vytisknout velikost písma Mini 2014 ponúkne hŕbu komfortných elektronických systémov

Už za mesiac do sveta vyjde úplne nová generácia modelového radu Mini. Načo sa môžeme tešiť za volantom?
Mini 2014 ponúkne hŕbu komfortných elektronických systémov

Nové Mini bude vychádzať z júlovej štúdie Mini Vision Concept a svoju oficiálnu premiéru si odbije už 18. novembra súčasne v Londýne a v továrni v Oxforde. Má ísť o úplne nový automobil, avšak ako naznačujú aj špionážne snímky prototypov, základné črty známe zo súčasných Mini zostanú v značnej miere zachované. Okrem osvieženého vzhľadu a novej generácie (teoreticky) hospodárnych trojvalcov sa ale dočká aj artilérie bezpečnostných a komfortných elektronických prvkov.

Mini 2014 systemy (2).jpgMini 2014 systemy (3).jpgMini 2014 systemy (4).jpg
Nové Mini dostane head-up displej a rad ďalších moderných prvkov

Tým chce značka BMW so svojím Mini opanovať špičku v danom segmente. Existujúce Mini síce za konkurenciou nijako výrazne nezaostáva, avšak roky sú na ňom už poznať. V závislosti na stupni výbavy sa tak môžeme tešiť napríklad na čoraz populárnejšiu projekciu dôležitých údajov cez head-up displej (napríklad Garmin už ponúka aj jeho prenosnú, univerzálnu verziu), ktorá bude v Mini zabudovaná priamo v tienení prístrojového štítu.

Ako je vidieť z priloženého obrázka, HUD bude v tomto prípade farebný ako vo vozidlách BMW a ponúkne najdôležitejšie informácie vrátane rýchlosti, pokynov navigácie, rýchlostných obmedzení alebo projekciu dopravných značiek. Na obvyklom mieste pri päte vnútorného spätného zrkadla nájdeme čidlá bezpečnostné sústavy, ktoré vodiča varujú pred rizikom stretu s iným autom alebo chodcom a ktoré sú schopné v rýchlostiach mestskej jazdy samočinne auto zastaviť.

Mini 2014 systemy (6).jpgMini 2014 systemy (7).jpgMini 2014 systemy (8).jpgMini 2014 systemy (9).jpgMini 2014 systemy (5).jpg
Mini 2014: parkovací kamera i polosamočinný parkovací asistent

Sústava pochopiteľne pracuje aj vo vyšších rýchlostiach, pričom samočinné brzdenie má v nich za úlohu aspoň minimalizovať následky prípadnej kolízie, ďalšou z jej funkcií bude udržiavanie bezpečného odstupu v rámci adaptívneho tempomatu. Nové Mini sa dočká tiež automatického prepínania diaľkových svetiel a polosamočinného parkovacieho asistenta schopného zájsť do pozdĺžneho alebo kolmého parkovacieho miesta, pričom vodič podľa pokynov ovláda len pedále.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY