vytisknout velikost písma Miláno bude platiť ľuďom za to, že nepôjdu do centra autom

Miláno bude platiť ľuďom za to, že nepôjdu do centra autom

Európa nenávidí autá, aj keď na starom kontinente automobilový priemysel zamestnáva asi 2,4 milióna ľudí (každý stý človek v EÚ v ňom pracuje) a tvorí 1,5% hrubého domáceho produktu. Ak pripočítame zamestnanosť nadväzujúcu priamo na automobilový priemysel, dostaneme celkové číslo vyše osem miliónov pracujúcich.

Napriek tomu Európa robí všetko preto, aby s nimi ľudia nejazdili. Tak napríklad Londýn a ďalšie mestá zavádzajú poplatky za vjazd do centra (pochopiteľne v záujme "ekológie"), Paríž chce zase zaviesť plošný rýchlostný limit tak nízky, že už auto prestane dávať zmysel a napríklad v Hamburgu zvažujú možnosť autá zakázať úplne.

S trochu iným prístupom ale vyrukovalo Taliansko, respektíve mesto Miláno. To chce ľuďom dávať peniaze za to, že nebudú jazdiť autom. Príspevok má činiť 1,5 eura denne, čo má pokryť náklady na hromadnú dopravu do mesta a z mesta.

Mesto sa spojilo s poisťovňami a výrobcom tzv. čiernych skriniek, ktorý by sa staral o zbieranie dát. Proste budete mať v aute krabičku, ktorá zistí, či autom idete, alebo nie. A keď nie, dostanete za každý pracovný deň peniaze.
Otázkou je, prečo ľudia radšej jazdia autom ako hromadnou dopravou. Možno to nie je len o lenivosti, ale hlavne o efektivite, pohodlí a čase. A v konečnom dôsledku aj o peniazoch. Alebo vám snáď niekto v práci platí tri hodiny nadčas za to, že vysedávate v autobuse a mrznete na zastávke?

zdroj: Financial Times

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY