vytisknout velikost písma Mild-hybridy nahradia malé diesely do roku 2019, myslí si Volkswagen

Aj Volkswagen predpokladá, že malé diesely z áut zmiznú. Zákazníci menších áut odmietnu veľký príplatok za diesel. Mild-hybridy budú lacnejšie, úspornejšie a ekologickejšie.
Mild-hybridy nahradia malé diesely do roku 2019, myslí si Volkswagen

S novými emisnými predpismi a prísnejším meraním spotreby začína byť vývoj turbodieselov neúnosne drahý. Vznetový motor tak nemá veľmi svetlú budúcnosť predovšetkým v malých vozidlách nižšej cenovej kategórie. Kým z Passatov a Mondeo len tak nezmizne, v autách veľkosti Fabie sa po ňom čoskoro zľahne zem.

Potvrdzuje to aj Volkswagen, ktorý predpovedá, že od roku 2019 začnú automobilky postupne nahrádzať maloobjemové diesely benzínovými mild-hybridmi. Zákazníci nebudú chcieť za diesel naďalej priplácať. Navyše hybridné pohony sa s cenou dostanú zrejme aj pod úroveň dieselov.

Frank Welsh, šéf technického vývoja Volkswagenu, britskému Autocaru povedal, že cenová priepasť medzi benzínovými a dieselovými motormi porastie. Dodáva síce, že v súčasnej dobe má značka VW ešte dosť zákazníkov napríklad pre naftové Polo, ale predpovedá, že predaje budú klesať, ako cena moderných dieselov porastie.

Volkswagen predpokladá, že práve maloobjemové diesely budú nahradené jednoduchými hybridnými systémami, tzv. mild-hybridmi. V prípade mild-hybridu pracuje spaľovací motor neustále a elektromotor slúži len ako jeho asistencia a aj ako štartér a generátor. Vďaka tomu nepotrebuje auto drahé a ťažké akumulátory pre elektrický dojazd a aj funkcia systémov ako stop/štart je menej "obťažujúca".

Mild-hybridy budú podľa Volkswagenu využívať 48V elektrický systém, ktorý umožňuje rýchlejšiu a účinnejšiu rekuperáciu. Nové technológie tiež umožní pohotovejšiu kontrolu vypínania a zapínania motora pri prechode medzi miernym a plným zaťažením. Volkswagen pri mild-hybridoch očakáva nielen pokles spotreby paliva, ale aj reálne zníženie skutočne škodlivých emisií.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY