vytisknout velikost písma Mercedes zamestná viac ľudí na linkách namiesto robotov. Chce vyššiu kvalitu

Rôzne kombinácie individuálnych doplnkov nevyhovujú montážnym robotom. Namiesto nich tak musí nastúpiť ľudská sila.
Mercedes zamestná viac ľudí na linkách namiesto robotov. Chce vyššiu kvalitu

Robot je skvelý vynález. Nezaspí do práce, nie je na nemocenskej, nepríde do zamestnania opitý, nejde na materskú, nepotrebuje dvanásťkrát počas pracovnej doby na záchod či fajčiť a nestávkuje. Automatizácia má pri sériovej výrobe áut nezastupiteľné miesto, lenže všetko má svoje hranice. Tie teraz objavil Mercedes.

Nemecká automobilka sa rozhodla na niektorých úsekoch naopak nahradiť robotov ľudskou pracovnou silou. Dôvod je pomerne prostý. Nová generácia áut ponúka tak obrovské množstvo individuálnych doplnkov, že s tým roboti nestačia držať krok. Spoľahlivejšie je tiež doplnky montovať ručne.

Roboti sa totiž neradi adaptujú. Najefektívnejšie podľa Mercedesu pracujú, keď sa nemusia "učiť" nové úkony. Robot pracuje najspoľahlivejšie v momente, keď ho necháte robiť jednu a tú istú vec neustále stále dookola. Lenže dnes sotva prídu na výrobnej linke za sebou dve rovnaké autá.

Napríklad montáž interiéru sa tak v Mercedese bez ľudskej práce nezaobíde. Tých individuálnych doplnkov a kombinácií je toľko, že by si s tým roboti skrátka nevedeli rady. Mercedes preto naďalej verí, že je ľudská ruka pre takú prácu lepšia. Je flexibilnejšia, vie sa prispôsobiť meniacim sa podmienkam a dokáže sama vyriešiť drobné problémy.

Automobilka Mercedes-Benz samozrejme hľadá aj nové cesty, ako napríklad "poľudštiť" montážne roboty. Cieľom je vytvoriť stroj, ktorý nebude musieť pracovať za ochrannou klietkou, ale bude fungovať v súčinnosti s človekom priamo na výrobnej linke.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY