vytisknout velikost písma Mini predstavuje nový Clubman s pohonom všetkých kolies All4

Mini predstavuje nový Clubman s pohonom všetkých kolies All4

Vzhľadom k počasiu, ktoré aktuálne panuje nielen u nás, si automobilka Mini nemohla vybrať lepší čas pre oficiálne predstavenie nového Clubmanu s pohonom všetkých kolies, ktorý je v tomto prípade označený ako All4. Dostupný bude ako pre benzínový motor, tak pre diesel.

Presnejšie povedané si prípadní záujemcovia môžu zaobstarať štvorkolku v kombinácii s verziami Cooper S Clubman a Cooper SD Clubman. Mini teda ponúka pohon všetkých kolies pre dvojlitrový benzínový motor naladený na 141 kW (192 k), kde si môžete vybrať, či chcete manuálnu šesťstupňovú prevodovku alebo osemstupňový automat. V dvojlitrovom dieseli, ktorý produkuje 140 kW (190 k), je k dispozícii len osemstupňový automat.

Mini prezentuje pohon všetkých kolies All4 ako novú generáciu. Nový systém má byť ľahší a má mať menší vplyv na spotrebu. Clubman používa stále hnanú prednú nápravu, ku ktorej pripája pomocou elektrohydraulickej medzinápravovej spojky zadnú nápravu.

S manuálnou prevodovkou zvládne benzínová verzia šprint z nuly na 100 km/h za sedem sekúnd, diesel sa rozbehne z pokoja na 100 km/h za 7,2 s.

mini_all4_01.jpgmini_all4_02.jpgmini_all4_03.jpgmini_all4_05.jpgmini_all4_06.jpgmini_all4_08.jpgmini_all4_09.jpgmini_all4_12.jpgmini_all4_13.jpgmini_all4_14.jpgmini_all4_15.jpgmini_all4_16.jpgmini_all4_17.jpgmini_all4_22.jpgmini_all4_23.jpgmini_all4_24.jpgmini_all4_25.jpgmini_all4_26.jpgmini_all4_27.jpgmini_all4_30.jpgmini_all4_33.jpgmini_all4_34.jpgmini_all4_35.jpgmini_all4_37.jpgmini_all4_38.jpgmini_all4_39.jpgmini_all4_40.jpgmini_all4_41.jpgmini_all4_44.jpgmini_all4_45.jpgmini_all4_46.jpgmini_all4_47.jpgmini_all4_48.jpgmini_all4_49.jpgmini_all4_50.jpgmini_all4_51.jpgmini_all4_53.jpgmini_all4_54.jpgmini_all4_55.jpgmini_all4_56.jpgmini_all4_57.jpgmini_all4_58.jpgmini_all4_59.jpgmini_all4_60.jpgmini_all4_61.jpgmini_all4_65.jpgmini_all4_66.jpgmini_all4_68.jpgmini_all4_69.jpgmini_all4_70.jpgmini_all4_71.jpgmini_all4_72.jpgmini_all4_73.jpgmini_all4_74.jpgmini_all4_75.jpgmini_all4_76.jpgmini_all4_77.jpgmini_all4_79.jpgmini_all4_80.jpgmini_all4_81.jpgmini_all4_82.jpgmini_all4_83.jpgmini_all4_84.jpgmini_all4_85.jpgmini_all4_86.jpgmini_all4_87.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY