vytisknout velikost písma Mercedes zamestná viac ľudí na linkách namiesto robotov. Chce vyššiu kvalitu

Rôzne kombinácie individuálnych doplnkov nevyhovujú montážnym robotom. Namiesto nich tak musí nastúpiť ľudská sila.
Mercedes zamestná viac ľudí na linkách namiesto robotov. Chce vyššiu kvalitu

Robot je skvelý vynález. Nezaspí do práce, nie je na nemocenskej, nepríde do zamestnania opitý, nejde na materskú, nepotrebuje dvanásťkrát počas pracovnej doby na záchod či fajčiť a nestávkuje. Automatizácia má pri sériovej výrobe áut nezastupiteľné miesto, lenže všetko má svoje hranice. Tie teraz objavil Mercedes.

Nemecká automobilka sa rozhodla na niektorých úsekoch naopak nahradiť robotov ľudskou pracovnou silou. Dôvod je pomerne prostý. Nová generácia áut ponúka tak obrovské množstvo individuálnych doplnkov, že s tým roboti nestačia držať krok. Spoľahlivejšie je tiež doplnky montovať ručne.

Roboti sa totiž neradi adaptujú. Najefektívnejšie podľa Mercedesu pracujú, keď sa nemusia "učiť" nové úkony. Robot pracuje najspoľahlivejšie v momente, keď ho necháte robiť jednu a tú istú vec neustále stále dookola. Lenže dnes sotva prídu na výrobnej linke za sebou dve rovnaké autá.

Napríklad montáž interiéru sa tak v Mercedese bez ľudskej práce nezaobíde. Tých individuálnych doplnkov a kombinácií je toľko, že by si s tým roboti skrátka nevedeli rady. Mercedes preto naďalej verí, že je ľudská ruka pre takú prácu lepšia. Je flexibilnejšia, vie sa prispôsobiť meniacim sa podmienkam a dokáže sama vyriešiť drobné problémy.

Automobilka Mercedes-Benz samozrejme hľadá aj nové cesty, ako napríklad "poľudštiť" montážne roboty. Cieľom je vytvoriť stroj, ktorý nebude musieť pracovať za ochrannou klietkou, ale bude fungovať v súčinnosti s človekom priamo na výrobnej linke.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY