vytisknout velikost písma Mercier-Jones Supercraft má byť Veyron medzi vznášadlami

Chicagská spoločnosť Mercier-Jones pripravuje už pre tento rok fantastický stroj, ktorý by teoreticky mohol dostať vznášadlá do ulíc...
Mercier-Jones Supercraft má byť Veyron medzi vznášadlami

Vznášadlo v bežnej prevádzke, to je zatiaľ stále celkom sci-fi, ale nemožno vylúčiť, že by sme sa podobných strojov v praxi nemohli čoskoro dočkať. Žiadne plány na sériovú výrobu zatiaľ známe nie sú, ale spomeňme si napríklad projekt vznášadla Volkswagen v súťaži PCP. Teraz prichádza americká spoločnosť Mercier-Jones, ktorá chce už v tomto roku skúšať nové osobné vznášadlo Supercraft. Do konca roka 2014 má v niekoľkých sériách vzniknúť zhruba 60 týchto strojov.

Mercier Jones vznasedlo 01.jpgMercier Jones vznasedlo 02.jpgMercier Jones vznasedlo 07.jpgMercier Jones vznasedlo 03.jpgMercier Jones vznasedlo 05.jpgMercier Jones vznasedlo 06.jpg
Mercier-Jones Supercraft môže vyzerať trochu ako automobil, ale vznáša sa na vzduchovom vankúši

Novinka má byť "Veyron medzi vznášadlami", teda čímsi, čo sa v danej kategórii všeobecne považuje za "najrýchlejšiu". Supercraft má dosiahnuť rýchlosť skoro 130 km/h, čo by s prehľadom postačilo na prekonanie doterajšieho rekordu v rýchlosti vznášadla, ktorý činí 90,53 km/h. Pri cestovnej rýchlosti 64 km/h má Supercraft ponúknuť jazdný dosah vyše 190 km. Suchá hmotnosť tohto stroja má pritom činiť len necelých 320 kg a výrobca sľubuje pomer ťahu k hmotnosti v úrovni 0,208, čo je porovnateľná hodnota ako u "neviditeľného" bombardéra Northrop Grumman B-2 Spirit.

Mercier Jones vznasedlo 08.jpgMercier Jones vznasedlo 04.jpg
V priebehu roka vraj vznikne 60 exemplárov tohto stroja

Model Mercier-Jones Supercraft počíta s rúrkovým hliníkovým rámom a karosériou z kompozitov. O pohon sa postará bližšie nešpecifikovaná zostava li-iónových batérií, dvojica elektromotorov a dvojrotorového motora s výkonom 60 koní (44 kW), Supercraft má cestovať na vzduchovom vankúši pri svetlej výške okolo 180 mm. Podľa vyjadrenia firmy Mercier-Jones má jej produkt vynikať schopnosťami rýchlych presunov na rôznorodých povrchoch vrátane ľadu, piesku a vody.
 

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY