vytisknout velikost písma Mini dostalo nový základný motor a tiež najsilnejší diesel

Mini dostalo nový základný motor a tiež najsilnejší diesel

Ponuka pohonných jednotiek pre nové Mini sa rozširuje o základný vstupný trojvalec 1,2 l a tiež o vrcholný dvojlitrový diesel s výkonom 170 koní. Do cenníka sa tak zaradia nové verzie Mini One First a Mini Cooper SD.

Základný benzínový trojvalec s objemom 1,2 l používa priame vstrekovanie paliva a preplňovanie twin-scrolll turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, ktorému u BMW hovoria TwinPower Turbo.

P90152362_highRes.jpgP90152361_highRes.jpgP90152365_highRes.jpg
Farba „British racing green“, biela strecha a pruhy nemôžu chýbať

Trojvalec posiela na predné kolesá skromný výkon 75 koní (55 kW pre fanatikov do jednotiek sústavy SI), ale krútiaci moment 150 Nm od 1400 ot./min. znie oveľa sľubnejšie. Aj tak ale bude akcelerácia na stovku trvať 12,8 sekundy. Normovaná spotreba dosahuje hodnôt 5,0 - 5,2 l/100 km.

Na druhej strane ponuky je nový najsilnejší diesel. Mini Cooper SD používa upravený dvojliter známy napríklad z BMW 320d. V malom hatchbacku posiela cez šesťstupňovú prevodovku na predné kolesá 170 koní a 360 Nm od 1500 ot./min.

Stovku zvládne naftové Mini za 7,3 sekundy (s automatom za 7,2 s) a vraj vie jazdiť len za štyri litre na 100 km, teda aspoň podľa normovaného európskeho cyklu merania spotreby.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY