vytisknout velikost písma Mini dostalo nový základný motor a tiež najsilnejší diesel

Mini dostalo nový základný motor a tiež najsilnejší diesel

Ponuka pohonných jednotiek pre nové Mini sa rozširuje o základný vstupný trojvalec 1,2 l a tiež o vrcholný dvojlitrový diesel s výkonom 170 koní. Do cenníka sa tak zaradia nové verzie Mini One First a Mini Cooper SD.

Základný benzínový trojvalec s objemom 1,2 l používa priame vstrekovanie paliva a preplňovanie twin-scrolll turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, ktorému u BMW hovoria TwinPower Turbo.

P90152362_highRes.jpgP90152361_highRes.jpgP90152365_highRes.jpg
Farba „British racing green“, biela strecha a pruhy nemôžu chýbať

Trojvalec posiela na predné kolesá skromný výkon 75 koní (55 kW pre fanatikov do jednotiek sústavy SI), ale krútiaci moment 150 Nm od 1400 ot./min. znie oveľa sľubnejšie. Aj tak ale bude akcelerácia na stovku trvať 12,8 sekundy. Normovaná spotreba dosahuje hodnôt 5,0 - 5,2 l/100 km.

Na druhej strane ponuky je nový najsilnejší diesel. Mini Cooper SD používa upravený dvojliter známy napríklad z BMW 320d. V malom hatchbacku posiela cez šesťstupňovú prevodovku na predné kolesá 170 koní a 360 Nm od 1500 ot./min.

Stovku zvládne naftové Mini za 7,3 sekundy (s automatom za 7,2 s) a vraj vie jazdiť len za štyri litre na 100 km, teda aspoň podľa normovaného európskeho cyklu merania spotreby.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY