vytisknout velikost písma Mini Cooper S (F56): miesto jedna-šestky dvojliter

Mini Cooper S (F56): miesto jedna-šestky dvojliter

Nová generácia Mini bude oficiálne predstavená už onedlho, lenže ako sme si už zvykli, svetový internet býva rýchlejší ako plány danej automobilky. A tak už dnes sú z neoficiálnych zdrojov k dispozícii prvé snímky a informácie. Konkrétne sa o ne postaral server Bangkok Post.

Definitívne je teda jasné, že sa žiadne prekvapenie nekoná, pretože sme si novinku mohli pozrieť už začiatkom júla, kedy boli zhotovené špionážne zábery nemaskovaného automobilu. Mini dostalo väčšiu "tlamu", inak sa dizajnéri držali zaužívaného konceptu. Kruhové svetlomety prvýkrát môžu používať adaptívne LED svetlá.

Novinka je oproti svojmu predchodcovi väčšia vo všetkých smeroch. Na dĺžku pribrala 98 mm, je aj o 44 mm širšia a o sedem milimetrov vyššia. Rázvor náprav bol zväčšený o 28 mm, čo má priniesť viac priestoru pre druhý rad sedadiel. Navyšoval sa tiež objem batožinového priestoru, a to konkrétne o 51 litrov. Iná je tiež palubná doska, ktorá by mala ponúknuť logickejšie ovládanie.

Pod kapotou našla svoje uplatnenie trojvalcová jedna-päťka naladená na 136 koní. Stovku zvládne za 7,8 s. Cooper S dostane dvojliter s maximálnym výkonom 192 koní. V dnešnej dobe ide o celkom netradičnú zmenu. Súčasný Cooper S používa preplňovanú jedna-šestku. Zrýchlenie z nuly na stovku trvá 6,7 s. Diesel dorazí neskôr, rovnako ako sa neskôr objaví aj ostré JCW (John Cooper Works).

Ďalšie informácie budú nasledovať už čoskoro. Tentoraz už z oficiálnych zdrojov .

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY