vytisknout velikost písma Mini Clubman vyrastie v regulérny kombík, "mini" nie je ani náhodou

Britská značka skupiny BMW privezie do Ženevy Mini Clubman. Zatiaľ ho označuje ako koncept, ale jeho prevedenie naznačuje blízkosť sériovej verzii.
Mini Clubman vyrastie v regulérny kombík, "mini" nie je ani náhodou
Zoznam kapitol
  1. Koncept Mini Clubman
  2. Fotogaléria

Na autosalóne v Ženeve, ktorý začína už budúci týždeň, uvidíme aj nové Mini Clubman. Jedná sa o koncept. Prvé zverejnené fotografie ale naznačujú, že sériové prevedenie sa nijako dramaticky líšiť nebude, aspoň zvonku.

4036804081718367608.jpg6474300101844396569.jpg9453742591258026094.jpg
Nový Clubman je oproti súčasnému o 17 cm širší a má zadné dvere na oboch stranách

Koncept Mini Clubman je zatiaľ najdlhší model v ponuke Mini. Pri dĺžke 4223 mm, výške 1450 mm a šírke 1844 mm je len o chĺpok kratší a o kus širší než Škoda Fabia Combi. Kým doterajší Clubman má zadné "poldvere", otvárané proti smeru jazdy, a to ešte len na pravej strane, nová generácia dostane pár bežných zadných dverí zavesených vpredu.

Odklonom od štýlu všetkých súčasných Mini sú i horizontálne orientované zadné svetlá, ktoré majú zdôrazňovať šírku auta. Dvojkrídlové dvere do batožinového priestoru ale zostali.

10171327281479773044.jpg10289657601162351210.jpg1415061544693749268.jpgIlustrácie naznačujú príklon k jednoduchšiemu, moderne "upratenému" interiéru.
Výrazným posunom vpred bude podľa všetkého interiér, ktorého podobu zatiaľ vidíme len na počítačových ilustráciách. Zmizol panel kolískových tlačidiel, pribudol naopak panel dotykových ovládačov za radiacou pákou na stredovej konzole. Na rozdiel od exteriéru nie je zrejmé, nakoľko vážne možno s touto koncepciou interiéru počítať pre sériovú verziu. Len nedávno odhalené nové Mini totiž viacmenej drží doterajšiu linku.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY