vytisknout velikost písma Mini dostalo nový základný motor a tiež najsilnejší diesel

Mini dostalo nový základný motor a tiež najsilnejší diesel

Ponuka pohonných jednotiek pre nové Mini sa rozširuje o základný vstupný trojvalec 1,2 l a tiež o vrcholný dvojlitrový diesel s výkonom 170 koní. Do cenníka sa tak zaradia nové verzie Mini One First a Mini Cooper SD.

Základný benzínový trojvalec s objemom 1,2 l používa priame vstrekovanie paliva a preplňovanie twin-scrolll turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, ktorému u BMW hovoria TwinPower Turbo.

P90152362_highRes.jpgP90152361_highRes.jpgP90152365_highRes.jpg
Farba „British racing green“, biela strecha a pruhy nemôžu chýbať

Trojvalec posiela na predné kolesá skromný výkon 75 koní (55 kW pre fanatikov do jednotiek sústavy SI), ale krútiaci moment 150 Nm od 1400 ot./min. znie oveľa sľubnejšie. Aj tak ale bude akcelerácia na stovku trvať 12,8 sekundy. Normovaná spotreba dosahuje hodnôt 5,0 - 5,2 l/100 km.

Na druhej strane ponuky je nový najsilnejší diesel. Mini Cooper SD používa upravený dvojliter známy napríklad z BMW 320d. V malom hatchbacku posiela cez šesťstupňovú prevodovku na predné kolesá 170 koní a 360 Nm od 1500 ot./min.

Stovku zvládne naftové Mini za 7,3 sekundy (s automatom za 7,2 s) a vraj vie jazdiť len za štyri litre na 100 km, teda aspoň podľa normovaného európskeho cyklu merania spotreby.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY