vytisknout velikost písma Mercedesy AMG sú na dračku, firma hlási rekord

Mercedesy AMG sú na dračku, firma hlási rekord

Rok 2013 bol najúspešnejší v doterajšej histórii značky Mercedes-AMG. Divízia špecializovaná na športové modely dodala zákazníkom po celom svete 32 200 nových áut. 

12C427_005.jpg13C620_048.jpg
13C671_084.jpg14C86_01.jpg14C86_02.jpg
Mercedes-AMG vlani rozšíril ponuku o nové štvorkolky, od triedy A až po triedu S

Najväčšími trhmi pre AMG sú Spojené štáty, Nemecko a Veľká Británia. Hnacím motorom rastu je podľa materskej automobilky Daimler rozšírenie ponuky modelov s pohonom všetkých kolies 4Matic. Populárne E 63 AMG aj CLS 63 AMG sú od minulého roka k dostaniu nielen s ortodoxným zadným pohonom, ale aj "v štvorkolke".

V portfóliu AMG pribudla ešte dvojica kompaktov s vysokovýkonnnými štvorvalcovými motormi: A 45 AMG a CLA 45 AMG.

Dopredával sa aj športové Mercedes SLS AMG, ktorý konštrukčne nevychádza zo žiadneho modelu značky Mercedes-Benz. AMG už potvrdilo, že v tomto roku predstaví nový športový model sa svojbytnou konštrukciou.

Firmu AMG založili v roku 1967 Hans Werner Aufrecht and Erhard Melcher . Spočiatku sa orientovala na motoristický šport, neskôr však začala ponúkať aj športové úpravy cestných Mercedesov. Už v roku 1990 získal kontrolný balík Daimler, ktorý sa v roku 2005 stal jediným majiteľom. Dnes spoločnosť so sídlom v nemeckom Affalterbachu zamestnáva viac než 1200 ľudí.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY