tento trend postupne spomaľuje s dôrazom na obmedzovanie spotreby paliva a emisií CO2. Značka Mini ale naozaj mieri vyššie smerom k väčším a drahším autám, na ktorých má materský koncern BMW Group väčšie marže.

minimaxi%20copy.jpgMini logoa.jpg
Mini-Maxi ako kompaktný hasičský špeciál Clubman Forte a nové registrované logo značky Maxi

Jedným z prvých hmatateľných dôkazov sa stal tento rok v Ženeve prezentovaný a sériovej verzii už blízky koncept Mini Clubman, ktorý oproti existujúcej generácii disponuje štvoricou plnohodnotných bočných dverí a základnými proporciami karosérie nemá ďaleko ku Škode Fabia Combi. Nový Clubman si síce zachová typický kruhový element na stredu palubnej dosky, ten je však menší ako doteraz, pričom vlastne dizajn celého vozidla mieri k "dospelejším" kategóriám automobilov.

Práve nový Clubman by sa mal stať vôbec prvým automobilom značky, ktorý bude ponúkaný v novo zriadenej divízii Mini Commercial Vehicles reprezentovanej novo zavedenou značkou Maxi, ktorá bude lepšie zodpovedať povahe pripravovaného sortimentu. Ako je vidieť zo snímky z patentového úradu, nové vozidlá budú disponovať pôvodným znakom Mini, avšak so stredom vybaveným už menom Maxi.

Nový Maxi Clubman sa vo svojej sériovej verzii predstaví zrejme už na jesennom autosalóne v Paríži, ale tým to nekončí. Už na nasledujúcom autosalóne v Ženeve má byť uvedená nová podskupina Mini-Maxi špecializovaná na výrobu špeciálnych automobilov pre hasičské zbory. Tie majú osloviť najmä priaznivou cenou danou priamym odvodením špeciálov z veľkosériových vozidiel. Prvým modelom značky Mini-Maxi sa stane typ Mini-Maxi Clubman Forte, ktorého zatiaľ jedinú snímku vám ako vôbec prvý a úplne exkluzívne prinášame.

Expanzia automobiliek mimo zavedené teritórium je dnes v zápase o každého zákazníka bežným javom. Pripomeňme, že česká automobilka Škoda Auto v okolí fínskeho mesta Vuouppjärvi ešte stále testuje svoje prvé sériové "štvordverové kupé" Škoda Superb Sportback...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY