vytisknout velikost písma Mercedes zamestná viac ľudí na linkách namiesto robotov. Chce vyššiu kvalitu

Rôzne kombinácie individuálnych doplnkov nevyhovujú montážnym robotom. Namiesto nich tak musí nastúpiť ľudská sila.
Mercedes zamestná viac ľudí na linkách namiesto robotov. Chce vyššiu kvalitu

Robot je skvelý vynález. Nezaspí do práce, nie je na nemocenskej, nepríde do zamestnania opitý, nejde na materskú, nepotrebuje dvanásťkrát počas pracovnej doby na záchod či fajčiť a nestávkuje. Automatizácia má pri sériovej výrobe áut nezastupiteľné miesto, lenže všetko má svoje hranice. Tie teraz objavil Mercedes.

Nemecká automobilka sa rozhodla na niektorých úsekoch naopak nahradiť robotov ľudskou pracovnou silou. Dôvod je pomerne prostý. Nová generácia áut ponúka tak obrovské množstvo individuálnych doplnkov, že s tým roboti nestačia držať krok. Spoľahlivejšie je tiež doplnky montovať ručne.

Roboti sa totiž neradi adaptujú. Najefektívnejšie podľa Mercedesu pracujú, keď sa nemusia "učiť" nové úkony. Robot pracuje najspoľahlivejšie v momente, keď ho necháte robiť jednu a tú istú vec neustále stále dookola. Lenže dnes sotva prídu na výrobnej linke za sebou dve rovnaké autá.

Napríklad montáž interiéru sa tak v Mercedese bez ľudskej práce nezaobíde. Tých individuálnych doplnkov a kombinácií je toľko, že by si s tým roboti skrátka nevedeli rady. Mercedes preto naďalej verí, že je ľudská ruka pre takú prácu lepšia. Je flexibilnejšia, vie sa prispôsobiť meniacim sa podmienkam a dokáže sama vyriešiť drobné problémy.

Automobilka Mercedes-Benz samozrejme hľadá aj nové cesty, ako napríklad "poľudštiť" montážne roboty. Cieľom je vytvoriť stroj, ktorý nebude musieť pracovať za ochrannou klietkou, ale bude fungovať v súčinnosti s človekom priamo na výrobnej linke.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY