Automobilka Mini sa na dakarskej rallye svojho času tešila veľkým úspechom. Zvíťazila v rokoch 2012 až 2015, ročníky 2016 a 2017 ale celkom suverénne vyhral Peugeot. Teraz chce Mini svoje víťazstvo späť. A veľmi. Nadchádzajúceho ročníka sa zúčastní doslova armáda továrenských špeciálov. Bude ich dokopy sedem. Tri z nich sú úplne nové a využívajú pohon len zadnej nápravy.
Možno si spomeniete na vstup továrenského tímu Peugeot do tejto súťaže a na debatu okolo zvolenej koncepcie, keď francúzsky tím stavil na vozidlo s pohonom jednej nápravy. Dôvodom je skutočnosť, že zadnokolesovky majú oproti štvorkolkám podľa pravidiel výhodu najmä v možnosti používať dlhší zdvih odpruženie a väčšie kolesá. Peugeot toto vtedy vyhodnotil ako výhodnejšie a ako sa ukazuje, bola to správna cesta. Špeciály MINI John Cooper Works Rally s pohonom všetkých kolies na Peugeot jednoducho nestačili. Preto teraz Mini pridáva ku štyrom upraveným štvorkolkám aj tri úplne nové buginy s pohonom zadnej nápravy.
Základom nového závodného stroja je trubkový rám, na ktorý sú nasadené panely karosérie vyrobené z kevlaru a z karbónom vystuženého plastu (CFRP). O pohon sa stará šesťvalcový diesel s objemom troch litrov. Jeho parametre sú 250 kW (340 k) a 800 Nm. Rovnaký motor dostal aj starší a pre nadchádzajúci ročník upravený špeciál s pohonom všetkých kolies.
Novú buginu Mini budú riadiť jazdci Mikko Hrvonen, Bryce Menzies a Yazeed Al-Rajhi. So štvorkolkou potom pôjde Orlando Terranova, Jakub Przygonski, Nani Roma a Boris Garafulic. Takto početný tím automobilky Mini ešte nikdy nebol.
Ľahké to ale Mini mať rozhodne nebude. Peugeot totiž ide na Dakar 2018 aj s upravenými špeciálmi a predovšetkým s hviezdnou zostavou Peterhansel, Loeb, Sainz a Despres. Navyše Peugeot už skôr oznámil, že nadchádzajúci ročník bude jeho posledný a že chce ukončiť svoje dakarské pôsobenie na špici.