vytisknout velikost písma Mercedes triedy A má po facelifte. Vrcholné AMG teraz ponúka 381 koní

Mercedes triedy A má po facelifte. Vrcholné AMG teraz ponúka 381 koní
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre Mercedes triedy A, Video
  2. Mercedes-Benz triedy A po facelifte: Fotogaléria

Mercedes-Benz triedy A prešiel faceliftom. Ten decentne pozmenil vzhľad automobilu, vylepšil interiér a upravil ponuku motorizácií, respektíve ich výkonov. Napríklad najsilnejší A45 AMG teraz namiesto pôvodných 360 koní ponúka 381 koní.

Zmeny dizajnu sú klasické. Mercedes upravil nárazníky, masku chladiča a do vzhľadu auta prehovoria aj nové diódové svetlá, ktoré sú dostupné za príplatok. V štandarde ich má iba A45 AMG. V interiéri nájdeme nové farby, lepšie materiály, upravený prístrojový štít a multimediálny systém vylepšený napríklad o Android Auto alebo CarPlay.

Čo sa motorov týka, najzaujímavejšiu zmenu sme už spomenuli. A45 AMG, ktoré do teraz ponúkalo parametre 265 kW (360 k) a 450 Nm posilnilo na 280 kW (381 k) a 475 Nm. V praxi to znamená zrýchlenie šprintu z nuly na stovku o 0,4 s a teda schopnosť zdolať túto disciplínu už za 4,2 s. Na tému spotreby ale sľubujú oficiálne údaje stále 6,9 ​​l/100 km.

Nie je celkom bez zaujímavosti, že si k A45 AMG môžete zaobstarať ešte aj paket AMG Dynamic Plus, ktorý pridá na prednú nápravu klasický mechanický samosvorný diferenciál. Rovnako tak si môžete zakúpiť športové odpruženie ponúkajúce možnosť výberu jedného z dvoch režimov. Facelift sa v AMG dotkol aj prevodovky, ktorá má kratší tretí a siedmy rýchlostný stupeň.

a45_04.jpga45_05.jpga45_16.jpg

Pravým opakom AMG je základný A160 osadený benzínovou tisícšesťstovkou s výkonom 75 kW (102 k). Najúspornejším motorom v ponuke je A180d BlueEfficiency Edition, ktoré používa naftový motor s objemom 1,5 litra. Jeho maximum činí 80 kW (109 k) a spotrebovať by malo len 3,5 l/100 km.

Naftový štvorvalec skrývajúci sa pod skratkou A220d posilnil o 7 koní na aktuálnych 177 k (130 kW), rovnaký rozdiel sa týka tiež benzínového A250 Sport, ktoré sa posunulo z pôvodných 211 koní na 218 koní (155 kW). Táto verzia potom dostala aj novú manuálnu prevodovku a funkciu Launch Control pre automat.

Predaj modernizovanej triedy A začne tretieho júna, prvé vozidlá dorazia k dealerom koncom septembra.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY