vytisknout velikost písma Mini dostalo nový základný motor a tiež najsilnejší diesel

Mini dostalo nový základný motor a tiež najsilnejší diesel

Ponuka pohonných jednotiek pre nové Mini sa rozširuje o základný vstupný trojvalec 1,2 l a tiež o vrcholný dvojlitrový diesel s výkonom 170 koní. Do cenníka sa tak zaradia nové verzie Mini One First a Mini Cooper SD.

Základný benzínový trojvalec s objemom 1,2 l používa priame vstrekovanie paliva a preplňovanie twin-scrolll turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, ktorému u BMW hovoria TwinPower Turbo.

P90152362_highRes.jpgP90152361_highRes.jpgP90152365_highRes.jpg
Farba „British racing green“, biela strecha a pruhy nemôžu chýbať

Trojvalec posiela na predné kolesá skromný výkon 75 koní (55 kW pre fanatikov do jednotiek sústavy SI), ale krútiaci moment 150 Nm od 1400 ot./min. znie oveľa sľubnejšie. Aj tak ale bude akcelerácia na stovku trvať 12,8 sekundy. Normovaná spotreba dosahuje hodnôt 5,0 - 5,2 l/100 km.

Na druhej strane ponuky je nový najsilnejší diesel. Mini Cooper SD používa upravený dvojliter známy napríklad z BMW 320d. V malom hatchbacku posiela cez šesťstupňovú prevodovku na predné kolesá 170 koní a 360 Nm od 1500 ot./min.

Stovku zvládne naftové Mini za 7,3 sekundy (s automatom za 7,2 s) a vraj vie jazdiť len za štyri litre na 100 km, teda aspoň podľa normovaného európskeho cyklu merania spotreby.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY