vytisknout velikost písma Mini Clubman vyrastie v regulérny kombík, "mini" nie je ani náhodou

Britská značka skupiny BMW privezie do Ženevy Mini Clubman. Zatiaľ ho označuje ako koncept, ale jeho prevedenie naznačuje blízkosť sériovej verzii.
Mini Clubman vyrastie v regulérny kombík, "mini" nie je ani náhodou
Zoznam kapitol
  1. Koncept Mini Clubman
  2. Fotogaléria

Na autosalóne v Ženeve, ktorý začína už budúci týždeň, uvidíme aj nové Mini Clubman. Jedná sa o koncept. Prvé zverejnené fotografie ale naznačujú, že sériové prevedenie sa nijako dramaticky líšiť nebude, aspoň zvonku.

4036804081718367608.jpg6474300101844396569.jpg9453742591258026094.jpg
Nový Clubman je oproti súčasnému o 17 cm širší a má zadné dvere na oboch stranách

Koncept Mini Clubman je zatiaľ najdlhší model v ponuke Mini. Pri dĺžke 4223 mm, výške 1450 mm a šírke 1844 mm je len o chĺpok kratší a o kus širší než Škoda Fabia Combi. Kým doterajší Clubman má zadné "poldvere", otvárané proti smeru jazdy, a to ešte len na pravej strane, nová generácia dostane pár bežných zadných dverí zavesených vpredu.

Odklonom od štýlu všetkých súčasných Mini sú i horizontálne orientované zadné svetlá, ktoré majú zdôrazňovať šírku auta. Dvojkrídlové dvere do batožinového priestoru ale zostali.

10171327281479773044.jpg10289657601162351210.jpg1415061544693749268.jpgIlustrácie naznačujú príklon k jednoduchšiemu, moderne "upratenému" interiéru.
Výrazným posunom vpred bude podľa všetkého interiér, ktorého podobu zatiaľ vidíme len na počítačových ilustráciách. Zmizol panel kolískových tlačidiel, pribudol naopak panel dotykových ovládačov za radiacou pákou na stredovej konzole. Na rozdiel od exteriéru nie je zrejmé, nakoľko vážne možno s touto koncepciou interiéru počítať pre sériovú verziu. Len nedávno odhalené nové Mini totiž viacmenej drží doterajšiu linku.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY