vytisknout velikost písma Mercedes zamestná viac ľudí na linkách namiesto robotov. Chce vyššiu kvalitu

Rôzne kombinácie individuálnych doplnkov nevyhovujú montážnym robotom. Namiesto nich tak musí nastúpiť ľudská sila.
Mercedes zamestná viac ľudí na linkách namiesto robotov. Chce vyššiu kvalitu

Robot je skvelý vynález. Nezaspí do práce, nie je na nemocenskej, nepríde do zamestnania opitý, nejde na materskú, nepotrebuje dvanásťkrát počas pracovnej doby na záchod či fajčiť a nestávkuje. Automatizácia má pri sériovej výrobe áut nezastupiteľné miesto, lenže všetko má svoje hranice. Tie teraz objavil Mercedes.

Nemecká automobilka sa rozhodla na niektorých úsekoch naopak nahradiť robotov ľudskou pracovnou silou. Dôvod je pomerne prostý. Nová generácia áut ponúka tak obrovské množstvo individuálnych doplnkov, že s tým roboti nestačia držať krok. Spoľahlivejšie je tiež doplnky montovať ručne.

Roboti sa totiž neradi adaptujú. Najefektívnejšie podľa Mercedesu pracujú, keď sa nemusia "učiť" nové úkony. Robot pracuje najspoľahlivejšie v momente, keď ho necháte robiť jednu a tú istú vec neustále stále dookola. Lenže dnes sotva prídu na výrobnej linke za sebou dve rovnaké autá.

Napríklad montáž interiéru sa tak v Mercedese bez ľudskej práce nezaobíde. Tých individuálnych doplnkov a kombinácií je toľko, že by si s tým roboti skrátka nevedeli rady. Mercedes preto naďalej verí, že je ľudská ruka pre takú prácu lepšia. Je flexibilnejšia, vie sa prispôsobiť meniacim sa podmienkam a dokáže sama vyriešiť drobné problémy.

Automobilka Mercedes-Benz samozrejme hľadá aj nové cesty, ako napríklad "poľudštiť" montážne roboty. Cieľom je vytvoriť stroj, ktorý nebude musieť pracovať za ochrannou klietkou, ale bude fungovať v súčinnosti s človekom priamo na výrobnej linke.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY