vytisknout velikost písma Mini John Cooper Works prezradené. Má len 231 koní

Mini John Cooper Works prezradené. Má len 231 koní

Na svet sa dostali prvé oficiálne snímky nového ostrého Mini John Cooper Works. Spolu s prvými informáciami ale prichádza menšie sklamanie. Výkon sa proti predchádzajúcej verzii príliš nezmenil - napriek väčšiemu objemu motora. Hlavne že sa znižovala spotreba, emisie a iné laboratórne záležitosti...

16254800091210550200.jpg3521761321466118268.jpg
John Cooper Works je najostrejšou verziou Mini

Buď teda BMW (a poťažmo značka Mini) premárnila príležitosť urobiť z Mini JCW vreckovú raketu, alebo sa chystá niečo ešte ostrejšieho. Potenciál tento dvojlitrový štvorvalec rozhodne má. Pôvodne sa totiž špekulovalo o výkone aspoň 250 koní.

Nakoniec jednotka posiela na predné kolesá výkon 170 kW, teda 231 koní v rozmedzí 5200 a 6000 ot./min. Pritom minulá generácia s tisícšesťstovkou zo seba dolovala vo verzii John Cooper Works GP výkon 160 kW (218 koní). Krútiaci moment nového JCW dosahuje vrchol 320 Nm v rozsahu 1250 až 4800 ot./min.

S manuálnou prevodovkou zvládne šprint na stovku za 6,3 sekundy a ak si priplatíte za automat (áno, toto Mini John Cooper Works už nie je tak vyhranené okruhové náčinie), bude akcelerácia ešte o dve desatinky lepšia. A potom je tu samozrejme veľmi dôležitá informácia o spotrebe. S manuálom Mini JCW spotrebuje 6,7 litra, s automatom len 5,7 litra na 100 km.

15410896521694617366.jpg9007711901732108299.jpg
Interiér je farebné zladený s exteriérom

Auto dostane v základe brzdy Brembo, 17 "kolesá a elektronicky riadený diferenciál. Klasickú mechanickú "Sperm" Mini John Cooper Works nemá. Za príplatok potom môžete dostať 18" disky alebo adaptívny podvozok.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY