vytisknout velikost písma MG3 predstavené, v Európe sa začne predávat tento rok

Čínský koncern SAIC právě představil sériové provedení svého kompaktního modelu MG3.
MG3 predstavené, v Európe sa začne predávat tento rok

Korporácia SAIC, existujúcy majiteľ legendárnej britskej automobilky MG, na svojom stánku na autosalóne v Šanghaji bez väčšieho humbuku predstavila svoj ​​nový malý hatchback MG3 v podobe, v ktorej sa má objaviť už tento rok na európskom kontinente. Model MG3 vznikol v koordinácii britského vývojového centra značky MG v Longbridge a nezaprie podobnosť s niekdajšou štúdií Zero. Jeho prvú verziu sme vám podrobne predstavili už pred viac ako dvoma rokmi.

Oproti vtedajšej štúdii bola na novom vozidle zľahka pozmenený predok, ktorý teraz pôsobí možno ešte progresívnejším dojmom korunovaným párom kriviek LED denného svietenia po stranách nárazníka, pričom zadná časť karosérie zostala zachovaná bez väčších úprav. Tiež začiernené stĺpiky karosérie budú pre sériovú výrobu zachované.

MG3 Evropa prev 1.jpgMG3 Evropa prev 2.jpgMG3 Evropa prev 3.jpg
Nový čínsky voz britskej výroby: MG3 vo svojej sériovej podobe

Interiér kompaktného päťdverového vozidla s dĺžkou karosérie 4 015 mm má ponúknuť dostatok priestoru pre štvoricu pasažierov vysokých 183 cm. O pohon sa postará sprvu výhradne zážihový, atmosféricky plnený štvorvalec VTi-TECH s objemom 1,5 l a výkonom 105 koní (77 kW), na ktorý nadviaže len päťstupňová, manuálne riadená prevodovka prenášajúca krútiaci moment motora na kolesá prednej nápravy.

Nový model MG3 bude po rade MG6 druhým z novodobých vozidiel značky MG, ktorý čínsky koncern SAIC ponúkne aj európskemu publiku a vyrábať ho bude vo svojej továrni v britskom Birminghame.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY