vytisknout velikost písma Mini Cooper novej generácie ešte raz a oficiálne (27x foto)

Včera sme sa prvýkrát mohli pozrieť na prvé neoficiálne zverejnené oficiálne snímky, aktuálne už sú k dispozícii kompletné materiály. Nové Mini má svoju premiéru za sebou.
Mini Cooper novej generácie ešte raz a oficiálne (27x foto)
Zoznam kapitol
  1. Mini Cooper (F56)
  2. Technické údaje (Cooper, Cooper S, Cooper D)
  3. Fotogaléria

Mini Cooper (F56) je tu. Po stránke dizajnu zas toľko rozdielov nenájdete, avšak čo sa všetkého ostatného týka, ide o úplne nové auto. Základom je nová platforma určená pre modely s pohonom predných kolies, na ktorej by postupne malo byť postavených celkom desať modelu BMW/Mini. Ako sme písali ráno, menili sa vonkajšie rozmery.

Nová generácia Mini je historicky najväčšia. Na dĺžku meria celých 3821 mm. Zároveň je aj o 44 mm širšia, o sedem milimetrov vyššia, rázvor pribral 28 mm, rozchod predných kolies 42 mm, rozchod kolies zadných 34 mm. Výsledkom týchto zmien majú lepšie jazdné vlastnosti a priestrannejší interiér. Kufor ponúkne 211 litrov základného objemu.

Prepracovaný interiér prišiel o centrálne umiestnený rýchlomer, čo je veľmi dobrá správa. Rýchlomer sa presťahoval na prístrojový štít, kde je doplnený o otáčkomer, palivomer a displej. Všetky ostatné informácie nájde vodič na prostrednom 8,8 palcov veľkom TFT displeji. BMW taktiež sľubuje lepšie odhlučnenie interiéru, do ktorého by zároveň malo prenikať menej vibrácií. Mini dostane tiež systém Variable Damper Control, takže bude možné si vybrať nastavenie podvozku.

Mini Cooper prichádza vo verziách Cooper, Cooper D a Cooper S. Prví dvaja menovaní používajú novú trojvalcovú jedna-päťku. Tá benzínová vyprodukuje 136 koní, motor dáva k dispozícii 115 koní. Na stovke je za 9,2 s. Silnou stránkou bude spotreba, kedy si naftové Mini vystačí s prídelom iba troch litrov. Ako už sme písali skôr, Cooper S nebude mať staršiu jedna-šestku, ale dostane výkonnejší a (bohužiaľ) preplňovaný dvojliter naladený na 192 koní. Štandardom je šesťstupňový manuál (s režimom, kedy bude pri podraďovaní pridávať medziplyn), alternatívou šesťstupňový automat.

Nový Mini Cooper sa začne predávať na jar budúceho roka. Tešiť sa máme na rozsiahly program individualizácie a rad príplatkových možností zahŕňajúci potrebný systém rozpoznávania dopravných značiek alebo head-up displej.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY