vytisknout velikost písma Mercier-Jones Supercraft má byť Veyron medzi vznášadlami

Chicagská spoločnosť Mercier-Jones pripravuje už pre tento rok fantastický stroj, ktorý by teoreticky mohol dostať vznášadlá do ulíc...
Mercier-Jones Supercraft má byť Veyron medzi vznášadlami

Vznášadlo v bežnej prevádzke, to je zatiaľ stále celkom sci-fi, ale nemožno vylúčiť, že by sme sa podobných strojov v praxi nemohli čoskoro dočkať. Žiadne plány na sériovú výrobu zatiaľ známe nie sú, ale spomeňme si napríklad projekt vznášadla Volkswagen v súťaži PCP. Teraz prichádza americká spoločnosť Mercier-Jones, ktorá chce už v tomto roku skúšať nové osobné vznášadlo Supercraft. Do konca roka 2014 má v niekoľkých sériách vzniknúť zhruba 60 týchto strojov.

Mercier Jones vznasedlo 01.jpgMercier Jones vznasedlo 02.jpgMercier Jones vznasedlo 07.jpgMercier Jones vznasedlo 03.jpgMercier Jones vznasedlo 05.jpgMercier Jones vznasedlo 06.jpg
Mercier-Jones Supercraft môže vyzerať trochu ako automobil, ale vznáša sa na vzduchovom vankúši

Novinka má byť "Veyron medzi vznášadlami", teda čímsi, čo sa v danej kategórii všeobecne považuje za "najrýchlejšiu". Supercraft má dosiahnuť rýchlosť skoro 130 km/h, čo by s prehľadom postačilo na prekonanie doterajšieho rekordu v rýchlosti vznášadla, ktorý činí 90,53 km/h. Pri cestovnej rýchlosti 64 km/h má Supercraft ponúknuť jazdný dosah vyše 190 km. Suchá hmotnosť tohto stroja má pritom činiť len necelých 320 kg a výrobca sľubuje pomer ťahu k hmotnosti v úrovni 0,208, čo je porovnateľná hodnota ako u "neviditeľného" bombardéra Northrop Grumman B-2 Spirit.

Mercier Jones vznasedlo 08.jpgMercier Jones vznasedlo 04.jpg
V priebehu roka vraj vznikne 60 exemplárov tohto stroja

Model Mercier-Jones Supercraft počíta s rúrkovým hliníkovým rámom a karosériou z kompozitov. O pohon sa postará bližšie nešpecifikovaná zostava li-iónových batérií, dvojica elektromotorov a dvojrotorového motora s výkonom 60 koní (44 kW), Supercraft má cestovať na vzduchovom vankúši pri svetlej výške okolo 180 mm. Podľa vyjadrenia firmy Mercier-Jones má jej produkt vynikať schopnosťami rýchlych presunov na rôznorodých povrchoch vrátane ľadu, piesku a vody.
 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY