vytisknout velikost písma Miláno bude platiť ľuďom za to, že nepôjdu do centra autom

Miláno bude platiť ľuďom za to, že nepôjdu do centra autom

Európa nenávidí autá, aj keď na starom kontinente automobilový priemysel zamestnáva asi 2,4 milióna ľudí (každý stý človek v EÚ v ňom pracuje) a tvorí 1,5% hrubého domáceho produktu. Ak pripočítame zamestnanosť nadväzujúcu priamo na automobilový priemysel, dostaneme celkové číslo vyše osem miliónov pracujúcich.

Napriek tomu Európa robí všetko preto, aby s nimi ľudia nejazdili. Tak napríklad Londýn a ďalšie mestá zavádzajú poplatky za vjazd do centra (pochopiteľne v záujme "ekológie"), Paríž chce zase zaviesť plošný rýchlostný limit tak nízky, že už auto prestane dávať zmysel a napríklad v Hamburgu zvažujú možnosť autá zakázať úplne.

S trochu iným prístupom ale vyrukovalo Taliansko, respektíve mesto Miláno. To chce ľuďom dávať peniaze za to, že nebudú jazdiť autom. Príspevok má činiť 1,5 eura denne, čo má pokryť náklady na hromadnú dopravu do mesta a z mesta.

Mesto sa spojilo s poisťovňami a výrobcom tzv. čiernych skriniek, ktorý by sa staral o zbieranie dát. Proste budete mať v aute krabičku, ktorá zistí, či autom idete, alebo nie. A keď nie, dostanete za každý pracovný deň peniaze.
Otázkou je, prečo ľudia radšej jazdia autom ako hromadnou dopravou. Možno to nie je len o lenivosti, ale hlavne o efektivite, pohodlí a čase. A v konečnom dôsledku aj o peniazoch. Alebo vám snáď niekto v práci platí tri hodiny nadčas za to, že vysedávate v autobuse a mrznete na zastávke?

zdroj: Financial Times

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY