vytisknout velikost písma Mini Cooper S (F56): miesto jedna-šestky dvojliter

Mini Cooper S (F56): miesto jedna-šestky dvojliter

Nová generácia Mini bude oficiálne predstavená už onedlho, lenže ako sme si už zvykli, svetový internet býva rýchlejší ako plány danej automobilky. A tak už dnes sú z neoficiálnych zdrojov k dispozícii prvé snímky a informácie. Konkrétne sa o ne postaral server Bangkok Post.

Definitívne je teda jasné, že sa žiadne prekvapenie nekoná, pretože sme si novinku mohli pozrieť už začiatkom júla, kedy boli zhotovené špionážne zábery nemaskovaného automobilu. Mini dostalo väčšiu "tlamu", inak sa dizajnéri držali zaužívaného konceptu. Kruhové svetlomety prvýkrát môžu používať adaptívne LED svetlá.

Novinka je oproti svojmu predchodcovi väčšia vo všetkých smeroch. Na dĺžku pribrala 98 mm, je aj o 44 mm širšia a o sedem milimetrov vyššia. Rázvor náprav bol zväčšený o 28 mm, čo má priniesť viac priestoru pre druhý rad sedadiel. Navyšoval sa tiež objem batožinového priestoru, a to konkrétne o 51 litrov. Iná je tiež palubná doska, ktorá by mala ponúknuť logickejšie ovládanie.

Pod kapotou našla svoje uplatnenie trojvalcová jedna-päťka naladená na 136 koní. Stovku zvládne za 7,8 s. Cooper S dostane dvojliter s maximálnym výkonom 192 koní. V dnešnej dobe ide o celkom netradičnú zmenu. Súčasný Cooper S používa preplňovanú jedna-šestku. Zrýchlenie z nuly na stovku trvá 6,7 s. Diesel dorazí neskôr, rovnako ako sa neskôr objaví aj ostré JCW (John Cooper Works).

Ďalšie informácie budú nasledovať už čoskoro. Tentoraz už z oficiálnych zdrojov .

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY