vytisknout velikost písma Meyers Manx V: slávne púštne buggy plánuje návrat, s elektromotorom

Na začiatku tohto tisícročia obnovená značka Meyers Manx plánuje začatie výroby úplne nového modelu, ktorý by mal nadviazať na legendárnu predlohu z šesťdesiatych rokov...
Meyers Manx V: slávne púštne buggy plánuje návrat, s elektromotorom

Originálne vozidlá Meyers Manx v Kalifornii stavala firma Bruce F. Meyersa v rokoch 1964 až 1971. Extravagantný konštruktér, konštruktér lodí a umelec u nich vychádzal z vtedy ľahko dostupnej a lacnej techniky VW Beetle, pričom jeho zámerom bolo vyrábať ľahké vozidlá pre púštne preteky. Jeho zámery sa bohato naplnili a buggy Meyers Manx sa objavili v desiatkách filmov a stali sa predlohou celej rady podobne koncipovaných stavieb z celého sveta. Z poslednej doby pripomeňme aspoň obojživelný WaterCar Gator.

Meyers Manx V 1.jpgMeyers Manx V 2.jpgMeyers Manx V 3.jpgMeyers Manx V 4.jpgMeyers Manx V 5.jpgMeyers Manx V 6.jpg
Sériová výroba nových elektromobilov Meyers Manx V by sa mala rozbehnúť v nasledujúcich týždňoch

Sada nových prototypov Meyers Manx V zdieľa so svojím predchodcom priestorovú konštrukciu z oceľových trubiek, ale povrchové diely sú vyrobené z uhlíkových kompozitov a liate ráfiky majú priemer 17 palcov vpredu a 18 palcov vzadu. Výraznou novinkou je však náhrada konvenčného spaľovacieho motora obligátnym elektromotorom. Ten dosahuje výkon 62 kW a 780 kg vážiacemu vozidlu umožní dosiahnuť rýchlosť 100 km/h.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY