vytisknout velikost písma Mini JCW Countryman: Historicky najväčšie Mini už aj v športovom prevedení

Druhá generácia Mini Countryman sa predstavuje vo verzii JCW. Zážihový preplňovaný dvojliter ponúkne 231 koní. Štandardom je pohon všetkých kolies. Do predaja sa nové Mini JCW Countryman dostane na jar.
Mini JCW Countryman: Historicky najväčšie Mini už aj v športovom prevedení

Druhá generácia Mini Countryman sa pred časom predstavila ako historicky vôbec najväčšie vozidlo tejto značky. Pre začiatok britská automobilka ukázala základné zážihové i naftové varianty spolu s plug-in hybridným prevedením. Teraz k tomu všetkému pridáva ešte vrcholnú športovú verziu JCW.

Pod kapotou nájdeme zážihový preplňovaný dvojliter ponúkajúci maximálny výkon 170 kW (231 k) dostupný v rozmedzí 5000 až 6000 ot. Vrchol krútiaceho momentu dosahuje hodnoty 350 Nm (pri 1450 až 4500 ot). Ak nebudeme počítať nedávne novinky Mini, potom stále platí, že takto výkonný motor ešte modely JCW nemali. V porovnaní s prvou generáciou JCW Countryman bol výkon zvýšený o 10 kW (13 k) .

Štvorvaec používa špecifické piesty, väčší medzichladič stlačeného vzduchu a vylepšené chladenie. Súčasťou verzie JCW je aj športový výfuk s aktívnou klapkou. Štandardne dostanete pohon všetkých kolies a šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ktorú možno vymeniť za osemstupňový automat. Bez ohľadu na konkrétne voľbu zvládne nový JCW Countryman šprint z pokoja na 100 km/h za 6,5 ​​s. Najvyššia rýchlosť je 234 km/h.

Okrem techniky samotnej sa verzie JCW týkajú tradične aj ďalšie úpravy na podvozku, karosérii a v interiéri. Tak napríklad brzdy majú pôvod v spoločnosti Brembo, karoséria je doplnená o sadu aerodynamických prvkov a športový nárazník s väčšími otvormi pre prívod vzduchu. V interiéri potom nájdete športové sedačky, kovové pedále alebo napríklad volič jazdných režimov (Sport, Mid, Green).

Automobilka Mini naplánovala výstavnú premiéru na aprílový autosalón v Šanghaji, do predaja sa JCW Countryman druhej generácie dostane počas tejto jari.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY