vytisknout velikost písma Miláno bude platiť ľuďom za to, že nepôjdu do centra autom

Miláno bude platiť ľuďom za to, že nepôjdu do centra autom

Európa nenávidí autá, aj keď na starom kontinente automobilový priemysel zamestnáva asi 2,4 milióna ľudí (každý stý človek v EÚ v ňom pracuje) a tvorí 1,5% hrubého domáceho produktu. Ak pripočítame zamestnanosť nadväzujúcu priamo na automobilový priemysel, dostaneme celkové číslo vyše osem miliónov pracujúcich.

Napriek tomu Európa robí všetko preto, aby s nimi ľudia nejazdili. Tak napríklad Londýn a ďalšie mestá zavádzajú poplatky za vjazd do centra (pochopiteľne v záujme "ekológie"), Paríž chce zase zaviesť plošný rýchlostný limit tak nízky, že už auto prestane dávať zmysel a napríklad v Hamburgu zvažujú možnosť autá zakázať úplne.

S trochu iným prístupom ale vyrukovalo Taliansko, respektíve mesto Miláno. To chce ľuďom dávať peniaze za to, že nebudú jazdiť autom. Príspevok má činiť 1,5 eura denne, čo má pokryť náklady na hromadnú dopravu do mesta a z mesta.

Mesto sa spojilo s poisťovňami a výrobcom tzv. čiernych skriniek, ktorý by sa staral o zbieranie dát. Proste budete mať v aute krabičku, ktorá zistí, či autom idete, alebo nie. A keď nie, dostanete za každý pracovný deň peniaze.
Otázkou je, prečo ľudia radšej jazdia autom ako hromadnou dopravou. Možno to nie je len o lenivosti, ale hlavne o efektivite, pohodlí a čase. A v konečnom dôsledku aj o peniazoch. Alebo vám snáď niekto v práci platí tri hodiny nadčas za to, že vysedávate v autobuse a mrznete na zastávke?

zdroj: Financial Times

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY