vytisknout velikost písma Mini 2014 ponúkne hŕbu komfortných elektronických systémov

Už za mesiac do sveta vyjde úplne nová generácia modelového radu Mini. Načo sa môžeme tešiť za volantom?
Mini 2014 ponúkne hŕbu komfortných elektronických systémov

Nové Mini bude vychádzať z júlovej štúdie Mini Vision Concept a svoju oficiálnu premiéru si odbije už 18. novembra súčasne v Londýne a v továrni v Oxforde. Má ísť o úplne nový automobil, avšak ako naznačujú aj špionážne snímky prototypov, základné črty známe zo súčasných Mini zostanú v značnej miere zachované. Okrem osvieženého vzhľadu a novej generácie (teoreticky) hospodárnych trojvalcov sa ale dočká aj artilérie bezpečnostných a komfortných elektronických prvkov.

Mini 2014 systemy (2).jpgMini 2014 systemy (3).jpgMini 2014 systemy (4).jpg
Nové Mini dostane head-up displej a rad ďalších moderných prvkov

Tým chce značka BMW so svojím Mini opanovať špičku v danom segmente. Existujúce Mini síce za konkurenciou nijako výrazne nezaostáva, avšak roky sú na ňom už poznať. V závislosti na stupni výbavy sa tak môžeme tešiť napríklad na čoraz populárnejšiu projekciu dôležitých údajov cez head-up displej (napríklad Garmin už ponúka aj jeho prenosnú, univerzálnu verziu), ktorá bude v Mini zabudovaná priamo v tienení prístrojového štítu.

Ako je vidieť z priloženého obrázka, HUD bude v tomto prípade farebný ako vo vozidlách BMW a ponúkne najdôležitejšie informácie vrátane rýchlosti, pokynov navigácie, rýchlostných obmedzení alebo projekciu dopravných značiek. Na obvyklom mieste pri päte vnútorného spätného zrkadla nájdeme čidlá bezpečnostné sústavy, ktoré vodiča varujú pred rizikom stretu s iným autom alebo chodcom a ktoré sú schopné v rýchlostiach mestskej jazdy samočinne auto zastaviť.

Mini 2014 systemy (6).jpgMini 2014 systemy (7).jpgMini 2014 systemy (8).jpgMini 2014 systemy (9).jpgMini 2014 systemy (5).jpg
Mini 2014: parkovací kamera i polosamočinný parkovací asistent

Sústava pochopiteľne pracuje aj vo vyšších rýchlostiach, pričom samočinné brzdenie má v nich za úlohu aspoň minimalizovať následky prípadnej kolízie, ďalšou z jej funkcií bude udržiavanie bezpečného odstupu v rámci adaptívneho tempomatu. Nové Mini sa dočká tiež automatického prepínania diaľkových svetiel a polosamočinného parkovacieho asistenta schopného zájsť do pozdĺžneho alebo kolmého parkovacieho miesta, pričom vodič podľa pokynov ovláda len pedále.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY