vytisknout velikost písma Miláno bude platiť ľuďom za to, že nepôjdu do centra autom

Miláno bude platiť ľuďom za to, že nepôjdu do centra autom

Európa nenávidí autá, aj keď na starom kontinente automobilový priemysel zamestnáva asi 2,4 milióna ľudí (každý stý človek v EÚ v ňom pracuje) a tvorí 1,5% hrubého domáceho produktu. Ak pripočítame zamestnanosť nadväzujúcu priamo na automobilový priemysel, dostaneme celkové číslo vyše osem miliónov pracujúcich.

Napriek tomu Európa robí všetko preto, aby s nimi ľudia nejazdili. Tak napríklad Londýn a ďalšie mestá zavádzajú poplatky za vjazd do centra (pochopiteľne v záujme "ekológie"), Paríž chce zase zaviesť plošný rýchlostný limit tak nízky, že už auto prestane dávať zmysel a napríklad v Hamburgu zvažujú možnosť autá zakázať úplne.

S trochu iným prístupom ale vyrukovalo Taliansko, respektíve mesto Miláno. To chce ľuďom dávať peniaze za to, že nebudú jazdiť autom. Príspevok má činiť 1,5 eura denne, čo má pokryť náklady na hromadnú dopravu do mesta a z mesta.

Mesto sa spojilo s poisťovňami a výrobcom tzv. čiernych skriniek, ktorý by sa staral o zbieranie dát. Proste budete mať v aute krabičku, ktorá zistí, či autom idete, alebo nie. A keď nie, dostanete za každý pracovný deň peniaze.
Otázkou je, prečo ľudia radšej jazdia autom ako hromadnou dopravou. Možno to nie je len o lenivosti, ale hlavne o efektivite, pohodlí a čase. A v konečnom dôsledku aj o peniazoch. Alebo vám snáď niekto v práci platí tri hodiny nadčas za to, že vysedávate v autobuse a mrznete na zastávke?

zdroj: Financial Times

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY