vytisknout velikost písma Mercedes triedy A má po facelifte. Vrcholné AMG teraz ponúka 381 koní

Mercedes triedy A má po facelifte. Vrcholné AMG teraz ponúka 381 koní
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre Mercedes triedy A, Video
  2. Mercedes-Benz triedy A po facelifte: Fotogaléria

Mercedes-Benz triedy A prešiel faceliftom. Ten decentne pozmenil vzhľad automobilu, vylepšil interiér a upravil ponuku motorizácií, respektíve ich výkonov. Napríklad najsilnejší A45 AMG teraz namiesto pôvodných 360 koní ponúka 381 koní.

Zmeny dizajnu sú klasické. Mercedes upravil nárazníky, masku chladiča a do vzhľadu auta prehovoria aj nové diódové svetlá, ktoré sú dostupné za príplatok. V štandarde ich má iba A45 AMG. V interiéri nájdeme nové farby, lepšie materiály, upravený prístrojový štít a multimediálny systém vylepšený napríklad o Android Auto alebo CarPlay.

Čo sa motorov týka, najzaujímavejšiu zmenu sme už spomenuli. A45 AMG, ktoré do teraz ponúkalo parametre 265 kW (360 k) a 450 Nm posilnilo na 280 kW (381 k) a 475 Nm. V praxi to znamená zrýchlenie šprintu z nuly na stovku o 0,4 s a teda schopnosť zdolať túto disciplínu už za 4,2 s. Na tému spotreby ale sľubujú oficiálne údaje stále 6,9 ​​l/100 km.

Nie je celkom bez zaujímavosti, že si k A45 AMG môžete zaobstarať ešte aj paket AMG Dynamic Plus, ktorý pridá na prednú nápravu klasický mechanický samosvorný diferenciál. Rovnako tak si môžete zakúpiť športové odpruženie ponúkajúce možnosť výberu jedného z dvoch režimov. Facelift sa v AMG dotkol aj prevodovky, ktorá má kratší tretí a siedmy rýchlostný stupeň.

a45_04.jpga45_05.jpga45_16.jpg

Pravým opakom AMG je základný A160 osadený benzínovou tisícšesťstovkou s výkonom 75 kW (102 k). Najúspornejším motorom v ponuke je A180d BlueEfficiency Edition, ktoré používa naftový motor s objemom 1,5 litra. Jeho maximum činí 80 kW (109 k) a spotrebovať by malo len 3,5 l/100 km.

Naftový štvorvalec skrývajúci sa pod skratkou A220d posilnil o 7 koní na aktuálnych 177 k (130 kW), rovnaký rozdiel sa týka tiež benzínového A250 Sport, ktoré sa posunulo z pôvodných 211 koní na 218 koní (155 kW). Táto verzia potom dostala aj novú manuálnu prevodovku a funkciu Launch Control pre automat.

Predaj modernizovanej triedy A začne tretieho júna, prvé vozidlá dorazia k dealerom koncom septembra.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY