vytisknout velikost písma Mercedes triedy A má po facelifte. Vrcholné AMG teraz ponúka 381 koní

Mercedes triedy A má po facelifte. Vrcholné AMG teraz ponúka 381 koní
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre Mercedes triedy A, Video
  2. Mercedes-Benz triedy A po facelifte: Fotogaléria

Mercedes-Benz triedy A prešiel faceliftom. Ten decentne pozmenil vzhľad automobilu, vylepšil interiér a upravil ponuku motorizácií, respektíve ich výkonov. Napríklad najsilnejší A45 AMG teraz namiesto pôvodných 360 koní ponúka 381 koní.

Zmeny dizajnu sú klasické. Mercedes upravil nárazníky, masku chladiča a do vzhľadu auta prehovoria aj nové diódové svetlá, ktoré sú dostupné za príplatok. V štandarde ich má iba A45 AMG. V interiéri nájdeme nové farby, lepšie materiály, upravený prístrojový štít a multimediálny systém vylepšený napríklad o Android Auto alebo CarPlay.

Čo sa motorov týka, najzaujímavejšiu zmenu sme už spomenuli. A45 AMG, ktoré do teraz ponúkalo parametre 265 kW (360 k) a 450 Nm posilnilo na 280 kW (381 k) a 475 Nm. V praxi to znamená zrýchlenie šprintu z nuly na stovku o 0,4 s a teda schopnosť zdolať túto disciplínu už za 4,2 s. Na tému spotreby ale sľubujú oficiálne údaje stále 6,9 ​​l/100 km.

Nie je celkom bez zaujímavosti, že si k A45 AMG môžete zaobstarať ešte aj paket AMG Dynamic Plus, ktorý pridá na prednú nápravu klasický mechanický samosvorný diferenciál. Rovnako tak si môžete zakúpiť športové odpruženie ponúkajúce možnosť výberu jedného z dvoch režimov. Facelift sa v AMG dotkol aj prevodovky, ktorá má kratší tretí a siedmy rýchlostný stupeň.

a45_04.jpga45_05.jpga45_16.jpg

Pravým opakom AMG je základný A160 osadený benzínovou tisícšesťstovkou s výkonom 75 kW (102 k). Najúspornejším motorom v ponuke je A180d BlueEfficiency Edition, ktoré používa naftový motor s objemom 1,5 litra. Jeho maximum činí 80 kW (109 k) a spotrebovať by malo len 3,5 l/100 km.

Naftový štvorvalec skrývajúci sa pod skratkou A220d posilnil o 7 koní na aktuálnych 177 k (130 kW), rovnaký rozdiel sa týka tiež benzínového A250 Sport, ktoré sa posunulo z pôvodných 211 koní na 218 koní (155 kW). Táto verzia potom dostala aj novú manuálnu prevodovku a funkciu Launch Control pre automat.

Predaj modernizovanej triedy A začne tretieho júna, prvé vozidlá dorazia k dealerom koncom septembra.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY