vytisknout velikost písma Mercedes triedy A má po facelifte. Vrcholné AMG teraz ponúka 381 koní

Mercedes triedy A má po facelifte. Vrcholné AMG teraz ponúka 381 koní
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre Mercedes triedy A, Video
  2. Mercedes-Benz triedy A po facelifte: Fotogaléria

Mercedes-Benz triedy A prešiel faceliftom. Ten decentne pozmenil vzhľad automobilu, vylepšil interiér a upravil ponuku motorizácií, respektíve ich výkonov. Napríklad najsilnejší A45 AMG teraz namiesto pôvodných 360 koní ponúka 381 koní.

Zmeny dizajnu sú klasické. Mercedes upravil nárazníky, masku chladiča a do vzhľadu auta prehovoria aj nové diódové svetlá, ktoré sú dostupné za príplatok. V štandarde ich má iba A45 AMG. V interiéri nájdeme nové farby, lepšie materiály, upravený prístrojový štít a multimediálny systém vylepšený napríklad o Android Auto alebo CarPlay.

Čo sa motorov týka, najzaujímavejšiu zmenu sme už spomenuli. A45 AMG, ktoré do teraz ponúkalo parametre 265 kW (360 k) a 450 Nm posilnilo na 280 kW (381 k) a 475 Nm. V praxi to znamená zrýchlenie šprintu z nuly na stovku o 0,4 s a teda schopnosť zdolať túto disciplínu už za 4,2 s. Na tému spotreby ale sľubujú oficiálne údaje stále 6,9 ​​l/100 km.

Nie je celkom bez zaujímavosti, že si k A45 AMG môžete zaobstarať ešte aj paket AMG Dynamic Plus, ktorý pridá na prednú nápravu klasický mechanický samosvorný diferenciál. Rovnako tak si môžete zakúpiť športové odpruženie ponúkajúce možnosť výberu jedného z dvoch režimov. Facelift sa v AMG dotkol aj prevodovky, ktorá má kratší tretí a siedmy rýchlostný stupeň.

a45_04.jpga45_05.jpga45_16.jpg

Pravým opakom AMG je základný A160 osadený benzínovou tisícšesťstovkou s výkonom 75 kW (102 k). Najúspornejším motorom v ponuke je A180d BlueEfficiency Edition, ktoré používa naftový motor s objemom 1,5 litra. Jeho maximum činí 80 kW (109 k) a spotrebovať by malo len 3,5 l/100 km.

Naftový štvorvalec skrývajúci sa pod skratkou A220d posilnil o 7 koní na aktuálnych 177 k (130 kW), rovnaký rozdiel sa týka tiež benzínového A250 Sport, ktoré sa posunulo z pôvodných 211 koní na 218 koní (155 kW). Táto verzia potom dostala aj novú manuálnu prevodovku a funkciu Launch Control pre automat.

Predaj modernizovanej triedy A začne tretieho júna, prvé vozidlá dorazia k dealerom koncom septembra.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY