vytisknout velikost písma Mini Clubman vyrastie v regulérny kombík, "mini" nie je ani náhodou

Britská značka skupiny BMW privezie do Ženevy Mini Clubman. Zatiaľ ho označuje ako koncept, ale jeho prevedenie naznačuje blízkosť sériovej verzii.
Mini Clubman vyrastie v regulérny kombík, "mini" nie je ani náhodou
Zoznam kapitol
  1. Koncept Mini Clubman
  2. Fotogaléria

Na autosalóne v Ženeve, ktorý začína už budúci týždeň, uvidíme aj nové Mini Clubman. Jedná sa o koncept. Prvé zverejnené fotografie ale naznačujú, že sériové prevedenie sa nijako dramaticky líšiť nebude, aspoň zvonku.

4036804081718367608.jpg6474300101844396569.jpg9453742591258026094.jpg
Nový Clubman je oproti súčasnému o 17 cm širší a má zadné dvere na oboch stranách

Koncept Mini Clubman je zatiaľ najdlhší model v ponuke Mini. Pri dĺžke 4223 mm, výške 1450 mm a šírke 1844 mm je len o chĺpok kratší a o kus širší než Škoda Fabia Combi. Kým doterajší Clubman má zadné "poldvere", otvárané proti smeru jazdy, a to ešte len na pravej strane, nová generácia dostane pár bežných zadných dverí zavesených vpredu.

Odklonom od štýlu všetkých súčasných Mini sú i horizontálne orientované zadné svetlá, ktoré majú zdôrazňovať šírku auta. Dvojkrídlové dvere do batožinového priestoru ale zostali.

10171327281479773044.jpg10289657601162351210.jpg1415061544693749268.jpgIlustrácie naznačujú príklon k jednoduchšiemu, moderne "upratenému" interiéru.
Výrazným posunom vpred bude podľa všetkého interiér, ktorého podobu zatiaľ vidíme len na počítačových ilustráciách. Zmizol panel kolískových tlačidiel, pribudol naopak panel dotykových ovládačov za radiacou pákou na stredovej konzole. Na rozdiel od exteriéru nie je zrejmé, nakoľko vážne možno s touto koncepciou interiéru počítať pre sériovú verziu. Len nedávno odhalené nové Mini totiž viacmenej drží doterajšiu linku.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY