vytisknout velikost písma Mini Clubman vyrastie v regulérny kombík, "mini" nie je ani náhodou

Britská značka skupiny BMW privezie do Ženevy Mini Clubman. Zatiaľ ho označuje ako koncept, ale jeho prevedenie naznačuje blízkosť sériovej verzii.
Mini Clubman vyrastie v regulérny kombík, "mini" nie je ani náhodou
Zoznam kapitol
  1. Koncept Mini Clubman
  2. Fotogaléria

Na autosalóne v Ženeve, ktorý začína už budúci týždeň, uvidíme aj nové Mini Clubman. Jedná sa o koncept. Prvé zverejnené fotografie ale naznačujú, že sériové prevedenie sa nijako dramaticky líšiť nebude, aspoň zvonku.

4036804081718367608.jpg6474300101844396569.jpg9453742591258026094.jpg
Nový Clubman je oproti súčasnému o 17 cm širší a má zadné dvere na oboch stranách

Koncept Mini Clubman je zatiaľ najdlhší model v ponuke Mini. Pri dĺžke 4223 mm, výške 1450 mm a šírke 1844 mm je len o chĺpok kratší a o kus širší než Škoda Fabia Combi. Kým doterajší Clubman má zadné "poldvere", otvárané proti smeru jazdy, a to ešte len na pravej strane, nová generácia dostane pár bežných zadných dverí zavesených vpredu.

Odklonom od štýlu všetkých súčasných Mini sú i horizontálne orientované zadné svetlá, ktoré majú zdôrazňovať šírku auta. Dvojkrídlové dvere do batožinového priestoru ale zostali.

10171327281479773044.jpg10289657601162351210.jpg1415061544693749268.jpgIlustrácie naznačujú príklon k jednoduchšiemu, moderne "upratenému" interiéru.
Výrazným posunom vpred bude podľa všetkého interiér, ktorého podobu zatiaľ vidíme len na počítačových ilustráciách. Zmizol panel kolískových tlačidiel, pribudol naopak panel dotykových ovládačov za radiacou pákou na stredovej konzole. Na rozdiel od exteriéru nie je zrejmé, nakoľko vážne možno s touto koncepciou interiéru počítať pre sériovú verziu. Len nedávno odhalené nové Mini totiž viacmenej drží doterajšiu linku.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY