vytisknout velikost písma Meyers Manx V: slávne púštne buggy plánuje návrat, s elektromotorom

Na začiatku tohto tisícročia obnovená značka Meyers Manx plánuje začatie výroby úplne nového modelu, ktorý by mal nadviazať na legendárnu predlohu z šesťdesiatych rokov...
Meyers Manx V: slávne púštne buggy plánuje návrat, s elektromotorom

Originálne vozidlá Meyers Manx v Kalifornii stavala firma Bruce F. Meyersa v rokoch 1964 až 1971. Extravagantný konštruktér, konštruktér lodí a umelec u nich vychádzal z vtedy ľahko dostupnej a lacnej techniky VW Beetle, pričom jeho zámerom bolo vyrábať ľahké vozidlá pre púštne preteky. Jeho zámery sa bohato naplnili a buggy Meyers Manx sa objavili v desiatkách filmov a stali sa predlohou celej rady podobne koncipovaných stavieb z celého sveta. Z poslednej doby pripomeňme aspoň obojživelný WaterCar Gator.

Meyers Manx V 1.jpgMeyers Manx V 2.jpgMeyers Manx V 3.jpgMeyers Manx V 4.jpgMeyers Manx V 5.jpgMeyers Manx V 6.jpg
Sériová výroba nových elektromobilov Meyers Manx V by sa mala rozbehnúť v nasledujúcich týždňoch

Sada nových prototypov Meyers Manx V zdieľa so svojím predchodcom priestorovú konštrukciu z oceľových trubiek, ale povrchové diely sú vyrobené z uhlíkových kompozitov a liate ráfiky majú priemer 17 palcov vpredu a 18 palcov vzadu. Výraznou novinkou je však náhrada konvenčného spaľovacieho motora obligátnym elektromotorom. Ten dosahuje výkon 62 kW a 780 kg vážiacemu vozidlu umožní dosiahnuť rýchlosť 100 km/h.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY