vytisknout velikost písma Mini 2014 ponúkne hŕbu komfortných elektronických systémov

Už za mesiac do sveta vyjde úplne nová generácia modelového radu Mini. Načo sa môžeme tešiť za volantom?
Mini 2014 ponúkne hŕbu komfortných elektronických systémov

Nové Mini bude vychádzať z júlovej štúdie Mini Vision Concept a svoju oficiálnu premiéru si odbije už 18. novembra súčasne v Londýne a v továrni v Oxforde. Má ísť o úplne nový automobil, avšak ako naznačujú aj špionážne snímky prototypov, základné črty známe zo súčasných Mini zostanú v značnej miere zachované. Okrem osvieženého vzhľadu a novej generácie (teoreticky) hospodárnych trojvalcov sa ale dočká aj artilérie bezpečnostných a komfortných elektronických prvkov.

Mini 2014 systemy (2).jpgMini 2014 systemy (3).jpgMini 2014 systemy (4).jpg
Nové Mini dostane head-up displej a rad ďalších moderných prvkov

Tým chce značka BMW so svojím Mini opanovať špičku v danom segmente. Existujúce Mini síce za konkurenciou nijako výrazne nezaostáva, avšak roky sú na ňom už poznať. V závislosti na stupni výbavy sa tak môžeme tešiť napríklad na čoraz populárnejšiu projekciu dôležitých údajov cez head-up displej (napríklad Garmin už ponúka aj jeho prenosnú, univerzálnu verziu), ktorá bude v Mini zabudovaná priamo v tienení prístrojového štítu.

Ako je vidieť z priloženého obrázka, HUD bude v tomto prípade farebný ako vo vozidlách BMW a ponúkne najdôležitejšie informácie vrátane rýchlosti, pokynov navigácie, rýchlostných obmedzení alebo projekciu dopravných značiek. Na obvyklom mieste pri päte vnútorného spätného zrkadla nájdeme čidlá bezpečnostné sústavy, ktoré vodiča varujú pred rizikom stretu s iným autom alebo chodcom a ktoré sú schopné v rýchlostiach mestskej jazdy samočinne auto zastaviť.

Mini 2014 systemy (6).jpgMini 2014 systemy (7).jpgMini 2014 systemy (8).jpgMini 2014 systemy (9).jpgMini 2014 systemy (5).jpg
Mini 2014: parkovací kamera i polosamočinný parkovací asistent

Sústava pochopiteľne pracuje aj vo vyšších rýchlostiach, pričom samočinné brzdenie má v nich za úlohu aspoň minimalizovať následky prípadnej kolízie, ďalšou z jej funkcií bude udržiavanie bezpečného odstupu v rámci adaptívneho tempomatu. Nové Mini sa dočká tiež automatického prepínania diaľkových svetiel a polosamočinného parkovacieho asistenta schopného zájsť do pozdĺžneho alebo kolmého parkovacieho miesta, pričom vodič podľa pokynov ovláda len pedále.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY