vytisknout velikost písma Mini 2014 ponúkne hŕbu komfortných elektronických systémov

Už za mesiac do sveta vyjde úplne nová generácia modelového radu Mini. Načo sa môžeme tešiť za volantom?
Mini 2014 ponúkne hŕbu komfortných elektronických systémov

Nové Mini bude vychádzať z júlovej štúdie Mini Vision Concept a svoju oficiálnu premiéru si odbije už 18. novembra súčasne v Londýne a v továrni v Oxforde. Má ísť o úplne nový automobil, avšak ako naznačujú aj špionážne snímky prototypov, základné črty známe zo súčasných Mini zostanú v značnej miere zachované. Okrem osvieženého vzhľadu a novej generácie (teoreticky) hospodárnych trojvalcov sa ale dočká aj artilérie bezpečnostných a komfortných elektronických prvkov.

Mini 2014 systemy (2).jpgMini 2014 systemy (3).jpgMini 2014 systemy (4).jpg
Nové Mini dostane head-up displej a rad ďalších moderných prvkov

Tým chce značka BMW so svojím Mini opanovať špičku v danom segmente. Existujúce Mini síce za konkurenciou nijako výrazne nezaostáva, avšak roky sú na ňom už poznať. V závislosti na stupni výbavy sa tak môžeme tešiť napríklad na čoraz populárnejšiu projekciu dôležitých údajov cez head-up displej (napríklad Garmin už ponúka aj jeho prenosnú, univerzálnu verziu), ktorá bude v Mini zabudovaná priamo v tienení prístrojového štítu.

Ako je vidieť z priloženého obrázka, HUD bude v tomto prípade farebný ako vo vozidlách BMW a ponúkne najdôležitejšie informácie vrátane rýchlosti, pokynov navigácie, rýchlostných obmedzení alebo projekciu dopravných značiek. Na obvyklom mieste pri päte vnútorného spätného zrkadla nájdeme čidlá bezpečnostné sústavy, ktoré vodiča varujú pred rizikom stretu s iným autom alebo chodcom a ktoré sú schopné v rýchlostiach mestskej jazdy samočinne auto zastaviť.

Mini 2014 systemy (6).jpgMini 2014 systemy (7).jpgMini 2014 systemy (8).jpgMini 2014 systemy (9).jpgMini 2014 systemy (5).jpg
Mini 2014: parkovací kamera i polosamočinný parkovací asistent

Sústava pochopiteľne pracuje aj vo vyšších rýchlostiach, pričom samočinné brzdenie má v nich za úlohu aspoň minimalizovať následky prípadnej kolízie, ďalšou z jej funkcií bude udržiavanie bezpečného odstupu v rámci adaptívneho tempomatu. Nové Mini sa dočká tiež automatického prepínania diaľkových svetiel a polosamočinného parkovacieho asistenta schopného zájsť do pozdĺžneho alebo kolmého parkovacieho miesta, pričom vodič podľa pokynov ovláda len pedále.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY