vytisknout velikost písma MG3 predstavené, v Európe sa začne predávat tento rok

Čínský koncern SAIC právě představil sériové provedení svého kompaktního modelu MG3.
MG3 predstavené, v Európe sa začne predávat tento rok

Korporácia SAIC, existujúcy majiteľ legendárnej britskej automobilky MG, na svojom stánku na autosalóne v Šanghaji bez väčšieho humbuku predstavila svoj ​​nový malý hatchback MG3 v podobe, v ktorej sa má objaviť už tento rok na európskom kontinente. Model MG3 vznikol v koordinácii britského vývojového centra značky MG v Longbridge a nezaprie podobnosť s niekdajšou štúdií Zero. Jeho prvú verziu sme vám podrobne predstavili už pred viac ako dvoma rokmi.

Oproti vtedajšej štúdii bola na novom vozidle zľahka pozmenený predok, ktorý teraz pôsobí možno ešte progresívnejším dojmom korunovaným párom kriviek LED denného svietenia po stranách nárazníka, pričom zadná časť karosérie zostala zachovaná bez väčších úprav. Tiež začiernené stĺpiky karosérie budú pre sériovú výrobu zachované.

MG3 Evropa prev 1.jpgMG3 Evropa prev 2.jpgMG3 Evropa prev 3.jpg
Nový čínsky voz britskej výroby: MG3 vo svojej sériovej podobe

Interiér kompaktného päťdverového vozidla s dĺžkou karosérie 4 015 mm má ponúknuť dostatok priestoru pre štvoricu pasažierov vysokých 183 cm. O pohon sa postará sprvu výhradne zážihový, atmosféricky plnený štvorvalec VTi-TECH s objemom 1,5 l a výkonom 105 koní (77 kW), na ktorý nadviaže len päťstupňová, manuálne riadená prevodovka prenášajúca krútiaci moment motora na kolesá prednej nápravy.

Nový model MG3 bude po rade MG6 druhým z novodobých vozidiel značky MG, ktorý čínsky koncern SAIC ponúkne aj európskemu publiku a vyrábať ho bude vo svojej továrni v britskom Birminghame.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY