vytisknout velikost písma Mini dostalo nový základný motor a tiež najsilnejší diesel

Mini dostalo nový základný motor a tiež najsilnejší diesel

Ponuka pohonných jednotiek pre nové Mini sa rozširuje o základný vstupný trojvalec 1,2 l a tiež o vrcholný dvojlitrový diesel s výkonom 170 koní. Do cenníka sa tak zaradia nové verzie Mini One First a Mini Cooper SD.

Základný benzínový trojvalec s objemom 1,2 l používa priame vstrekovanie paliva a preplňovanie twin-scrolll turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, ktorému u BMW hovoria TwinPower Turbo.

P90152362_highRes.jpgP90152361_highRes.jpgP90152365_highRes.jpg
Farba „British racing green“, biela strecha a pruhy nemôžu chýbať

Trojvalec posiela na predné kolesá skromný výkon 75 koní (55 kW pre fanatikov do jednotiek sústavy SI), ale krútiaci moment 150 Nm od 1400 ot./min. znie oveľa sľubnejšie. Aj tak ale bude akcelerácia na stovku trvať 12,8 sekundy. Normovaná spotreba dosahuje hodnôt 5,0 - 5,2 l/100 km.

Na druhej strane ponuky je nový najsilnejší diesel. Mini Cooper SD používa upravený dvojliter známy napríklad z BMW 320d. V malom hatchbacku posiela cez šesťstupňovú prevodovku na predné kolesá 170 koní a 360 Nm od 1500 ot./min.

Stovku zvládne naftové Mini za 7,3 sekundy (s automatom za 7,2 s) a vraj vie jazdiť len za štyri litre na 100 km, teda aspoň podľa normovaného európskeho cyklu merania spotreby.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY