vytisknout velikost písma Mini Cooper S (F56): miesto jedna-šestky dvojliter

Mini Cooper S (F56): miesto jedna-šestky dvojliter

Nová generácia Mini bude oficiálne predstavená už onedlho, lenže ako sme si už zvykli, svetový internet býva rýchlejší ako plány danej automobilky. A tak už dnes sú z neoficiálnych zdrojov k dispozícii prvé snímky a informácie. Konkrétne sa o ne postaral server Bangkok Post.

Definitívne je teda jasné, že sa žiadne prekvapenie nekoná, pretože sme si novinku mohli pozrieť už začiatkom júla, kedy boli zhotovené špionážne zábery nemaskovaného automobilu. Mini dostalo väčšiu "tlamu", inak sa dizajnéri držali zaužívaného konceptu. Kruhové svetlomety prvýkrát môžu používať adaptívne LED svetlá.

Novinka je oproti svojmu predchodcovi väčšia vo všetkých smeroch. Na dĺžku pribrala 98 mm, je aj o 44 mm širšia a o sedem milimetrov vyššia. Rázvor náprav bol zväčšený o 28 mm, čo má priniesť viac priestoru pre druhý rad sedadiel. Navyšoval sa tiež objem batožinového priestoru, a to konkrétne o 51 litrov. Iná je tiež palubná doska, ktorá by mala ponúknuť logickejšie ovládanie.

Pod kapotou našla svoje uplatnenie trojvalcová jedna-päťka naladená na 136 koní. Stovku zvládne za 7,8 s. Cooper S dostane dvojliter s maximálnym výkonom 192 koní. V dnešnej dobe ide o celkom netradičnú zmenu. Súčasný Cooper S používa preplňovanú jedna-šestku. Zrýchlenie z nuly na stovku trvá 6,7 s. Diesel dorazí neskôr, rovnako ako sa neskôr objaví aj ostré JCW (John Cooper Works).

Ďalšie informácie budú nasledovať už čoskoro. Tentoraz už z oficiálnych zdrojov .

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY