vytisknout velikost písma Mini John Cooper Works prezradené. Má len 231 koní

Mini John Cooper Works prezradené. Má len 231 koní

Na svet sa dostali prvé oficiálne snímky nového ostrého Mini John Cooper Works. Spolu s prvými informáciami ale prichádza menšie sklamanie. Výkon sa proti predchádzajúcej verzii príliš nezmenil - napriek väčšiemu objemu motora. Hlavne že sa znižovala spotreba, emisie a iné laboratórne záležitosti...

16254800091210550200.jpg3521761321466118268.jpg
John Cooper Works je najostrejšou verziou Mini

Buď teda BMW (a poťažmo značka Mini) premárnila príležitosť urobiť z Mini JCW vreckovú raketu, alebo sa chystá niečo ešte ostrejšieho. Potenciál tento dvojlitrový štvorvalec rozhodne má. Pôvodne sa totiž špekulovalo o výkone aspoň 250 koní.

Nakoniec jednotka posiela na predné kolesá výkon 170 kW, teda 231 koní v rozmedzí 5200 a 6000 ot./min. Pritom minulá generácia s tisícšesťstovkou zo seba dolovala vo verzii John Cooper Works GP výkon 160 kW (218 koní). Krútiaci moment nového JCW dosahuje vrchol 320 Nm v rozsahu 1250 až 4800 ot./min.

S manuálnou prevodovkou zvládne šprint na stovku za 6,3 sekundy a ak si priplatíte za automat (áno, toto Mini John Cooper Works už nie je tak vyhranené okruhové náčinie), bude akcelerácia ešte o dve desatinky lepšia. A potom je tu samozrejme veľmi dôležitá informácia o spotrebe. S manuálom Mini JCW spotrebuje 6,7 litra, s automatom len 5,7 litra na 100 km.

15410896521694617366.jpg9007711901732108299.jpg
Interiér je farebné zladený s exteriérom

Auto dostane v základe brzdy Brembo, 17 "kolesá a elektronicky riadený diferenciál. Klasickú mechanickú "Sperm" Mini John Cooper Works nemá. Za príplatok potom môžete dostať 18" disky alebo adaptívny podvozok.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY