vytisknout velikost písma Mercedes zamestná viac ľudí na linkách namiesto robotov. Chce vyššiu kvalitu

Rôzne kombinácie individuálnych doplnkov nevyhovujú montážnym robotom. Namiesto nich tak musí nastúpiť ľudská sila.
Mercedes zamestná viac ľudí na linkách namiesto robotov. Chce vyššiu kvalitu

Robot je skvelý vynález. Nezaspí do práce, nie je na nemocenskej, nepríde do zamestnania opitý, nejde na materskú, nepotrebuje dvanásťkrát počas pracovnej doby na záchod či fajčiť a nestávkuje. Automatizácia má pri sériovej výrobe áut nezastupiteľné miesto, lenže všetko má svoje hranice. Tie teraz objavil Mercedes.

Nemecká automobilka sa rozhodla na niektorých úsekoch naopak nahradiť robotov ľudskou pracovnou silou. Dôvod je pomerne prostý. Nová generácia áut ponúka tak obrovské množstvo individuálnych doplnkov, že s tým roboti nestačia držať krok. Spoľahlivejšie je tiež doplnky montovať ručne.

Roboti sa totiž neradi adaptujú. Najefektívnejšie podľa Mercedesu pracujú, keď sa nemusia "učiť" nové úkony. Robot pracuje najspoľahlivejšie v momente, keď ho necháte robiť jednu a tú istú vec neustále stále dookola. Lenže dnes sotva prídu na výrobnej linke za sebou dve rovnaké autá.

Napríklad montáž interiéru sa tak v Mercedese bez ľudskej práce nezaobíde. Tých individuálnych doplnkov a kombinácií je toľko, že by si s tým roboti skrátka nevedeli rady. Mercedes preto naďalej verí, že je ľudská ruka pre takú prácu lepšia. Je flexibilnejšia, vie sa prispôsobiť meniacim sa podmienkam a dokáže sama vyriešiť drobné problémy.

Automobilka Mercedes-Benz samozrejme hľadá aj nové cesty, ako napríklad "poľudštiť" montážne roboty. Cieľom je vytvoriť stroj, ktorý nebude musieť pracovať za ochrannou klietkou, ale bude fungovať v súčinnosti s človekom priamo na výrobnej linke.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY