vytisknout velikost písma Mini JCW Convertible: Ostré cabrio ide až 242 km/h. Stovku zvládne za 6,5 s

Mini JCW Convertible: Ostré cabrio ide až 242 km/h. Stovku zvládne za 6,5 s

Mini predstavuje otvorené prevedenie svojho hatchbacku v prevedení John Cooper Works. Záujemcovia o ostré športové kabrio sa tak môžu tešiť na automobil, ktorý je v porovnaní so svojim predchodcom po všetkých stránkach lepší.

Nové Mini JCW Convertible je predovšetkým výkonnejšie. Dvojlitrový preplňovaný štvorvalec ponúka parametre 170 kW (231 k) a 320 Nm. V porovnaní s predchodcom má teda o 15 kW (20 k) vyšší maximálny výkon, takže nie je prekvapením, že je tiež rýchlejší.

V ponuke budú verzie osadené manuálom aj automatom. Tá prvá vie akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 6,6 s, v kombinácii s prevodovkou Steptronic je Mini JCW Convertible ešte o desatinku rýchlejšia. Oproti predchádzajúcej generácii došlo k zlepšeniu o 0,3 s pri manuáli a o 0,6 s v prípade automatu. Najvyššia rýchlosť činí 242 km/h, respektíve 240 km/h, ak siahnete po samočinnej prevodovke.

Mini JCW Convertible sa môže pochváliť aj zábavným podvozkom, údajne veľmi tuhou karosériou a športovými brzdami z dielne spoločnosti Brembo. Čo sa samotnej strechy týka, manipuláciu s ňou obstarajú elektromotory, vy budete tlačiť iba tlačidlo. Na otvorenie alebo zatvorenie potrebuje systém 18 sekúnd, pričom vozidlo môže ísť až 30 km/h.

jcw_02.jpgjcw_03.jpgjcw_04.jpgjcw_11.jpgjcw_12.jpgjcw_05.jpgjcw_14.jpgjcw_15.jpgjcw_06.jpgjcw_01.jpgjcw_07.jpgjcw_08.jpgjcw_09.jpgjcw_10.jpgjcw_13.jpgjcw_16.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY