vytisknout velikost písma Mini si patentovalo značky Maxi a Mini-Maxi, bude stavať aj autá pre hasičov

Ženevská štúdia Mini Clubman Concept potvrdila, že značka Mini bude expandovať aj medzi väčšie kategórie automobilov. Ale tým to len začína...
Mini si patentovalo značky Maxi a Mini-Maxi, bude stavať aj autá pre hasičov

Už pri prvej jazde s novým Mini (F56) sme konštatovali, že vozidlo je oproti svojmu predchodcovi vo všetkých ohľadoch väčšie. To býva u medzigeneračných obmien celkom bežné, aj keď sa tento trend postupne spomaľuje s dôrazom na obmedzovanie spotreby paliva a emisií CO2. Značka Mini ale naozaj mieri vyššie smerom k väčším a drahším autám, na ktorých má materský koncern BMW Group väčšie marže.

minimaxi%20copy.jpgMini logoa.jpg
Mini-Maxi ako kompaktný hasičský špeciál Clubman Forte a nové registrované logo značky Maxi

Jedným z prvých hmatateľných dôkazov sa stal tento rok v Ženeve prezentovaný a sériovej verzii už blízky koncept Mini Clubman, ktorý oproti existujúcej generácii disponuje štvoricou plnohodnotných bočných dverí a základnými proporciami karosérie nemá ďaleko ku Škode Fabia Combi. Nový Clubman si síce zachová typický kruhový element na stredu palubnej dosky, ten je však menší ako doteraz, pričom vlastne dizajn celého vozidla mieri k "dospelejším" kategóriám automobilov.

Práve nový Clubman by sa mal stať vôbec prvým automobilom značky, ktorý bude ponúkaný v novo zriadenej divízii Mini Commercial Vehicles reprezentovanej novo zavedenou značkou Maxi, ktorá bude lepšie zodpovedať povahe pripravovaného sortimentu. Ako je vidieť zo snímky z patentového úradu, nové vozidlá budú disponovať pôvodným znakom Mini, avšak so stredom vybaveným už menom Maxi.

Nový Maxi Clubman sa vo svojej sériovej verzii predstaví zrejme už na jesennom autosalóne v Paríži, ale tým to nekončí. Už na nasledujúcom autosalóne v Ženeve má byť uvedená nová podskupina Mini-Maxi špecializovaná na výrobu špeciálnych automobilov pre hasičské zbory. Tie majú osloviť najmä priaznivou cenou danou priamym odvodením špeciálov z veľkosériových vozidiel. Prvým modelom značky Mini-Maxi sa stane typ Mini-Maxi Clubman Forte, ktorého zatiaľ jedinú snímku vám ako vôbec prvý a úplne exkluzívne prinášame.

Expanzia automobiliek mimo zavedené teritórium je dnes v zápase o každého zákazníka bežným javom. Pripomeňme, že česká automobilka Škoda Auto v okolí fínskeho mesta Vuouppjärvi ešte stále testuje svoje prvé sériové "štvordverové kupé" Škoda Superb Sportback...

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY